Kenworth SuperTruck 2
Kenworth SuperTruck 2. Koncept Kenworth’s Wild SuperTruck 2 Semi zdvojnásobuje účinnosť s Bullet Train Aero s kabínou pripomínajúcou motocyklovú prilbu.
Vylepšená aerodynamika, lepšia účinnosť, úspora paliva a čistejší vzduch – to sú veci, ktoré chce dosiahnuť koncept SuperTruck 2 spoločnosti Kenworth.
Po šiestich rokoch vývoja bol prototyp Kenworth SuperTruck 2 odhalený na ACT Expo v Las Vegas. Z hľadiska aerodynamiky má veľké ambície. Koncept veľkej súpravy je poháňaný hybridným dieselovým pohonným ústrojenstvom, ktoré kombinuje motor PACCAR MX-11 s výkonom 440 koní so 48-voltovým elektrickým generátorom. S dodatočným zhodnocovaním energetického odpadu sa pri teste na skúšobnom zariadení zistila účinnosť motora 55,7 %. Pohon dopĺňa 12-stupňová automatická prevodovka.


Dizajn kabíny orientovaný na vodiča
Prototyp SuperTruck 2 váži o 3175 kg menej ako jeho benchmark, Kenworth T660 z roku 2009. V tom čase bol T660 považovaný za jeden z najúspornejších nákladných vozidiel. Kenworth uvádza, že zvýšil účinnosť o 136 %. Kenworth orientoval dizajn kabíny aj na vodiča. S užšou tvárou a veľkým zakriveným čelným sklom je viditeľnosť rozsiahla. Vonkajšie spätné zrkadlá boli nahradené kamerovým systémom, aby sa minimalizoval odpor.

Medzi ďalšie vylepšenia zamerané na pohodlie patria prepracované nastaviteľné lôžko na spanie. Posteľ sa preloží cez pohovku, čím vznikne oddelený priestor na spanie a sedenie. Stolík sa tiež môže otáčať podľa potrieb pri práci, jedení alebo odpočinku. Po dlhej jazde je nastupovanie a vystupovanie z nákladného auta tiež menej náročné, je uľahčené vďaka veľkému otváraniu dverí na strane vodiča a výsuvným schodíkom.

Pripravený na všetko
Kenworth pripúšťa, že diesel nie je práve budúcnosťou pohonných hmôt, ale poznamenáva, že jeho SuperTruck 2 je skonštruovaný tak, aby vyhovoval všetkému, čo prinesie budúcnosť. Spoločnosť tvrdí, že celkové usporiadanie je flexibilné – nie je potrebné meniť základný dizajn kabíny. SuperTruck 2 možno nakonfigurovať tak, aby podporoval riešenia s takmer nulovými emisiami, vrátane palivových článkov, nádrží na vodík, nádrží na zemný plyn a batérií.