Rôzne

Test 1-nápravového návesu Power Line Mega od Schwarzmüller

Maximálna úspora v preprave: Test 1-nápravového návesu Power Line Mega od Schwarzmüller. Rok 2024 priniesol pre prepravné spoločnosti nové výzvy, keďže prudko rastúce mýtne poplatky nútia firmy hľadať spôsoby, ako optimalizovať prevádzkové náklady.

Spoločnosť REYLON SM, s. r. o., výhradný distribútor návesov rakúskej značky Schwarzmüller na Slovensku, upriamila svoju pozornosť na 1-nápravový plachtový náves Power Line Mega. Tento náves, navrhnutý na prepravu nákladov s hmotnosťou 10 až 15 ton, sľubuje výrazné úspory pre prepravcov, ktorí sú nútení šetriť každý liter paliva.

Na overenie úsporných schopností sa spoločnosť REYLON SM, s. r. o., rozhodla podrobiť tento náves náročnému testovaniu v reálnych prepravných podmienkach. Test sa uskutočnil v spolupráci so spoločnosťou RÉNYI, s. r. o., ktorá už 1-nápravové návesy Power Line Mega dlhodobo využíva vo svojom vozovom parku.

Test 1-nápravového návesu Power Line Mega od Schwarzmüller

Hlavným cieľom bolo porovnať 1-nápravový náves s tradičnou 3-nápravovou verziou rovnakého návesu, pričom sa sledovali rovnaké parametre, ako sú trasa, náklad či rýchlosť, aby boli získané presné údaje o úspore. Priemerná hmotnosť prepravovaného tovaru počas testovania bola 7,4 tony. Test prebiehal na trase Slovensko – Švajčiarsko – Slovensko so vzdialenosťou 1 750 km.

Trasu absolvovali 7-krát počas mesiaca, v období od 21. mája do 25. júna, čo znamená, že celková prejdená vzdialenosť bola 12 250 km. Na testovanie bol použitý úplne nový Mercedes Actros L, zapožičaný spoločnosťou Daimler Truck & Bus Slovakia, s. r. o., vybavený moderným motorom tretej generácie OM471 s výkonom 450 koní. Kombinácia moderného návesu a najnovšej technológie ťahača mala ukázať, či 1-nápravový náves dokáže priniesť očakávané ekonomické výhody.

Základné technické parametre 1-nápravového návesu Power Line Mega:

• vlastná hmotnosť: 5 ton,
• tlak na točnicu: 12 ton,
• tlak na nápravu: 10 ton,
• vnútorná dĺžka: 13 620 mm,
• vnútorná šírka: 2 480 mm.

Testovacie jazdy dosiahli priemernú spotrebu 20,77 litra na 100 km. Na porovnanie, spotreba 3-nápravovej verzie návesu bola vyššia o 1,5 litra na 100 km, čo znamená úsporu paliva vo výške 31,50 € na jednu trasu.

Okrem palivových úspor sa dosiahli aj značné úspory na mýtnych poplatkoch:

• úspora na mýte cez Rakúsko: 104 €,
• úspora na mýte cez Nemecko: 71 €,
• úspora na mýte cez Švajčiarsko: 19 €.

Celkovo tak úspory na mýtnych poplatkoch a palive predstavovali 225,50 € na jednu trasu. Pri absolvovaní trasy 7-krát za mesiac to znamenalo celkovú úsporu až 1 578,50 € mesačne. Výsledky hovoria jasne: 1-nápravový náves Power Line Mega jednoznačne preukázal svoje výhody ako najekonomickejšie riešenie pre súčasné nároky prepravného sektora. Kombinácia nízkej hmotnosti a najnovšej technológie ťahača priniesla výsledky, ktoré môžu byť pre mnohé spoločnosti prelomové.

Podrobné informácie o výsledkoch testovania nájdete na webovej stránke www.schwarzmueller.sk.

Editor
Peter Magerčiak

Prečítajte si aj

Back to top button