Neprehliadnuteľný: Ford Ranger Black Edition
Sú autá, za ktorými sa ľudia na ulici otáčajú a zaujato na ne hľadia. A presne takýmto autom je Ford Ranger Black Edition. Pickup, ktorý sa nebojí náročnej práce no napriek tomu dokáže vzbudiť veľkú pozornosť.
Bodyguard
Ranger Black Edition svojim vzhľadom vzbudzuje rešpekt. Je mohutný, už na prvý pohľad je jasné, že pod kapotou ukrýva silu. Veľa čiernej farby z neho ale zároveň robí elegána, k tomu robustný rám na korbe, akoby ste sa pozerali na osobného strážcu v čiernom obleku. Chrómový nápis LIMITED na oboch predných dverách potvrdzuje to, čo vidíte už na prvý pohľad – že ide o neobyčajnú limitovanú edíciu. Ďalší nápis pod spätnými zrkadlami zas potvrdzuje spomínanú silu – 3,2 litrový agregát s výkonom 200 koní.
Keď otočíte kľúčikom, po chrbte vám prejde mráz. Zvuk motora 3,2 TDCi Duratorq je jednoducho fantastický. Ťažko ho opísať, to musíte zažiť. Na prácu ale parádny zvuk nestačí, preto má motor okrem neho aj spomínaný výkon 147 kW a 470 Nm krútiaceho momentu. Veľmi dobre s ním spolupracuje 6-stupňová automatická prevodovka. Reaguje promptne a efektívne prenáša výkon motora do pohybu. Ponúka aj manuálny športový režim, v ktorom sa radí veľmi jednoducho. Osobne nie som fanúšik manuálneho módu v automatických prevodovkách, no tu som si ho užil, najmä vďaka ľahkosti s ktorou sa s ním pracuje.
Funkčnosť je jeho devízou
Interiér sa vyznačuje funkčnosťou. Nie je zbytočne komplikovaný, tlačidlá ovládania sú veľké a prehľadne usporiadané, tak na volante ako aj pod stredovým displejom. Keď sme už pri ňom, jeho ovládanie a prehľadnosť sú výborné, jeho mínusom je iba grafika. Tá pôsobí staromódne, ale radšej mať funkčný displej s nemodernou grafikou, ako modernú grafiku so zlou funkcionalitou.
Naopak moderný vzhľad majú displeje palubnej dosky. V strede dominuje veľký tachometer, ktorý má po oboch stranách menšie displeje. Ľavý zobrazuje nastavenia a údaje o trase, pravý multimédiá, navigáciu a telefón. Oba majú na volante samostatné ovládanie, ľavý vľavo a pravý vpravo, výborne sa s nimi pracuje, ovládajú sa úplne prirodzene od prvého momentu.
Stredová konzola poskytuje dosť miesta na bežné predmety, ktoré chcete mať po ruke, ako kľúče, peňaženka či fľaška s vodou. V jej spodnej časti nájdete hneď dve 12 V zásuvky a dva USB porty. Kožené sedadlá majú kvalitné bočné vedenie, pri jazde v teréne vás pevne držia a sú pohodlné. Ak sa vám ich pri práci podarí zašpiniť, ľahko ich umyjete, a to isté platí aj pre plasty prístrojovej dosky. Tie sa mi na prvý pohľad zdali „lacné“, ale primárnym cieľom tohto vozidla je byť pripravený na prácu, nie zaujať krásnym, prepychovým interiérom.
Na korbe je okrem nastaviteľných úchytov pre upevnenie materiálu aj 12 V zásuvka. Do terénu je Ranger Black Edition vybavený sadou OFF-ROAD – mechanickou uzávierkou diferenciálu, a ochranným krytom motora, prevodovky a palivovej nádrže. Samozrejmosťou je pripojiteľný pohon 4×4 aj 4x4L a limiter pre jazdu z kopca. Ťažné zariadenie sa dá objednať už z výroby. Bežný terén ako sú lesné a poľné cesty a vinice zvláda s absolútnym prehľadom, spoľahlivo vás dopraví tam, kam potrebujete.
Čierny panter
Tak sa volá farba, vďaka ktorej je toto vozidlo také výrazné a nemožno si ho nevšimnúť. Má hneď dve silné stránky – je veľmi dobre pripravený do terénu aj do práce, motoricky, výkonovo aj funkčne. Zároveň je neuveriteľne štýlový, takže sa pripravte na to, že ľudia na ulici sa za vami budú otáčať.
Vozidlo |
Ford Ranger Black Edition |
Motor |
3,2 TDCi Duratorq |
Prevodovka |
6-stupňová automatická |
Zdvihový objem valcov |
3 196 cm3 |
Max. výkon |
147 kW (200 k) pri 3 000 min-1 |
Max. krútiaci moment |
470 Nm pri 1 500 – 2 750 min-1 |
Max. rýchlosť |
175 km/h |
Spotreba udávaná výrobcom |
8,7 l/100 km |
Spotreba v teste |
9,9 l/100 km |
Rozmery (d x š x v) |
5 362 x 1 860 x 1 848 mm |
Dĺžka nákladového priestoru |
1 549 mm |
Šírka nákladového priestoru |
1 500 mm |
Rázvor |
3 220 cm |
Pohotovostná hmotnosť |
2 194 kg |
Celková hmotnosť vozidla |
3 200 kg |
Cena testovaného modelu |
40 188 eur s DPH |