Logistika a skladovanie

Líder nielen v číslach

Spoločnosť Slovak Parcel Service, s. r. o., pôsobí na slovenskom trhu expresných kuriérskych služieb od roku 1992. Za ten čas si tu vybudovala modernú logistickú sieť a stala sa lídrom, ktorý má 27 regionálnych pobočiek a viac ako 750 kuriérov. O ceste na vrchol, ale aj o moderných technológiách a plánoch do budúcnosti sme sa porozprávali s Jánom Ťurekom, konateľom SPS, s. r. o.

SPS je slovenským lídrom na trhu kuriérskych spoločností. Čo to znamená v číslach?
Slovak Parcel Service ako najväčšia a najstaršia kuriérska spoločnosť na Slovensku disponuje 27 doručovacími strediskami, vyše 900 odbernými miestami a viac ako 750 kuriérmi. Dôležitým ukazovateľom je taktiež počet doručených balíkov za rok 2021. Ide o rekordných 20 miliónov zásielok.

Ján Ťurek, konateľ Slovak Parcel Service, s. r. o.

Aký bol pre spoločnosť rok 2021?
Náročný, ale tiež mimoriadne úspešný. Počas celého roka sme zaznamenávali pokračujúcu pandémiu koronavírusu, v dôsledku ktorej sa prijímali rôzne opatrenia a tie vplývali na záujem o kuriérske služby. Evidovali sme čoraz vyšší záujem o doručovanie, ktorý vyvrcholil v predvianočnom období, kde sa spojili tri výrazné faktory: Vianoce, lockdown aj Black Friday. Dnes môžeme povedať, že aj toto exponované obdobie sme úspešne zvládli. Našou vizitkou je, že za rok 2021 sme doručili rekordných 20 miliónov balíkov. Je to najvyšší počet za našu 30-ročnú existenciu.

Ktoré faktory boli kľúčové pre úspešné zvládnutie takéhoto veľkého objemu zásielok?
Nevyhnutným predpokladom je technologická infraštruktúra, ktorú je možné vybudovať len systematickými investíciami. Dôležitým faktorom je tiež personál a dostatok kuriérov, ich počet sa nám sezónne zvýšil o stovku. Zákazníkom sme pripomínali, že ako jediná kuriérska spoločnosť na Slovensku doručujeme zásielky aj do AlzaBoxov. Spolu s našimi Parcel Shopmi tvoria sieť vyše 900 odberných miest a stávajú sa čoraz obľúbenejším variantom na doručenie zásielok.

Aký vývoj trhu očakávate v roku 2022?
Medzi našimi prioritami je stále rozvoj odberných miest, pretože chceme zákazníkom poskytnúť čo najväčšiu flexibilitu v doručovaní. Niekomu vyhovuje doručenie na adresu, iný si chce prevziať zásielku sám a nečakať na kuriéra. Reflektujeme tým vývoj spotrebiteľského správania, ako aj častejšie nakupovanie na internete – to bude určite pokračovať aj v tomto roku. Predpokladáme, že záujem o kuriérske služby bude podobný ako v minulom roku. Výraznejšie ho môže ovplyvniť najmä pandémia a s ňou súvisiace opatrenia.

Nasledujúci rok pre vás bude špecifický aj tým, že budete oslavovať 30. výročie. Chystáte pri tejto príležitosti niečo špeciálne?
Sme najstaršou kuriérskou spoločnosťou na Slovensku a teší nás, že minulý rok bol rekordný. Aj pri tejto príležitosti by som sa chcel poďakovať všetkým zákazníkom, zamestnancom aj partnerom, lebo do takýchto rozmerov sme vyrástli vďaka nim. Na Slovensku nie je veľa spoločností, ktoré by sa mohli pochváliť 30 rokmi na trhu. Celý rok teda budeme komunikovať naše výročie zaujímavými aktivitami aj pre verejnosť a okrem toho nás čakajú ďalšie investície do rozvoja nových technológií a naďalej chceme pomáhať tým, ktorí to potrebujú. Blízke sú nám tiež zelené témy, budeme teda pokračovať aj v sadení stromov pre Slovensko.

SPS je známa aj tým, že inovuje a investuje do rozvoja nových technológií. Môžete nám ich priblížiť?
Ako jednotka na trhu poskytujeme komplexné doručovacie služby aj vďaka plne automatizovaným linkám v Ivanke pri Dunaji a v Žiline, novým doručovacím strediskám v Trenčíne a v Trnave a vďaka spolupráci s Alzou doručujeme aj do AlzaBoxov.
Už niekoľko rokov sú naši zákazníci zvyknutí na elektronický príjmový doklad či biometrický podpis. Verím, že vďaka takýmto inováciám potešíme zákazníkov aj v tomto roku rýchlym a flexibilným doručením.

Triediaca linka v Ivanke pri Dunaji

Ako hodnotia tieto novinky vaši partneri a zákazníci?
Registrujeme, že naše investície uľahčujú doručovanie a najmä preberanie zásielok príjemcami. Sme radi, že takéto novinky zjednodušujú život našim partnerom aj zákazníkom.

Dôležitou témou súčasnosti je ekológia a ochrana životného prostredia. Aké kroky podnikáte v tomto smere?
V roku 2021 sme začali s výsadbou japonských čerešní v obci Budimír na východnom Slovensku. Aj tento rok chceme v tejto zelenej stratégii pokračovať, pretože sa usilujeme o kompenzáciu našej uhlíkovej stopy. Nárast počtu elektrických doručovacích vozidiel a s tým súvisiaci rozvoj staníc na nabíjanie elektromobilov patrí taktiež do našich dlhodobých plánov. Okrem budovania silnej trhovej pozície sa SPS sústredí aj na podporu dobročinných aktivít.

Akú víziu máte v tomto smere?
Dlhodobo podporujeme zariadenia sociálnych služieb formou zdravotníckeho a hygienického materiálu, malých lokálnych výrobcov či deti vrátane známej kampane Hodina deťom. Novinkou v rámci spoločenskej zodpovednosti je partnerstvo s Aj ty v IT, s ktorým budeme vzdelávať ženy v odvetví informačných technológií. Čaká nás rok plný výziev a dobrých skutkov.

„Ako jednotka na trhu poskytujeme komplexné doručovacie služby aj vďaka plne automatizovaným linkám,“ hovorí Ján Ťurek.

Zdroj
transport.sk

Prečítajte si aj

Back to top button