Prevádzkovatelia tankerov zažívajú najhoršie obdobie od roku 1997
Najnižší objem dovozu ropy do Číny z oblasti západnej Afriky v posledných dvoch rokoch obmedzuje dopyt po tankeroch na tejto trase, čo pre lodiarske firmy znamená predĺženie obdobia enormne nízkych prepravných sadzieb.
Takýto vývoj nepriaznivo zasahuje do akcií lodiarskych spoločností. Hodnota akcií spoločnosti Frontline, ktorá prevádzkuje najväčší počet tankerov na svete (kontroluje 32 supertankerov), klesne podľa analytikov do 12 mesiacov o 35 %. Tento rok už hodnota akcií firmy Frontline klesla o 21 % na 14,70 nórskej koruny (1,84 eura) za akciu. Do 12 mesiacov by podľa analytikov mala klesnúť až na 9,49 NOK/akcia. Spoločnosť, ktorú založil nórsky miliardár John Fredriksen, by mala tento rok prehĺbiť čistú stratu na 144,7 milióna USD (109,85 milióna eur). Hodnota akcií firmy Euronav so sídlom v Antverpách, ktorá vlastní 13 supertankerov, by mala do 12 mesiacov klesnúť zhruba o 24 % a jej tohtoročná strata sa odhaduje na 85,1 milióna USD.