Cestná doprava

Ford Trucks má riešenia aj pre stavebníctvo

Značku Ford Trucks pozná mnoho zákazníkov vďaka držiteľovi ocenenia Truck of the Year 2019, ťahaču F-MAX. Značka však ponúka riešenia aj pre aplikácie, ktoré si vyžadujú podvozky, stavebné či komunálne vozidlá.

Rad stavebných vozidiel Ford Trucks vsádza na robustnosť. Rám vozidla bol vyvíjaný pre maximálnu robustnosť, 10 mm hrubá oceľ vydrží tlak 500 MPa a podvozok je kompatibilný so všetkými typmi nadstavieb. Pre náročné podmienky a ťažký náklad je prispôsobená aj zadná náprava a pneumatiky 315.80 R22.5 určené pre terén a stavebný segment. V stavebnom segmente je kľúčovým atribútom užitočné zaťaženie, preto je 315-litrová palivová nádrž odľahčená.

Ford Trucks F-MAX vo farbách Rema Trans (FOTO: Rema Trans)

Ponuka pre všetky aplikácie

Ford Trucks má vo svojej ponuke okrem nového ťahača F-MAX aj ďalšie vozidlá, ktorými pokrýva celé portfólio aplikácií. „Našu ponuku tvoria okrem nového modelu F-MAX aj ďalšie skupiny vozidiel, napríklad vozidlá 1848 s menšou kabínou, ktoré zákazníci často poznajú ako predchodcu modelu F-MAX. Majú výkon 480 konských síl, dvanásťstupňovú automatizovanú prevodovku a výhodou pre zákazníka je, že ich ponúkame s hydraulikou pre náves zdarma, čo je veľmi výhodná ponuka. Zákazníkovi vieme dodať kompletnú súpravu za bezkonkurenčnú cenu a v nej majú navyše trojročnú záruku,“ hovorí Marcel Šulek, obchodný manažér značky Ford Trucks.

F-MAX v Rema Trans vozí sypké materiály a komodity (FOTO: Rema Trans)

V stavebnom segmente patria na Slovensku medzi najžiadanejšie sklápače a betónové mixéry a aj tu ponúka značka Ford Trucks zaujímavé riešenia. „Na sklade a ihneď k odberu máme vozidlá 8×4 S1 a 6×4 S3, ku ktorým okrem trojročnej záruky, ktorú poskytujeme na všetky vozidlá, ponúkame aj trojročný servis zdarma,“ vysvetľuje Marcel Šulek. Zoznam modelov je však bohatý a ponúka aj ďalšie konfigurácie.

Pre stavebníctvo a obslužné činnosti má značka v ponuke vozidlá 6×4, 6×2 a 6×2 so zdvíhacou zadnou nápravou, určené pod valníky, hákové naťahováky alebo reťazové nakladače. Tieto vozidlá sú tiež vybavené menšou kabínou a platí na ne trojročná záruka.

FOTO: Rema Trans

Pracant v praxi

Všestranné využitie modelov Ford Trucks potvrdzujú aj zákaznícke skúsenosti. „Máme dve vozidlá s menšou kabínou, ktoré používame už dlhšie a sme s nimi spokojní. Aj keď je kabína menšia, na regionálnu prepravu a prípadné prespatie úplne postačuje. Spokojní sme aj s prevádzkou, na týchto vozidlách sme robili iba bežnú údržbu,“ hovorí svoju skúsenosť majiteľ dopravnej spoločnosti RemaTrans, Ján Majančík. Jeho spoločnosť sa špecializuje na prepravu sypkých materiálov a komodít a okrem spomínaných dvoch vozidiel využívajú vo svojej flotile prostredníctvom prenájmu spoločnosti Viarent aj nový ťahač F-MAX. „Ten má zatiaľ najazdených asi 100 000 kilometrov, ukazuje sa v dobrom svetle. Dôležité je, aby spoľahlivo a rýchlo fungoval aj servis, ak sa vyskytne nejaký problém, potrebujeme ho rýchlo vyriešiť a pokračovať, takže spoľahlivý servis je základ,“ dodáva pán Majančík.

Osvedčený Ecotorq

Vozidlá Ford Trucks poháňa Fordom vyvinutý motor Ecotorq. Vozidlá pre ľahšie aplikácie poháňa agregát so zdvihovým objemom 9 litrov, výkonom 330 k a krútiacim momentom 1 300 Nm, ťažšie aplikácie sa spoliehajú na motor so zdvihovým objemom 12,7 litra; výkonom 420 k a krútiacim momentom 2 150 Nm.

Editor
transport.sk

Prečítajte si aj

Back to top button