Cestná doprava

Cestári vyhlásia nový tender na druhú etapu obchvatu Galanty

Slovenská správa ciest sa po zrušení verejnej súťaže na druhú stavbu obchvatu Galanty pripravuje v apríli vypísať nový tender.

Predpokladaná cena prác naplánovaných na trinásť mesiacov má dosiahnuť 7,57 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Slovenská správa ciest sa pripravuje v polovici apríla vyhlásiť novú verejnú súťaž na vyše dva roky meškajúcu druhú etapu stavby obchvatu Galanty. Predpokladaná cena prác naplánovaných na trinásť mesiacov má dosiahnuť 7,57 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Výstavba cesty bude spolufinancovaná z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja (ERDF) cez Operačný program Doprava. Vyplýva to z predbežného oznamu vo Vestníku verejného obstarávania.

„Úrad pre verejné obstarávanie rozhodol o zrušení pôvodného verejného obstarávania na zhotoviteľa stavby. Verejné obstarávanie bude opätovne vyhlásené,“ zdôvodnila pre agentúru SITA hovorkyňa Slovenskej správy ciest Iveta Fedorová prípravu nového tendra. Cestári už zrušili predchádzajúci tender na druhú stavbu obchvatu Galanty v dĺžke 5 kilometrov na základe rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie zo 14. februára o nedodržaní zákona v súťaži. „Dôvodmi na zrušenie boli diskriminačné a neprimerané požiadavky stanovené v oznámení o vyhlásení verejného obstarávania v rámci podmienok účasti,“ uviedol v pondelok pre agentúru SITA hovorca Úradu pre verejné obstarávanie Branislav Zvara.

Slovenská správa ciest po vyhodnotení podmienok účasti v tendri na druhú etapu stavby obchvatu Galanty vlani v decembri vyradila osem z jedenástich ponúk. Predpokladaná cena prác vtedy dosahovala 11,16 mil. eur bez dane. Cestári nemohli prijaté ponuky vyhodnotiť, pretože jeden z vylúčených uchádzačov najprv podal proti tomu námietky na Úrade pre verejné obstarávanie. Ten však konanie o námietkach v januári zastavil, keďže vyradený účastník námietky stiahol pred rozhodnutím.

Práce na druhej stavbe obchvatu Galanty sa oproti plánom oneskorili o viac ako dva roky. Slovenská správa ciest to zdôvodnila koncom vlaňajška tým, že bolo potrebné prepracovať projektovú dokumentáciu stavby a následne i žiadosť o nenávratný finančný príspevok z ERDF. Nový minister dopravy vlani navyše dočasne pozastavil verejné obstarávania v rezorte. Napriek tomu, že práce na druhej stavbe obchvatu Galanty nemohli začať, Slovenská správa ciest a ministerstvo dopravy zorganizovali v polovici novembra minulého roka poklepanie základného kameňa. Stavbu projektovala spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. Stavebné povolenie na túto stavbu nadobudlo platnosť vlani 6. mája a pôvodný tender bol vyhlásený v tom istom mesiaci.

Predpokladaná tretia stavba obchvatu Galanty v dĺžke vyše 5 kilometrov mala podľa pôvodných plánov cestárov začať v júli 2011 a dokončená mala byť o ďalšie dva roky v lete 2013. Doposiaľ však na ňu nie je vyhlásená verejná súťaž. Dobudovanie štvrtej etapy obchvatu Galanty predpokladajú cestári po naplnení kapacity cesty asi okolo roku 2030.

Slovenská správa ciest so sídlom v Bratislave je samostatná rozpočtová organizácia zriadená ministerstvom dopravy k 1. januáru 1996. Vykonáva správu ciest 1. triedy vrátane investičnej činnosti, ako aj pozemkov vo vlastníctve štátu. Pre diaľnice, rýchlostné cesty a cesty 1., 2. a 3. triedy vykonáva aj dopravné plánovanie, ústrednú technickú evidenciu, centrálnu databanku a technický rozvoj spolu so súvisiacou koncepčnou, koordinačnou a metodickou činnosťou. SSC má prostredníctvom dislokovaných organizačných zložiek, pod názvom Investičná výstavba a správa ciest, zastúpenie v Bratislave, Banskej Bystrici, Žiline a Košiciach.
 

Prečítajte si aj

Back to top button