Cestná doprava

Elektrické chladenie v praxi

Popredný európsky výrobca Schmitz Cargobull získal prvé miesto „Trailer Innovation“ v kategórii „Environment“ 2021 so skriňovým návesom S.KO s elektronicky riadenou nápravou generátora a chladiacou jednotkou S.CUe. Ide o revolučný koncept, ktorý sa už dostáva k dopravcom.

„Chladiarenský náves Schmitz Cargobull S.KO s elektronicky riadenou nápravou generátora a vlastnou elektrickou chladiacou jednotkou vrátane integrovanej výkonovej elektroniky a batériového systému významne prispieva k znižovaniu emisií CO2 a preberá zodpovednosť za optimalizované koncepty ekologickej dopravy a logistiky,“ hovorí Roland Klement, člen predstavenstva pre výskum a vývoj v spoločnosti Schmitz Cargobull.

Čisto elektricky poháňaná chladiaca jednotka S.CUe s integrovanou výkonovou elektronikou vynecháva spaľovací motor a je navrhnutá tak, aby chladila a ohrievala bez vytvárania akýchkoľvek emisií. Namiesto nádrže s naftovým motorom sú teraz na podvozku nainštalované batérie. Systém je navyše vybavený elektrifikovanou nápravou návesu Schmitz Cargobull, ktorá rekuperuje energiu napríklad pri brzdení, čím sa skracuje čas potrebný na dobitie batérie pomocou sieťového napájania.

SKOe pre spoločnosť STI

Prvý e-náves pre STI

Prvý plne elektrický chladiarenský náves S.KOe bol odovzdaný logistickej spoločnosti STI (Deutschland) GmbH, ktorá sa zaviazala k elektromobilite vo svojom autoparku. Ide o prvý plne elektrický chladiarenský náves Schmitz Cargobull S.KOe s elektrickou chladiacou jednotkou a generátorovou nápravou pre každodennú prevádzku. Vďaka tomu sa STI stane prvou spoločnosťou v Nemecku, ktorá prevádzkuje S.KOe na koordinovaných trasách v terénnom teste.

„Chceme si overiť, ako náves funguje v každodennej prevádzke, a prostredníctvom konzistentného zberu údajov v nasledujúcich dvoch rokoch určiť, ako udržateľný je e-náves v našom obchodnom segmente, s prihliadnutím na najvyššie kvalitatívne požiadavky. Ak bude testovanie úspešné, vybavíme náš autopark viac ako 200 e-návesmi s nulovými emisiami,“ dodáva Oliver Exner, senior operations manager STI.

Náves, ktorý bol odovzdaný spoločnosti STI, je S.KOe COOL SMART s elektrickou nápravou, ktorá počas jazdy rekuperuje energiu v rámci brzdných procesov, ako aj s elektrickou chladiacou jednotkou s integrovanou výkonovou elektronikou a batériovým systémom.

Plne elektrická chladiaca jednotka S.CUe je určená na chladenie a vykurovanie nákladu bez emisií. S.CUe má chladiacu kapacitu až 15 900 W a vykurovací výkon 9 100 W. Batérie sú inštalované v mieste dieselovej nádrže. Telematický systém Schmitz Cargobull TrailerConnect, ktorý je štandardne integrovaný vo vozidle, môže byť použitý na monitorovanie stavu nabitia batérie, zostávajúceho dojazdu a zostávajúceho času nabíjania prostredníctvom telematického portálu.

Elektrická jednotka S.CUe

Zdroj
transport.sk

Prečítajte si aj

Back to top button