Logistika a skladovanie

DACHSER organizuje dopravu nákladným vlakom po Novej hodvábnej ceste

Spoločnosť DACHSER Rail Services prepravuje chemické výrobky na čínsky trh z Ludwigshafene v Nemecku za polovičný čas. BASF poverila svojho dlhoročného poskytovateľa logistických služieb, spoločnosť DACHSER, aby vybavila prvý nákladný vlak do Číny.

Vlak s 42 kontajnermi prepravujúcimi produkty BASF do čínskeho mesta Xi’an už dorazil. DACHSER sa postaral o všetky organizačné aspekty – vrátane koordinácie s prevádzkovateľom vlakov RTSB GmbH, colného odbavenia a distribúcie tovaru v Číne.

Cesta z terminálu KTL Kombi – Ludwigshafen viedla do Číny cez Poľsko, Bielorusko, Rusko a Kazachstan a trvala len 14 dní,  čo je o viac ako dva týždne rýchlejšie, než by na túto cestu potrebovala kontajnerová loď. Železničná doprava po „Novej hodvábnej ceste“ je obzvlášť zaujímavá pre chemické spoločnosti, ktorých výrobné závody sa nachádzajú vo vidieckych oblastiach Číny, ďaleko od morských prístavov.

“Železničná doprava je rýchlejšia ako námorná, lacnejšia ako letecká, ľahko plánovateľná a spoľahlivá. Pokiaľ ide o plnenie konkrétnych logistických požiadaviek, táto doprava do Číny po Novej hodvábnej ceste je vynikajúcou alternatívou k leteckej a námornej preprave.”

Thomas Krüger, Managing Director, DACHSER Air & Sea Logistics EMEA

Terminál KTL v Ludwigshafene hrá v logistickom koncepte BASF kľúčovú úlohu. Slúži ako hub, v ktorom BASF združuje európske zásielky a nakladá kontajnery do vlakov. Najväčší nemecký vnútrozemský terminál priamo susedí s hlavným závodom BASF. Z terminálu každý deň odchádza až 30 vlakov smerujúcich do viac ako 20 ekonomických centier v celej Európe.

Vzhľadom na to, že sa rozchody koľajníc na trase líšia, kontajnery sú prekladané do rôznych vlakov v poľskej dedine Małaszewicze a na kazašskej hranici s Čínou. Kubické kontajnery vysoké približne 12 metrov sú naplnené najmä granulátmi, prísadami do palív a katalyzátormi. Konečným cieľom vlaku je mesto Xi’an v strednej Číne.

Odtiaľ DACHSER North China vybavuje colné odbavenie a distribúciu tovaru BASF kamiónmi priamo príjemcom. V počiatočnej fáze je naplánovaných viac odchodov vlakov z Ludwigshafene do Xi`anu.

„Železničná doprava je rýchlejšia ako námorná, lacnejšia ako letecká, ľahko plánovateľná a spoľahlivá. Pokiaľ ide o plnenie konkrétnych logistických požiadaviek, táto doprava do Číny po Novej hodvábnej ceste je vynikajúcou alternatívou k leteckej a námornej preprave,“ vysvetľuje Thomas Krüger, generálny riaditeľ spoločnosti DACHSER Air & Sea Logistics EMEA. „Dopyt po DACHSER Rail Services neustále rastie a my sme obzvlášť potešení, že taký líder na svetovom trhu ako je BASF, dôveruje našim riešeniam.“

Posun dlhodobého partnerstva na ďalšiu úroveň

Už niekoľko desaťročí DACHSER úzko spolupracuje s BASF pri preprave paletovaných chemických produktov v Európe a pri ich bezpečnom skladovaní. DACHSER prevádzkuje dva sklady nebezpečných materiálov: jeden v Maďarsku a jeden v Rumunsku. Obe spĺňajú najvyššie bezpečnostné štandardy a ich fungovanie prešlo overením SQAS.

„Prvý vlak do Xi’an posunul naše logistické partnerstvo s BASF na novú úroveň,“ hovorí Michael Kriegel, vedúci oddelenia DACHSER Chem-Logistics. Priemyselné riešenie spoločnosti DACHSER kombinuje štandardizované logistické služby a odborné znalosti v oblasti manipulácie s nebezpečným tovarom v globálnej sieti, s riešeniami na mieru pre zákazníkov z chemického priemyslu.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
TS

Prečítajte si aj

Back to top button