Dvadsať rokov ComfortClass
Dvadsať rokov ComfortClass. Setra ComfortClass prišla na európsky trh pred dvadsiatimi rokmi, teda v roku 2004, a stala sa synonymom komfortu, elegancie, bezpečnosti a účinnosti.
Vďaka neustálemu odhodlaniu zlepšovať zážitok z cestovania dokázala Setra spojiť inžiniersku dokonalosť s víziou budúcnosti a stala sa lídrom v sektore turistickej dopravy. Setra nanovo definovala štandardy komfortu a bezpečnosti, predvídala potreby trhu a ponúka špičkové riešenia, v tomto segmente určuje trendy.
Dedičstvo, ktoré hľadí do budúcnosti
Elegancia, bezpečnosť a efektivita, ktoré sa spájajú so značkou Setra, vychádzajú zo skúseností a technologického zázemia koncernu Daimler. Postavenie tejto prémiovej značky na trhu posilnil aj vstup Kässbohrer do vtedajšieho EvoBusu. Setra sa stala kráľovnou turistickej dopravy pre dopravcov, vodičov aj cestujúcich.
Premiéra na autosalóne Courtrai
Séria Setra ComfortClass 400 uzrela svetlo sveta prvýkrát v roku 2004, keď ju predstavili na autosalóne Courtrai (Busworld), dva roky po uvedení TopClass 400. Rad v tom čase tvorili tri modely: S 415 GT HD (12,2 m), S 416 GT HD (13,07 m) a S 417 GT HD (14,05 m). V roku 2009 uviedol Daimler na autosalóne Busworld v Kortrijku inovovaný rad ComfortClass 400, ktorý sa vyznačoval technickými riešeniami prevzatými z TopClass. A bol to veľký úspech na trhu – do roku 2014 bolo zákazníkom dodaných viac ako 6 500 kusov ComfortClass 400.
Séria ComfortClass 400 dokázala stelesniť evolúciu dizajnu, technológie a pohodlia – faktory, ktoré zo Setry urobili ikonickú značku a špičkového hráča v segmente Triedy III. Dnes, o dvadsať rokov neskôr, je rad Setra ComfortClass dostupný v šiestich verziách, všetky poháňa rovnaký motor OM 4700 Euro VI, riadený 6- alebo 8-stupňovou prevodovkou Mercedes-Benz Go 230: v rozsahu od 10,465 m v modeloch ComfortClass S 515 HD až po 12,945 m v modeloch S 519 HD.
História značky Setra v Daimler Buses
14. február 1995 znamená zásadný dátum v histórii značky Setra: došlo k integrácii vtedajšieho Karl Kässbohrer Fahrzeugwerke do rodiny Daimler. Touto operáciou sa Setra oficiálne stáva súčasťou medzinárodnej skupiny Daimler pod záštitou vtedajšej spoločnosti Mercedes-Benz AG. Setra tak dosiahla dokonalé spojenie inžinierskych schopností s rozsiahlymi zdrojmi a skúsenosťami koncernu Daimler v oblasti techniky vozidiel. Tento krok umožnil značke ťažiť z technologických zdrojov a vedúceho postavenia stuttgartského giganta, čím výrazne posilnil svoju pozíciu na trhu autobusov a autokarov.
Dvadsať rokov ComfortClass
Evolúcia ComfortClass
Setra v roku 2012 predstavila ComfortClass 500. Predposledný evolučný stupeň radu ComfortClass vstupoval do éry Euro VI. V Ulme sa podarilo udržať hmotnosť a znížiť spotrebu o 5 %. Okrem toho, vďaka skúškam vo veternom tuneli prepracovali zadnú časť Aero a dosiahli zníženie Cd iba 0,33. Predná časť a svetelné boxy sú modernejšie a podmanivejšie so žltými smerovkami nad prednými svetlometmi, tie sú agresívnejšie, šikmejšie a umiestnené priamo v mriežke chladiča.
Vynovená verzia radu ťažila z mnohých malých dizajnových prvkov a veľkého kvalitatívneho skoku v asistenčných systémoch vodiča: Active driving assist 2 (ADA2) je spoločníkom pri jazde, ktorý zvyšuje bezpečnostnú latku. ADA2 sa riadi príkazmi prediktívneho riadenia pohonného ústrojenstva (ktoré je súčasťou štandardu), schopného predvídať vývoj topografie vozovky a nastaviť jazdu s ohľadom na čo najväčšiu hospodárnosť. To všetko s dvoma novými funkciami. PPC teraz poskytuje vodičovi spätnú väzbu a autonómne spomaľuje v blízkosti kruhových objazdov.
Väčšina okom neviditeľných noviniek, okrem kamier miesto spätných zrkadiel, je ukrytá pod karosériou. Kvalitatívnym skokom smerom k čoraz výkonnejším asistenčným systémom riadenia je nový ADA2 aktualizovaný v roku 2024 v súlade s GSR2, ktorý nadobudol platnosť. V oblasti špičkových technológií a bezpečnosti predstavil Daimler Buses sériu nových asistenčných systémov – od automatického brzdového systému Aba 6 po aktívny asistenčný systém riadenia ADA2, ako aj asistent Frontguard, MirrorCam a ďalšie. 360-stupňový kamerový systém spĺňa požiadavky stanovené GSR na rok 2024, ale už aj pre nasledujúce fázy plánované na niekoľko najbližších rokov, počnúc rokom 2026.