Renault Kangoo: skvele pripravený profesionál
Renault Kangoo je veľmi obľúbenou malou kompaktnou dodávkou, po ktorej siahajú nielen veľkí flotiloví zákazníci, ale aj menšie firmy a podnikatelia. Nedávno na trh vstúpila jej najnovšia generácia, ktorú sme podrobili nášmu redakčnému testu.
Oproti predchodcovi hneď na prvý pohľad zaujme omnoho modernejší, atraktívnejší vzhľad, ako aj pre značku typický svetelný podpis v tvare písmena C. Navyše, dobre sa na toto auto pozerá aj zozadu. To však nie sú hlavné dôvody, pre ktoré ho chcete mať vo svojom autoparku.
Sezam otvor sa
Renault chcel s novou generáciou priniesť aj praktické inovácie, ktoré uľahčia život profesionálov. A to sa mu podarilo. Jednou z nich je napríklad (voliteľné) riešenie „Sezam otvor sa“, keď na strane spolujazdca chýba B-stĺpik. Po otvorení bočných dverí a otvorení predných dverí, ktoré sa na oboch stranách otvárajú do 90° uhla, vzniká na pravej strane vďaka chýbajúcemu B-stĺpiku priestor na nakladanie tovaru, široký 1 416 mm.
Využiť sa však dá aj inak ako len na nakladanie veľkých predmetov. Príkladom je vnútorné osadenie policovým systémom od spoločnosti Sortimo, vďaka ktorému profesionáli nemusia pri svojej práci po náradie chodiť na korbu a všetko majú na dosah ruky priamo zvonku. Chýbajúci B-stĺpik pritom nijako nenarúša bezpečnosť vozidla, čo potvrdili aj testy Euro NCAP, v ktorých Kangoo získalo 4 hviezdičky. Cenovo vyjde riešenie „Sezam otvor sa“ na 900 eur.
Praktický nákladový priestor
Objem nákladového priestoru kratšej, nami testovanej verzie je od 3,3 do 3,9 m3, dlhšia verzia, ktorá príde na trh neskôr, ponúkne objem pre náklad od 4,2 do 4,9 m3. Stena oddeľujúca kabínu od nákladového priestoru sa dá po jednoduchom zložení sedadla spolujazdca zalomiť do L a Kangoo je za niekoľko sekúnd pripravené na podlahe prevážať predmety s maximálnou dĺžkou 3,05 m. Mimochodom, inžinieri išli až natoľko do detailov, že aj hlavová opierka sedadla spolujazdca má po zložení svoje miesto, kam ju môžete odložiť. Jediným mínusom tohto riešenia je, že cez ochrannú sieť priehradky, ktorá oddeľuje kabínu a nákladový priestor, sa do kabíny dostáva hluk z nákladového priestoru, ktorý je najmä pri jazde po diaľnici počuť.
Aj keď sa v našom testovacom Kangoo nenachádzal, v ponuke je tiež sklopný stropný držiak Easy Inside Rack, vďaka ktorému dokážete šetriť miesto na podlahe a dlhé predmety, napríklad rebrík alebo rúry, môžete prepravovať pod stropom. Zmestia sa vám sem predmety s maximálnou dĺžkou 2 metrov v krátkej verzii, resp. 2,5 metra v dlhej verzii. Samozrejmosťou je množstvo kotviacich ôk na upevnenie nákladu na podlahe aj na stenách nákladového priestoru. Podľa konkrétnej verzie odvezie približne 600 kg nákladu, vo verzii so zvýšeným užitočným zaťažením je to až 800 kg. Predĺžená verzia bude schopná odviezť takmer jednu tonu.
Ako osobné auto
Nové Kangoo je ďalším „úžitkáčom“, ktorý potvrdzuje trend stále väčšieho komfortu aj v autách určených primárne na prácu. Vodič má okolo seba príjemný, kvalitný interiér, volant dobre padne do ruky a solídne sa pracuje aj s dotykovým displejom multimediálneho systému. Nechýba množstvo asistenčných systémov a profesionálov poteší aj veľké množstvo odkladacích priestorov, ktoré podľa konkrétneho usporiadania kabíny môže dosiahnuť až 60 litrov.
Z ponuky asistentov sme v premávke najviac ocenili varovanie pred mŕtvym uhlom, udržanie v jazdnom pruhu alebo cúvaciu kameru. Naše Kangoo bolo vybavené aj voliteľným digitálnym spätným zrkadlom, vďaka ktorému vidíte za vozidlo. Kamera sníma neuveriteľne kvalitný obraz, zároveň ale pri jazde vodiča nevyrušuje. Veľmi dobre pracuje aj v noci. Zobrazenie sa dá navyše prepínať a okrem obrazu za vozidlom môže vodič sledovať aj pravú stranu vozidla, čo pomáha najmä pri cúvaní v meste. Ak vodič túto pomôcku používať nechce, môže ju vypnúť.
Pozitívne pocity máme tiež z jazdy. Podvozok je veľmi dobre naladený a aj s prázdnym autom sa jazdí dobre, bez natriasania a prílišných vibrácií. Motor má kultivovaný chod, jeho tichá práca ale zaniká kvôli spomínanému hluku zozadu. Celkovo však ide o skvelú malú kompaktnú dodávku.
Vozidlo | Renault Kangoo Van |
Motor | dCi 95 |
Druh paliva | diesel |
Prevodovka | 6-stupňová manuálna |
Zdvihový objem valcov | 1 461 cm3 |
Max. výkon | 70 kW (95 k) pri 3 750 min-1 |
Max. krútiaci moment | 260 kW pri 1 750 min-1 |
Max. rýchlosť | 164 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 14 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 5,3 – 5,8 l/100 km |
Kombinovaná spotreba v teste | 5,6 l/100 km |
Objem ložného priestoru | 3,9 m3 |
Rozmery (d x š x v) | 4 486 x 1 850 x 1 808 mm |
Rázvor | 2 716 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 408 kg |
Celková hmotnosť | 2 019 kg |
Cena základnej verzie | od 16 900 eur bez DPH |
Základná cena testovanej verzie | 19 000 eur bez DPH |