Logistika a skladovanie

HOPPECKE Batterien pomáha zákazníkom prenájmom techniky

Efektívne nastavenie manažmentu batérií manipulačnej techniky zaručuje spoločnostiam jej maximálnu flexibilitu a spoľahlivosť. Každý vozík ale dokáže fungovať iba vtedy, keď má funkčnú, spoľahlivú batériu s dostatočnou kapacitou. Efektívny manažment batérií sa však významne podieľa aj na šetrení podnikových financií. Dôkazom sú skúsenosti zákazníkov spoločnosti HOPPECKE Batterien Slovakia.

Tak ako pri každej investícií, aj pri nákupe batérií pre manipulačnú techniku hľadajú spoločnosti efektívne, no zároveň cenovo prijateľné riešenia. Túto potrebu ešte zvýraznilo zabrzdenie ekonomiky spôsobené pandémiou ochorenia COVID-19. O tom ako pomáhajú produkty a služby HOPPECKE Batterien Slovakia znižovať náklady na prevádzku manipulačnej techniky, sme sa porozprávali s generálnym riaditeĺom Miroslavom Mašlánim a  manažérom pre prenájom a použitú  techniku Branislavom Ponechalom.

Aké produkty a služby svojim zákazníkom poskytuje HOPPECKE Batterien Slovakia?

Miroslav Mašláni: Sme dcérskou spoločnosťou skupiny HOPPECKE Batterien GmbH & Co.KG, ktorá sa zaoberá riešeniami pre elektrický pohon zariadení, strojov a vozidiel na prepravu tovaru, ako aj inštaláciami pre zabezpečenie nepretržitého napájania . Na Slovensku sa špecializujeme najmä na poskytovanie služieb spojených s prevádzkou a manažmentom batérií pre manipulačnú techniku, .

Vľavo generálny riaditeľ HOPPECKE Batterien Slovakia Miroslav Mašláni, vpravo produktový manažér Branislav Ponechal (FOTO: Hoppecke Batterien)

Kríza spôsobená pandémiou ochorenia COVID-19 výrazne zasiahla ekonomiku. Ako sa prejavila vo vašom segmente?

Miroslav Mašláni: Ekonomická aktivita klesla, o tom niet pochýb. Pokles sme zaznamenali aj my, klesol nám predaj novej techniky. Na druhej strane, zaznamenali sme niekoľkonásobne vyšší záujem o prenájom techniky. Táto služba má pre zákazníkov viacero výhod, preto je veľmi žiadaná.

O aké výhody ide? Môžete nám ich priblížiť?

Miroslav Mašláni: Hlavným benefitom tejto služby je najmä to, že keď klient potrebuje techniku, nemusí do nej v danej chvíli investovať, zaplatí iba za využitie techniky, ktorú potrebuje. Ak sa napríklad rozhodne prenajať si techniku na dva alebo tri mesiace, reálne zaplatí iba za ten čas, kedy ju mal požičanú a používal ju. Ušetrené finančné prostriedky má k dispozícii a môže ich presunúť tam, kde to momentálne potrebuje. Nemusí riešiť nákladné a často aj zdĺhavé schvaľovacie procesy, ktoré sú spojené s investíciami. Navyše, v tomto období sú takéto schvaľovacie procesy ešte náročnejšie, bez ohľadu na to, či ide o menšiu firmu alebo nadnárodnú spoločnosť, každý v tomto období dôkladne zvažuje do čoho vloží finančné prostriedky a snaží sa šetriť všade kde je to možné.

Ďalším veľkým benefitom prenájmu techniky je, že dohodnutá mesačná splátka zahŕňa aj servis, zákazník sa nemusí starať o techniku a riešiť akékoľvek kontroly, prehliadky či servis. Všetko s tým spojené je zahrnuté v cene prenájmu, zákazník iba využíva techniku na to, na čo ju potrebuje.

Možnosť prenájmu techniky poskytuje zákazníkom flexibilitu a šetrí ich finančné prostriedky (FOTO: Hoppecke Batterien)

Na aké obdobie takýto prenájom poskytujete?

Miroslav Mašláni: To závisí od potrieb zákazníka. Ponúkame krátkodobý aj dlhodobý prenájom. Dlhodobý prenájom je na dohodnuté zmluvné obdobie, jeho výhodou je nižšia splátka. Môžem spomenúť príklad z praxe, kedy zákazník získal nový kontrakt na jeden rok. Aby nemusel kvôli tomu kupovať novú techniku a zostal flexibilný, prenajal si ju na jeden rok od nás.

Branislav Ponechal: Pri krátkodobom prenájme je mesačná splátka vyššia, zákazník však môže techniku kedykoľvek vrátiť, bez akejkoľvek zmluvnej pokuty. Je to výborná služba v prípade, že firma potrebuje preklenúť nejaké obdobie, no zatiaľ sama nevie, ako dlho to bude trvať.

Flotila na prenájom je vysoko flexibilná a obsahuje všetky najpoužívanejšie typy batérií (FOTO: Hoppecke Batterien)

Ako rýchlo dokážete so zákazníkom vybaviť administratívu spojenú s prenájmom a aké dokumenty od neho potrebujete?

Miroslav Mašláni: Máme základný zoznam informácií, ktoré si o zákazníkovi preverujeme, zväčša ide o verejne dostupné účtovné údaje. Ak je všetko v poriadku, dohodneme spolu so zákazníkom technické detaily a poskytneme mu potrebnú techniku. Ak zaznamenáme riziká, riešime to režimom predfaktúry, teda zákazník vopred zaplatí za techniku, ktorú bude využívať. S našimi pravidelnými zákazníkmi už máme väčšinou podpísanú rámcovú zmluvu, takže tam to ide ešte rýchlejšie. Ak jeden deň zákazník zavolá, že potrebuje techniku a máme ju na sklade dostupnú, už na druhý deň je na ceste k nemu. Pre zákazníkov je vysoká flexibilita nesmierne dôležitá a my si to plne uvedomujeme, preto sa tomu prispôsobujeme a je to našou prioritou.

Branislav Ponechal: Existuje množstvo typov batérií pre obrovský počet vozíkov, veľmi veľa variácii článkov a rozmerov nosičov batérií, takže nie je možné držať na sklade úplne všetky, naša flotila na prenájom je však vysoko flexibilná a obsahuje všetky najpoužívanejšie typy. Ak máme to, čo zákazník potrebuje priamo na sklade, vieme mu to doručiť do 24 hodín. Ak sa jedná o typ, ktorý na sklade nie je, často si pomáhame napríklad s ďalšími dcérskymi spoločnosťami HOPPECKE Batterien GmbH & Co.KG v okolitých krajinách. Maximálna dostupnosť a rýchla reakcia na potreby zákazníkov je pre nás veľmi dôležité.

Vybavenie prenájmu a dodanie techniky k zákazníkovi prebieha veľmi rýchlo (FOTO: Hoppecke Batterien)

Aké ďalšie služby pre optimalizáciu a zníženie nákladov poskytujete svojim zákazníkom?

Miroslav Mašláni: Okrem spomínaných je to napríklad pomoc pri výbere vhodnej techniky a celkovo nastavení efektívneho energetického procesu vozíka, čiže ako efektívne je daný vozík alebo vozíky využité. Využívame na to náš monitorovací systém Trak Collect. Pomocou senzorov na batériách zbierame údaje o využití vozíkov, ich nájazd, nabíjanie aj vybíjanie batérie alebo teplotu počas prevádzky. Na základe všetkých týchto faktorov dokážeme veľmi dôkladne prispôsobiť riešenie potrebám zákazníka. Takáto analýza a následné nastavenie techniky a procesov šetria zákazníkom značné finančné prostriedky.

Ďalšou službou, ktorou sa snažíme našim zákazníkom pomôcť je tzv. refurbishment batérií. Zákazník k nám prinesie starú batériu, ktorá už nepostačuje jeho potrebám, naše servisné oddelenie ju skontroluje a odporučí, či je ešte možné batériu zrepasovať a ďalej využívať alebo zákazník pre svoje potreby potrebuje novú batériu. Výhodou pre zákazníka je, že aj za starú a nepoužiteľnú batériu u nás získa protihodnotu, takže kúpa novej batérie je pre neho výhodnejšia. Navyše, aj ekologicky je rozumnejšie, ak stará batérie príde k nám a my ju spracujeme, ako keď zostane odložená niekde v sklade alebo je vyvezená niekam na smetisko.

HOPPECKE Batterien Slovakia pomáha zákazníkom aj s ich starými batériami (FOTO: Hoppecke Batterien)
Zdroj
transport.sk
Tagy

Prečítajte si aj

Back to top button
Close
Close