Inovatívne recyklovanie pneumatík
Inovatívne recyklovanie pneumatík. Spoločnosť Continental oslavuje viac ako 120 rokov protektorovania pneumatík pre nákladné vozidlá a autobusy. Stanovuje štandardy pre väčšiu udržateľnosť v oblasti protektorovania pneumatík pre nákladné vozidlá už od roku 1903.
Prémiový výrobca pneumatík Continental používa protektorovanie na predĺženie životnosti pneumatík už viac ako 120 rokov – šetrí výrobné zdroje a znižuje náklady. každoročne protektoruje viac ako milión pneumatík pre nákladné vozidlá a autobusy na celom svete. Podľa štúdie Fraunhoferovho inštitútu pre životné prostredie, bezpečnosť a energetické technológie (UMSICHT) výrobou protektorovaných pneumatík dosahujú až o 50 % nižšie emisie CO2 v porovnaní s novými pneumatikami. Množstvo recyklovaných a obnoviteľných materiálov v protektorovaných pneumatikách môže byť až 85 %. Pokiaľ ide o trakciu, priľnavosť a bezpečnosť, protektorované pneumatiky spoločnosti Continental sú na rovnakej úrovni ako nové pneumatiky.
„Už viac ako 120 rokov sme priekopníkom v protektorovaní pneumatík pre nákladné vozidlá a autobusy,“ vysvetľuje Jorge Almeida, vedúci oddelenia udržateľnosti v spoločnosti Continental Tires. „Naše protektorovanie šetrí suroviny a náklady – skutočný prínos pre všetkých prevádzkovateľov autoparkov a pre životné prostredie.“
Protektorovanie za tepla a za studena
Pneumatiky pozostávajú okrem iného z kostry a behúňa. Aj keď behúň pneumatiky dosiahol koniec svojej životnosti, kostra môže byť stále úplne neporušená. Na základe informácií od výrobcov a štúdií o procesoch výroby pneumatík sa v roku 2022 približne 70 % pneumatík pre nákladné vozidlá a autobusy považovalo za protektorovateľných.
Ako funguje proces protektorovania? Zvyšná neopotrebovaná guma behúňa (a v prípade teplého protektorovania aj bočnica) sa prebrúsi a obnoví. To pripravuje pneumatiku na jej druhú alebo tretiu životnosť. Continental využíva najmodernejšie procesy, výrobné metódy a recyklačné technológie na protektorovanie za tepla aj za studena. Pri protektorovaní za tepla sa puzdro obnovuje pätky k pätke v procese vulkanizácie, vznikne tak protektor s názvom ContiRe. Pri protektorovaní za studena sa na vybrúsenú kostru aplikuje predvulkanizovaný pás behúňa, aby sa vytvoril protektor označený ContiTread. Protektorovanie za studena sa vykonáva pri nižších teplotách a s predvulkanizovanými behúňmi. Vo všeobecnosti možno približne 70 % materiálu pôvodnej pneumatiky opätovne použiť pri protektorovaní za tepla aj za studena.
Inovatívne recyklovanie pneumatík
Plne integrovaný závod ContiLifeCycle
Počiatky protektorovania pneumatík Continental siahajú do Hannoveru. V závode Continental v Hannoveri-Vahrenwalde bolo možné protektorovať pneumatiky pred viac ako 120 rokmi. V roku 1903 spoločnosť tiež kúpila továrenskú budovu v Seelze v regióne Hannover a na tomto mieste zriadila závod na regeneráciu, t. j. spracovanie a recykláciu starého kaučuku. Už vtedy sa tu denne spracovalo 9 až 13 ton použitého kaučuku. To zodpovedá priemernej hmotnosti približne ôsmich áut. Už v tom čase spoločnosť Continental kládla základy pre recykláciu a udržateľné podnikanie.
Ďalší dôležitý míľnik v protektorovaní pneumatík pre nákladné vozidlá prišiel v roku 2013, keď Continental otvoril závod ContiLifeCycle v hannoverskej štvrti Stöcken. Charakteristickým znakom tohto zariadenia je kombinácia protektorovacieho a recyklačného závodu. Vďaka integrovanému prístupu pozostávajúcemu z protektorovania pneumatík nákladných vozidiel a autobusov za tepla a systému recyklácie gumy vyvinutého špeciálne pre závod ContiLifeCycle spoločnosť už desať rokov aktívne podporuje udržateľné využívanie surovín, vody a energie. Od roku 2013 sa v závode Hannover-Stöcken protektorovaním predĺžila životnosť približne 900 000 pneumatík.
Pridaná hodnota pre zákazníkov autoparku
Protektorované pneumatiky tiež prispievajú ku koncepcii LODC, ktorá je špeciálne navrhnutá pre autoparky. „LODC znamená najnižšie celkové náklady na jazdu, čo je náš komplexný poradenský prístup, ktorého cieľom je pomôcť zákazníkom autoparku znížiť prevádzkové náklady spojené s pneumatikami,“ vysvetľuje Tansu Isik, vedúci Region South, Channels Fleet and OE Trailer Continental Tires EMEA. „S našimi protektormi ContiRe a ContiTread môžu vozové parky znížiť náklady na pneumatiky až o 35 % s výrazne nižším dopadom na životné prostredie,“ vysvetľuje Isik.
Inovatívne recyklovanie pneumatík
Rozšírenie obehového hospodárstva
Protektorovanie je príkladom inteligentných riešení spoločnosti Continental v oblasti obehového hospodárstva, prospieva životnému prostrediu, pretože spotreba cenných zdrojov, ako je ropa, prírodný kaučuk a voda, sa môže výrazne znížiť. Protektorovanie navyše pomáha šetriť emisie CO2, pretože v porovnaní s výrobou novej pneumatiky vyžaduje až o 70 % menej energie. Continental neúnavne pracuje na vývoji inovatívnych technológií a udržateľných produktov a služieb v celom svojom hodnotovom reťazci, od získavania udržateľných materiálov až po recykláciu pneumatík po dobe životnosti. Spoločnosť sa tiež spolieha na pyrolýzu použitých pneumatík. Celkovým cieľom je najneskôr do roku 2050 získať z použitých pneu až 60 % materiálov použitých pri výrobe nových pneumatík.