Logistika a skladovanie

Slovenský startup chce oživiť trh doručovania

Kuriérske a doručovacie služby sú stabilným, zabehnutým segmentom, ktorému ako jednému z mála koronakríza pomohla. Dopyt po jeho službách aj objemy zásielok sa od vypuknutia pandémie zásadne zvýšili. A to prináša aj nové možnosti. Zvlášť to platí o firmách s inovatívnym prístupom, ktoré sa snažia narúšať status quo a prinášať služby, ktoré ešte viac a presnejšie odpovedajú na požiadavky zákazníkov. Takou je aj slovenský startup 123kuriér, ktorý sa zameriava na kuriérske služby a doručovanie zásielok do 50 kg z e-shopov na Slovensku a do zahraničia.

Aj keď ide o startup, začiatky spoločnosti siahajú do roku 2012, kedy vznikla sprostredkovateľská firma na prepravu zásielok pre súkromné osoby. Už vtedy bol jej prístup iný – spolupracovala s rôznymi doručovateľskými spoločnosťami, bez hmotnostných či zmluvných obmedzení. Začiatkom roka sa však rozhodli pre nový prístup. Investovali do budovania vlastnej infraštruktúry a v súčasnosti má 123 kuriér vlastné oddelenie prevádzky, obchodu a marketingu, zákaznícke centrum, finančné a ekonomické oddelenie a vlastné IT oddelenie.

„Aj cez náš rýchly štart vo vlastných kuriérskych službách v minulom roku sa v prevádzke neustále vraciame späť k analýzam ako sa nám darilo, čo treba zmeniť či upraviť. Za krátku dobu sme vybudovali profesionálne pobočky, ktoré neustále prechádzajú úpravami s cieľom zabezpečiť čo najhladší priebeh spracovania zásielok. Investujeme do technológií, používame moderné IT nástroje a postupne nasadzujeme ďalšie služby,“ hovorí prevádzkový riaditeľ 123kuriér Martin Vránek a dodáva: „Sústredíme sa aj na podporu práce kuriéra, nechceme, aby bol z našej strany nútený vypĺňať veľa formulárov, prvoradým cieľom je včasné a riadne doručenie či vyzdvihnutie zásielky u príjemcov a odosielateľov. Preto tam kde to je možné elektronizujeme, neustále vyvíjame našu mobilnú kuriérskej aplikáciu, vylepšujeme aj samotný proces ukončenia dennej práce kuriéra, ktorý je často spojený s ďalším časovým oneskorením.

Iný prístup k potrebám zákazníkov

Aj keď sa 123kuriér špecializuje na zásielky do 50 kg, vďaka skúsenostiam z logistiky firma rozumieme potrebám zákazníkov a tomu, že niekedy ich požiadavky vybočujú zo štandardu. Jej snahou je vždy nájsť riešenia, ktoré jej klientom pomôžu. Okrem Slovenska prepravuje slovenský startup zásielky prostredníctvom partnerov aj do zahraničia. Zatiaľ majú pokryté trhy v Českej republike a Maďarsku, čoskoro však majú pribudnúť aj ďalšie krajiny.

Svoju pozíciu posilňuje tiež profesionálnym prístupom svojich zamestnacov naprieč celou spoločnosťou, od pracovníka na telefonickej linke, cez dispečera až po kuriéra. „Používame vlastné know-how pri manipulácii so zásielkami, naše procesy musia byť jednoduché a účelné. Pre nás je dôležité, aby prevádzka fungovala ako jeden tím, nie je preto výnimkou, že si kolegovia z rôznych pobočiek navzájom pomáhajú a zdieľajú skúsenosti. Chceme byť vo všetkých častiach procesu spracovania zásielok veľmi profesionálni a hľadáme stále nové jednoduchšie a efektívnejšie postupy. V neposlednom rade sa venujeme aj komunikáciu „vo vnútri“, snažíme sa vytvárať moderné pracovné podmienky, náš zamestnanec má vždy otvorené dvere v komunikácii s vedením firmy a „počúvame“ jeho starosti i radosti,“ približuje Martin Vránek.

Firemní klienti začínajú spoluprácu s 123kuriér prihlásením do objednávkového modulu, kde po vyplnení údajov o sebe získajú prístup. S ním sa vedia jednoducho a rýchlo prihlásiť a využívať ho. Systém okrem iného poskytuje aj možnosť sledovania zásielky prostredníctvom funkcie track&trace. Súkromné osoby môžu využiť objednávkový modul na 123kuriér.sk, kde si vedia objednať služby na mieru a vďaka kalkulačke zistiť aj konečnú cenu prepravy.

„Príjemcovia sú notifikovaní dvakrát v procese doručovania formou SMS a e-mailového avíza. Prvú SMS zašleme hneď po prijatí zásielky do prepravy od odosielateľa s informáciou, že bude doručovaná v nasledujúcich dňoch a druhú posielame v deň doručenia aj s kontaktom na doručujúceho kuriéra. Osvedčilo sa nám, že najlepšie funguje, keď sa kuriér na čase dohodne priamo s príjemcom. Odosielateľ má vždy prístup prostredníctvom objednávkového systému k informácii, kde sa zásielka nachádza, rovnako ako príjemca si ju vie prezrieť v sledovacej funkcii na našom webe,“ uzatvára Martin Vránek.

Zdroj
PR

Prečítajte si aj

Back to top button