Procurement logistika vyžaduje transparentnosť
Procurement logistika vyžaduje transparentnosť. Spoločnosť DACHSER ponúka svojim zákazníkom vždy niečo navyše. Či už ide o služby európskej logistiky, služby kontraktnej logistiky zahŕňajúce servis s pridanou hodnotou alebo skladovanie, DACHSER poskytuje prémiovú kvalitu všetkým zákazníkom.
Pokiaľ má zákazník záujem, procurement logistika spoločnosti DACHSER je schopná zabezpečiť komplexnú prepravu jediným prepravcom. O tom, čo konkrétne táto služba zahŕňa a ako z toho môžu benefitovať klienti, sme sa rozprávali s Martinom Štiglincom, sales managerom európskej logistiky v spoločnosti DACHSER Slovakia.
Procurement logistika v skratke znamená riadenie dodávok tak, aby to zodpovedalo potrebám klientov a ich prevádzkovým procesom, čo konkrétne to však znamená v spoločnosti DACHSER?
Vlastne ste vystihli, ako to funguje v spoločnosti DACHSER. Procurement logistika je kľúčovou činnosťou dodávateľského reťazca a môže ovplyvniť celkový úspech spoločnosti. Ide o maximálnu transparentnosť logistických procesov, vďaka stabilnej spolupráci s jedným prepravcom majú firmy presný prehľad, v akom úseku dodávateľského reťazca sa ich medziprodukt či finálny produkt nachádza a ako dlho potrvá jeho dodanie tam, kam je potrebné. Naše vzťahy v tejto oblasti sú dlhodobé, klientov veľmi dobre poznáme, a preto chápeme ich potreby.
Bez našich služieb si klient objedná u dodávateľa materiál do výroby, potom čaká, kým mu dodávateľ pošle informáciu o tom, že je materiál nachystaný, následne začne zháňať dopravu. V deň nakládky sa však môže napríklad zmeniť počet paliet, hmotnosť alebo rozmery. Keď však využíva naše služby procurementu, iba si zadáva objednávku u svojho dodávateľa. On následne priamo cez náš systém a my už riešime zvyšok. Zefektívňuje to komunikáciu, znižuje administratívu a hlavne eliminuje chybovosť.
Procurement logistika vyžaduje transparentnosť
Akým spôsobom je zabezpečené toto prepojenie? Máte na to nejaký vlastný systém?
Áno, máme eLogistics. Je to skvelá online platforma. Pokiaľ má klient viac výrobných závodov, tak tu dokáže sledovať stav nákupných objednávok vo všetkých svojich závodoch. Aj dodávatelia môžu zadávať zásielky priamo do systému, takže sa zaistí skutočne maximálna efektivita a transparentnosť. Všetky zásielky monitorujeme a vieme určiť, kde sa jednotlivé zásielky práve nachádzajú a v akej sú práve prepravnej fáze. Platforma umožňuje nahrávanie dokumentov, zaznamenávanie informácií o nebezpečnom tovare a odosielanie budúcich objednávok.
Systém je navyše prepojený s ďalšími našimi systémami. Napríklad DOMINO pre pozemné zásielky, OTHELLO pre letecké a námorné zásielky a MIKADO pre kontraktnú logistiku. Všetko tak funguje „pod jednou strechou“.
Kde je tá najväčšia úspora pri využití procurement logistiky?
Okrem rýchlejšieho spracovania nákupných objednávok a zníženej administratívy sú to aj ďalšie faktory. Keď klient nemusí riešiť, kde je práve jeho zásielka, pretože vie, že sa o ňu stará prepravca, prináša to aj ďalšie výhody. Sú to hlavne nižšie celkové náklady. Uvediem jeden príklad. Tým, že jedno naše auto môže doručiť tovar od viacerých dodávateľov, znamená to aj efektívnejšie využitie zamestnancov skladu a zablokovanie len jednej brány, alebo v extrémnych prípadoch napríklad úsporu energie počas zimných mesiacov – menej časté otváranie nakladacích brán a pod.