Cestná doprava

Kde sa vyrába elektrický Transit

Kde sa vyrába elektrický Transit. Navštívili sme závod Gölcük spoločnosti Ford Otosan v tureckom Kocaeli, kde sa vyrába prvé plne elektrické úžitkové vozidlo Ford E-Transit určené pre európsky trh. Produkčná kapacita je 385-tisíc vozidiel Transit a Transit Custom.

Ford E-Transit bol uvedený na trh v druhom štvrťroku 2022. Od prvej polovice roku 2023 bude Ford Otosan vyrábať dieselové, plug-in hybridné elektrické (PHEV) a plne elektrické varianty „novej generácie rodiny Ford Transit Custom“. Výroba najpredávanejšej dodávky a druhého plne elektrického úžitkového vozidla Ford E-Transit Custom bude zahájená v roku 2023. Ďalej sa tu bude vyrábať nová generácia jednotonového modelu úžitkovej dodávky Volkswagen ako súčasť strategickej aliancie Ford – Volkswagen.

Jedna z najmodernejších tovární na svete

V roku 2019 sa Ford Otosan celosvetovo preslávil aktivitami v oblasti inteligentných tovární vo svojom závode v Kocaeli a stal sa prvou továrňou v Turecku, ktorá bola zaradená do siete „Global Lighthouse Network“ Svetového ekonomického fóra (WEF), ktoré vybralo iba 16 tovární na celom svete. Tento závod je tiež prvou továrňou spoločnosti Ford, ktorá sa do tejto prestížnej siete zapojila.

Výstupná kontrola Fordu Transit Custom

Kde sa vyrába elektrický Transit

Predstavenie Ford Otosan

Vlastníkmi spoločnosti sú Ford Motor Company s podielom 41 % a Koç Holding rovnako so 41 % , 18 % verejne obchodovateľných akcií držia ďalší akcionári. Počet zamestnancov sa blíži k 20 000, z ktorých 13 724 je v Turecku. Viac ako 1500 z nich navyše pracuje v R&D centre, ktoré je jedným z najväčších vývojových centier v krajine. Ďalšie vývojové centrá má Ford Otosan v Istanbule, Kocaeli, Eskişehire a Ankare.

Tureckými továrňami sú Gölcük a Yeniköy v provincii Kocaeli a Eskişehir v rovnomennej provincii, v Rumunsku je továreň v Craiove. Kapacita výroby všetkých tovární je 721 700 vozidiel ročne (471 700 vozidiel v Turecku, 250 000 vozidiel v Rumunsku). Produkujú úžitkové a osobné vozidlá, traktory, ťažkú techniku, náhradné diely, motory a prevodovky, elektromotory a elektrické motorky.

Závod Gölcük a prístavný hub v Kocaeli

Kde sa vyrába elektrický Transit

Ambiciózny cieľ pre elektrickú transformáciu

Spoločnosť Ford Otosan v decembri 2020 oznámila investičný plán vo výške dvoch miliárd eur pre projekty elektrických a prepojených úžitkových vozidiel novej generácie v závode Kocaeli, čo je najväčšie centrum výroby úžitkových vozidiel Ford of Europe. Cieľom tejto mohutnej investície je snaha byť na čele elektrickej transformácie automobilového priemyslu. Vďaka investícii, ktorá sa uskutoční počas šiestich rokov a ktorej výsledky sa rozložia do desiatich rokov, sa ročná kapacita výroby vozidiel Ford Otosan v Turecku zvýši na 650-tisíc kusov.

Batérie prepravujú robotické vozíky vlastnej výroby

Výroba elektrických vozidiel vrátane batérií

Ford Otosan, jediný výrobca európskych modelov E-Transit a E-Transit Custom, zohráva kľúčovú úlohu v stratégii elektrifikácie spoločnosti Ford. S ašpiráciou stať sa prvou automobilovou spoločnosťou v Turecku, ktorá bude vyrábať elektrické úžitkové vozidlá vrátane batérií, spoločnosť Ford Otosan v roku 2020 investovala do novej montážnej linky na batérie. Kapacita montáže batérií v prvom integrovanom závode na výrobu elektromobilov v Turecku je 130-tisíc kusov.

Výlisky pred plne automatizovanou zváracou linkou

Kde sa vyrába elektrický Transit

Plány na 100-percentnú elektromobilitu

Spoločnosť Ford Otosan si kladie za cieľ predávať do roku 2030 osobné automobily iba s nulovými emisiami, následne od roku 2035 aj ľahké a stredné úžitkové vozidlá s nulovými emisiami a do roku 2040 aj ťažké úžitkové vozidlá. Ford Trucks podpísala vyhlásenie Transition to zero-emission road freight transport, v ktorom sa zaviazala k uhlíkovej neutralite do roku 2050, čo znamená, že do roku 2040 musia byť všetky novo predané nákladné vozidlá bez fosílnych palív. Spoločnosť Ford Otosan navyše vo svojich výrobných závodoch v Turecku usiluje do roku 2030 o uhlíkovú neutralitu. Všetku elektrinu používanú vo svojich areáloch získava zo 100% z obnoviteľných zdrojov.

Zdroj
transport.sk
Editor
LK, foto: Ford Otosan

Prečítajte si aj

Back to top button