Logistika a skladovanie

DB Schenker rozšíril svoju online platformu DB Schenker | Connect

DB Schenker rozšíril svoju online platformu DB Schenker | Connect. Počet objednávok cez DB Schenker | Connect vzrástol medziročne takmer o tretinu. Služba prichádza s ďalšími novinkami.

Vďaka viac ako 72 700 zamestnancom na viac ako 1 850 miestach v 130 krajinách je DB Schenker jedným z popredných svetových poskytovateľov logistiky. Spoločnosť prevádzkuje služby pozemnej, leteckej a námornej prepravy a ponúka komplexné riešenia pre logistiku a riadenie globálneho dodávateľského reťazca. Aby spoločnosť DB Schenker dosiahla svoj ambiciózny cieľ klimatickej neutrality do roku 2040, neustále investuje do inovatívnych dopravných riešení, obnoviteľných zdrojov energie a produktov, ktoré sú pre jej zákazníkov uhlíkovo neutrálne.

Medzinárodný poskytovateľ logistických riešení rozšíril svoju online platformu DB Schenker | Connect o nové elektronické služby umožňujúce ešte jednoduchšie objednávanie prepráv. Táto služba je teraz prístupná každému registrovanému firemnému zákazníkovi. Novinkou je možnosť rezervovať prepravu do krajín, ktoré vyžadujú colné vybavenie, ako je napríklad Veľká Británia, Nórsko či Švajčiarsko. Platforma DB Schenker | Connect poskytuje prístup k najväčšej sieti zberných liniek v Európe cez niekoľko kliknutí. Obzvlášť malé a stredné podniky si môžu rýchlo a ľahko objednať pozemnú, leteckú alebo námornú prepravu z ľubovoľného miesta, a to dokonca aj cez mobilné zariadenia.

DB Schenker rozšíril svoju online platformu DB Schenker | Connect

Medziročný nárast o 30 %

Počet online objednávok prepráv prostredníctvom platformy sa medziročne zvýšil o 30 %. „V poslednom štvrťroku 2023 sme v DB Schenker | Connect zaznamenali v priemere 1 016 objednávok mesačne od malých zákazníkov. V prvom štvrťroku tohto roka sa toto číslo zvýšilo na 1 280 objednávok mesačne a v marci dokonca vzrástlo na 1 552 objednávok,“ uviedol Michal Delong, zodpovedný za Business Services v oblasti pozemnej prepravy v DB Schenker.

Na Slovensku sa aktuálne cez platformu mesačne spracuje približne 550 objednávok. Najčastejšie využívané funkcie zahŕňajú cenovú kalkuláciu, trasovanie zásielok a emisnú kalkulačku, ktorá umožňuje vypočítať uhlíkovú stopu plánovanej prepravy. Tento rok DB Schenker postupne aktivuje nové funkcie eServices pre slovenských zákazníkov. Po cenovej ponuke je najžiadanejšou funkciou sledovanie zásielky. Vďaka tomu môžu zákazníci sledovať zásielky na mape a dostávať notifikácie pri kľúčových míľnikoch, ako je nakládka, záznam z mýtnych brán v rôznych krajinách alebo potvrdenie o doručení.

Dokumenty, ako sú cestovné poriadky či administratívne dokumenty na fakturáciu a reklamácie, sú tiež dostupné na jednom mieste. „Vytvorenie objednávky je otázkou minúty. Dodacie adresy možno uložiť pre rýchle načítanie a systém sám generuje prepravné štítky DB Schenker po zadaní objednávky,“ delí sa so svojou skúsenosťou Petr Růt, konateľ výrobno-technickej spoločnosti.

DB Schenker rozšíril svoju online platformu DB Schenker | Connect

Emisná kalkulačka

Platforma DB Schenker | Connect obsahuje aj emisnú kalkulačku, ktorá umožňuje zákazníkom vypočítať emisnú stopu plánovanej prepravy na základe parametrov, ako sú rozmery, hmotnosť, miesto nakládky a vykládky či typ prepravy. „Aj keď malé a stredné podniky nemajú povinnosť ESG reportingu, informácie o uhlíkovej stope sú čoraz častejšie požadované zo strany obchodných partnerov a zákazníkov,“ dodáva Michal Delong.

Objednávkový slovník:

• ePOD – elektronické potvrdenie o doručení (elektronický dodací list),
• STT číslo – jedinečné sledovacie číslo, pomocou ktorého zákazníci môžu sledovať priebeh doručovania,
• Konosament (Bill of Lading) – dokument pre námornú prepravu, ktorý obsahuje údaje o zásielke a držiteľovi umožňuje jej prevzatie.

default

Editor
Peter Magerčiak

Prečítajte si aj

Back to top button