Cestná doprava

Kľúčový projekt PBV

Kľúčový projekt PBV. Kia posilní rast uvedením nových modelov elektromobilov, vozidiel PBV a pickupov. Do roku 2030 chce Kia celosvetovo predávať 4,19 milióna vozidiel s trhovým podielom na úrovni 4,5 %, z toho chce predávať 1,26 milióna elektromobilov a 250 000 vozidiel PBV.

Juhokórejská automobilka Kia tento rok znovu vstupuje do segmentu výroby dodávkových vozidiel, a to s veľkým očakávaním. Využili sme jedinečnú príležitosť a požiadali CEO a prezidenta značky Kia Song Ho-sunga o zodpovedanie niekoľkých otázok.

Čo pre spoločnosť Kia znamená opätovný vstup do segmentu LCV a čo si od toho sľubuje?
Pre nás je to výzva a zároveň veľká príležitosť. Spoločnosť Kia vždy a za všetkých okolností vyhľadáva nové obchodné príležitosti. V zaujímavo sa rozvíjajúcom segmente vývoja a výroby LCV a predovšetkým jeho elektrifikácii vidíme jednu z nich. Súčasný vstup na trh LCV je orámovaný prísnejšími ekologickými predpismi, digitalizáciou a pokrokom v softvérových technológiách, ako je napríklad AI. Našim zákazníkom ponúkneme ucelené riešenia, ktoré na trhu do istej miery chýbajú.

Prichádzate s úplne novým projektom PBV – Platform Beyond Vehicles –, čo môžu v tomto ohľade očakávať vaši zákazníci?
Naša nová, výhradne elektrická platforma je postavená a testovaná na použitie v systéme B2B. Toto je naša USP v kombinácii s ekosystémom vyhradených pripojených služieb, systému správy flotily, konverzií a tak ďalej. Zákazníci požadujú riešenie mobility na mieru. Kia s projektom PBV predstavuje nový prístup k plneniu vyvíjajúcich sa požiadaviek a očakávaní zákazníkov tým, že ponúka prepojené služby, ktoré zvyšujú efektivitu a prispôsobenie sa typickej prevádzke zákazníka.

Na výrobu vozidiel programu PBV ste prispôsobili alebo zreorganizovali celú novú továreň. Kedy z nej vyjdú prvé sériové vozidlá a pre ktoré trhy budú určené?
Ešte v tomto roku, na jeseň, nájdu svojich koncových zákazníkov úplne nové modely LCV s typovým označením PV5. Prvé z nich budú ponúkané v Južnej Kórei, ďalšie budú nasledovať na vybraných trhoch v Európe. Predobjednávky na tieto vozidlá budú otvorené ešte v prvej polovici tohto roku. V nasledujúcom roku 2026 sa PV5 objaví tiež na globálnych trhoch.

Prečítajte si aj

Kľúčový projekt PBV

Je možné už dnes povedať niečo o cene dodávkových vozidiel Kia PV5?
Základná cena pre model nákladného dodávkového vozidla PV5 je stanovená na 35 000 eur vrátane DPH. O päť tisíc eur viac bude stáť základný model osobnej dodávky. Konštrukcia, vybavenosť aj cenotvorba zodpovedajúce našej stratégii vždy ponúknu v pridanej hodnote našim zákazníkom niečo navyše. PV5 má vyššiu konkurencieschopnosť v oblasti cena/výkon ako jej konkurenti, a to s ohľadom na jej predpokladanú predajnosť, ale tiež vrátane najlepších technických možností vo svojej triede a dizajnu orientovaného na budúcnosť.

Za onú cenu však zákazník nedostane „len“ vozidlo, to by zrejme v dnešnom vysoko konkurenčnom prostredí bolo málo, a hlavne efektivita prevádzky súvisí tiež so zabezpečením služieb a poskytovaním expertíz…
Projekt PBV nie je len o vozidle. My prinášame našim zákazníkom ucelené riešenie dopravy v segmente LCV. Ponúkame spoločne s vozidlom prakticky celý ekosystém. Budeme ponúkať rôzne verzie PV5, vrátane podvozku s kabínou na dostavbu. Okrem toho sa medzi rokmi 2025 a 2026 začnú vyrábať modely pre špecializované podnikové aplikácie. Naše vozidlá sú doslova obklopené balíkom výhradných služieb.

Na ktorých zákazníkov budete cieliť? Budú to predovšetkým tí v segmente nákladných dodávkových vozidiel?
Zacielime na všetkých B2B zákazníkov. Na predstavenie vozidiel PBV plánujeme využiť našu súčasnú globálnu predajnú a servisnú sieť, ktorá zahŕňa dílerstvo, ktoré už slúži majiteľom všetkých vozidiel Kia. Sme v procese vývoja špecializované PBV Customer Experience Journey (CXJ) prispôsobené B2B zákazníkom. Budeme klásť dôraz na vyhradenú platformu pre elektromobily, ktorá ponúka väčšiu užitočnú kapacitu, flexibilitu a pokročilé technológie, ako je AI a konektivita V2X. Budeme zdôrazňovať konkurencieschopné TCO zacielené na B2B sektory, ako sú logistické a mobilné služby, s partnerstvami, ako je Uber, predstavujúcimi aplikácie v reálnom svete.

Editor
Peter Magerčiak
Back to top button