Cestná doprava

Dlhoočakávaná premiéra VW ID. Buzz

Dlhoočakávaná premiéra VW ID. Buzz. Značky Volkswagen Osobné vozidlá a Volkswagen Úžitkové vozidlá svetu v Kodani spoločne predstavili nový modelový rad minibusu a skriňovej dodávky – VW ID. Buzz a VW ID. Buzz Cargo.

Oba modely boli dlhoočakávanými výlučne elektrickými novinkami. Ich názov nie je náhodný. Tak ako osobné modely ID., aj ID. Buzz a ID. Buzz Cargo sú postavené na koncernovej modulárnej platforme MEB. Ide o prvú univerzálnu veľkosériovú platformu na svete, určenú pre elektrické vozidlá. Volkswagen ňou vytvoril bázu pre rôzne modely svojich značiek naprieč segmentmi. Oba modely majú napríklad sériovo lokálny výstražný systém „Car2X“, ktorý využíva signály iných vozidiel a dopravnej infraštruktúry, aby v reálnom čase upozorňoval vodiča na nebezpečné situácie v premávke.

Budúcnosť je tu

ID. Buzz dostal futuristický dizajn, ktorý je naživo ešte pôsobivejší ako na fotkách. Luxus a kvalitné materiály v osobnej verzii sú očakávanou samozrejmosťou, kvalitné spracovanie však dostal aj interiér verzie Cargo. Úžitková verzia sa zameriava predovšetkým na funkčnosť, čo vidieť na plastovej, ľahko umývateľnej podlahe alebo na množstve odkladacích priestorov v celej kabíne. Nákladový priestor s objemom 3,9 m3 pojme priečne dve europalety. Zadné výklopné dvere môžu byť na želanie aj krídlové a voliteľná je dokonca i klapka na pravej strane deliacej steny, vďaka ktorej odveziete dlhšie predmety. S výklopným ťažným zariadením môžete ťahať príves do hmotnosti 1 tony.

Osobná verzia pre 5 pasažierov ponúka spolu s veľkorysým priestorom pre cestujúcich aj 1 121 litrov batožinového priestoru, ktorý sa zložením sedadiel v druhom rade rozšíri na 2 205 litrov. Sedemmiestna verzia pribudne do ponuky neskôr. V minibuse nás očarila kvalita a použité materiály. ID. Buzz je luxusnou lóžou na kolesách. Kvalite interiéru sekunduje výborný podvozok, ktorý posúva komfort cestovania na najvyššiu úroveň. Sedadlá vzadu však nie sú samostatné. Lavica je delená v pomere 60:40.

Poriadny nabíjací výkon

Na európsky trh prichádzajú oba modely s lítiovo-iónovou akumulátorovou batériou s inštalovanou kapacitou 77 kWh (82 kWh brutto). Dojazd je v tomto prípade podľa automobilky na úrovni 400 km. V roku 2023 do ponuky pribudne menšia a lacnejšia 52 kWh batéria. Z akumulátora smeruje elektrická energia do elektromotora s výkonom 150 kW (204 k). Z neho sú následne poháňané kolesá na zadnej náprave. Plochá batéria je uložená v dvojitej podlahe karosérie, čo prispieva k vynikajúcim jazdným vlastnostiam, auto má veľmi dobre umiestnené ťažisko.

Striedavým prúdom (AC) sa dokážu obe verzie nabíjať výkonom 11 kW, rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom (DC) cez CCS je možné výkonom až do 170 kW. Z 5 na 80 % sa tak dobije približne za 30 minút. Novinka má funkciu „Plug & Charge“, vďaka ktorej sa ID. Buzz svojou nabíjacou zásuvkou identifikuje na kompatibilných nabíjacích staniciach s jednosmerným prúdom podľa štandardu ISO 15118 a vymieňa si všetky potrebné dáta so stanicou. Ide o zásadné plus z pohľadu komfortu nabíjania. Funkcia obojsmerného nabíjania umožňuje v prípade potreby elektrickú energiu dodávať do domovej elektrickej sústavy (Vehicle-to-Home).

Rodina je kompletná

ID. Buzz a ID. Buzz Cargo dopĺňajú rodinu úžitkových modelov, do ktorej spolu s nimi patrí rad T6.1 a nový Multivan. Predaj v prvých krajinách Európy sa rozbehne už túto jeseň. Volkswagen of America modelom ID. Buzz opätovne v USA a Kanade zavedie typ vozidla, na tamojšom trhu označovaný ako Microbus. Výroba oboch nových modelov bude prebiehať v závode v Hannoveri.

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button