Cestná doprava

Elektrotrucky DAF smerujú do výroby

Elektrotrucky DAF smerujú do výroby. Spoločnosť DAF spúšťa prevádzku továrne na montáž elektrických nákladných vozidiel. Sériová výroba modelov XD a XF Electric sa začne na jar 2023.

Výrobné prevádzky spoločnosti DAF sa rozšíria o novú továreň na montáž elektrických nákladných vozidiel v Eindhovene, kde sa na jar tohto roku začne výroba novej generácie modelov DAF XD a XF Electric. Tieto plne elektrické vozidlá majú dojazd viac než 500 kilometrov „bez emisií“, čo predstavuje dôležitý krok spoločnosti DAF v úsilí o ešte čistejšiu cestnú dopravu. Výstavba továrne na elektrické nákladné vozidlá trvala osemnásť mesiacov. Spoločnosť DAF očakáva, že v nasledujúcich rokoch sa výroba zvýši na niekoľko tisíc vozidiel ročne v súlade s rastúcim dopytom po plne elektrických nákladných vozidlách.

DAF XF a XD Electric

Základom každej novej generácie elektrických nákladných vozidiel DAF je takzvaný „klzák“, čiže podvozok bez hnacieho ústrojenstva, ale s kabínou. „Klzák“ sa vyrába na hlavnej výrobnej linke nákladných vozidiel DAF. Ťahače a sólo vozidlá s konfiguráciami náprav 4×2 a 6×2 sa následne dokončujú na nákladné vozidlá XD a XF Electric 8-krokovým procesom na výrobnej linke továrne na montáž elektrických nákladných vozidiel.

Plne elektrické hnacie ústrojenstvá PACCAR v modeloch DAF XD a XF Electric dosahujú výkon od 170 do 350 kW (210 až 480 k). DAF má k dispozícii aj výber akumulátorov s využitím modulárneho prístupu. Najmenší akumulátor obsahuje dva „moduly“, ktoré majú spolu kapacitu 210 kWh a ponúkajú dojazd až 200 kilometrov. Najväčší má 5 „modulov“ s kapacitou až 525 kWh a dojazdom až viac než 500 kilometrov. Elektrické nákladné vozidlá sú perfektne vybavené, čo sa týka rýchleho nabíjania, a dokonca aj najväčšiu schránku akumulátorov možno nabiť z úrovne 0 % na 80 % za niečo vyše 45 minút.

DAF XD Electric

Dve montážne linky

Nový závod je momentálne vybavený dvoma výrobnými linkami. Schránky akumulátorov sa montujú na vedľajšej montážnej linke, kým všetky vysokonapäťové komponenty vrátane akumulátorov a hnacieho ústrojenstva sa na podvozok montujú na hlavnej montážnej linke. Na konečných staniciach sa potom vykonávajú dôkladné kontroly, ktorých cieľom je zabezpečiť perfektný prevádzkový stav nákladného vozidla.

Výroba presne na mieru

Ako každé vozidlo DAF, aj modely XD a XF Electric sú prispôsobené prianiam každého jednotlivého zákazníka. Preto sú elektrické hnacie ústrojenstvá PACCAR modulové. K dispozícii sú dva motory PACCAR EX (so šiestimi rôznymi výkonnostnými triedami). Okrem toho môžu byť schránky akumulátorov namontované v rôznych polohách na podvozku, v závislosti od požiadaviek zákazníka. To zaručuje maximálnu flexibilitu pre karosárov.

DAF spúšťa montážnu továreň na elektrické nákladné vozidlá

Úspešné roky

Vďaka svojim neprekonateľným bezpečnostným funkciám, úspornosti a vynikajúcemu komfortu vodiča predstavuje úplne nový model DAF XD nový štandard v segmente distribúcie. Nie je preto prekvapením, že modelový rad DAF XD nedávno vyhral ocenenie „Medzinárodné nákladné vozidlo roka 2023“. Čím pokračuje v šľapajach modelov DAF XF, XG a XG⁺, ktoré boli vyhlásené za „Medzinárodné nákladné vozidlo roka 2022“. Jedinečná DNA modelov XD, XF, XG a XG⁺ je rovnako „štandardnou výbavou“ modelov XD Electric a XF Electric.

Zdroj
transport.sk
Editor
VIB

Prečítajte si aj

Back to top button