Cestná doprava

Kenworth SuperTruck 2

Kenworth SuperTruck 2. Koncept Kenworth’s Wild SuperTruck 2 Semi zdvojnásobuje účinnosť s Bullet Train Aero s kabínou pripomínajúcou motocyklovú prilbu.

Vylepšená aerodynamika, lepšia účinnosť, úspora paliva a čistejší vzduch – to sú veci, ktoré chce dosiahnuť koncept SuperTruck 2 spoločnosti Kenworth.

Po šiestich rokoch vývoja bol prototyp Kenworth SuperTruck 2 odhalený na ACT Expo v Las Vegas. Z hľadiska aerodynamiky má veľké ambície. Koncept veľkej súpravy je poháňaný hybridným dieselovým pohonným ústrojenstvom, ktoré kombinuje motor PACCAR MX-11 s výkonom 440 koní so 48-voltovým elektrickým generátorom. S dodatočným zhodnocovaním energetického odpadu sa pri teste na skúšobnom zariadení zistila účinnosť motora 55,7 %. Pohon dopĺňa 12-stupňová automatická prevodovka.

Dizajn kabíny orientovaný na vodiča

Prototyp SuperTruck 2 váži o 3175 kg menej ako jeho benchmark, Kenworth T660 z roku 2009. V tom čase bol T660 považovaný za jeden z najúspornejších nákladných vozidiel. Kenworth uvádza, že zvýšil účinnosť o 136 %. Kenworth orientoval dizajn kabíny aj na vodiča. S užšou tvárou a veľkým zakriveným čelným sklom je viditeľnosť rozsiahla. Vonkajšie spätné zrkadlá boli nahradené kamerovým systémom, aby sa minimalizoval odpor.

Kenworth SuperTruck 2

Medzi ďalšie vylepšenia zamerané na pohodlie patria prepracované nastaviteľné lôžko na spanie. Posteľ sa preloží cez pohovku, čím vznikne oddelený priestor na spanie a sedenie. Stolík sa tiež môže otáčať podľa potrieb pri práci, jedení alebo odpočinku. Po dlhej jazde je nastupovanie a vystupovanie z nákladného auta tiež menej náročné, je uľahčené vďaka veľkému otváraniu dverí na strane vodiča a výsuvným schodíkom.

T680 sleeper and daycab. Rolling photos at Snoqualmie Pass; static photos in Seattle; static photos at Alki Beach

Pripravený na všetko

Kenworth pripúšťa, že diesel nie je práve budúcnosťou pohonných hmôt, ale poznamenáva, že jeho SuperTruck 2 je skonštruovaný tak, aby vyhovoval všetkému, čo prinesie budúcnosť. Spoločnosť tvrdí, že celkové usporiadanie je flexibilné – nie je potrebné meniť základný dizajn kabíny. SuperTruck 2 možno nakonfigurovať tak, aby podporoval riešenia s takmer nulovými emisiami, vrátane palivových článkov, nádrží na vodík, nádrží na zemný plyn a batérií.

Zdroj
Kenworth/ACT Expo
Back to top button