Pohľad z praxe: Opel Combo CrewVan XL
Na redakčný test sa k nám dostal Opel Combo, ktorý však svojou špecifikáciou tak trochu vyčnieva. A preto sme zvolili aj špecifický spôsob jeho testovania. Okrem nás auto hodnotil aj zákazník, ktorý ho týždeň využíval pre svoju prácu.
Bol ním Ivan Hupka, konateľ spoločnosti AT Elektro, s.r.o., ktorá sa zaoberá celou paletou elektroinštalačných prác. A práve na takéto a mnohé ďalšie podobné úlohy je určený model Combo vo verzii CrewVan. Vďaka pohyblivej stene oddeľujúcej nákladový priestor od časti pre pasažierov s ním totiž získavate dva v jednom.
Combo CrewVan je druhou z troch dostupných dĺžok a poskytuje buď možnosť prepravy nákladu a piatich cestujúcich, alebo v prípade potreby väčších prepráv možnosť vybrať sedadlá pre pasažierov, posunúť deliacu stenu resp. mrežu až k predným sedadlám a získať tak v podstate verziu van, s dvoma miestami pre vodiča a spolujazdca a nákladovým priestorom.
Tu sa však jeho flexibilita stále nekončí. Na strane spolujazdca má deliaca mreža veľký otvor, vďaka ktorému viete predĺžiť užitočnú dĺžku nákladového priestoru a prevážať tak aj dlhé predmety ako sú trubky, tyče ale aj hranoly a pod. „Kvôli prevážaniu náradia a materiálu by som dozadu určite pridal ešte tmavé sklá. Na podlahu by bola ideálna guma alebo nejaký iný menej šmykľavý materiál, aby veci na korbe nelietali hore-dole,“ dodáva Ivan Hupka. Riešením môže byť veci pripevniť pomocou štyroch kotviacich ôk, no stojí to čas navyše. Po vybratí sedadiel naložíte dve europalety.
Prispôsobený na prácu
Interiér je prispôsobený pracovným úlohám, nájdete v ňom odolné, ľahko čistiteľné materiály aj gumy namiesto koberčekov, pre aute určené hlavne pre prácu je to výborná voľba. Čo vodičovi trochu chýba sú odkladacie priestory hneď v jeho dosahu. Bez stredovej konzoly mu zostávajú na výber dvere, menší priestor pod rádiom alebo odkladacie priestory pred spolujazdcom. Multimediálny systém sa ovláda dotykovo, čo vám v rukaviciach nepôjde, ovládanie klimatizácie a vykurovania je ale riešené tlačidlami.
Ľahko vyberateľné zadné sedadlá sú primerane pohodlné na krátke a stredné vzdialenosti, pri dlhých už diskomfort trochu cítiť. Ich veľkou výhodou je, že aj keď ich nevyberáte úplne, ich skladanie je navrhnuté veľmi prakticky a umožní vám získať veľký priestor navyše.
Oceľová mreža oddeľujúca priestor pre cestujúcich a korbu neizoluje zvuk, preto je vnútorný priestor hlučnejší. Mohutné úchyty deliacej mreže môžu pri jazde po nerovnostiach rezonovať, je to však prirodzená daň za to, akú veľkú flexibilitu toto auto ponúka. A tá je pre pracovné účely najdôležitejšia.
Solídna jazda
Combo CrewVan sa šoféruje veľmi dobre, má príjemné riadenie a ponúka viacero možnosti motorizácie. Nami testované vozidlo malo motor CDTi s výkonom 130 k a krútiacim momentom 300 Nm. „Má veľmi dobrý ride a celkovo sa šoféruje veľmi dobre,“ hodnotí svoju skúsenosť Ivan Hupka. Mohutnejší A-stĺpik môže spočiatku pôsobiť rušivo, časom si naň ale zvyknete, výhľad z pozície vodiča je dobrý a pomáha aj cúvacia kamera, ktorá je najmä na stavbách a v tesných priestoroch veľkým pomocníkom.
Combo CrewVan dokáže jazdiť za 6,4 l/100 km. Pre profesionálov je prispôsobená aj ponuka služieb Opel. Opel FlexCare ponúka záruku BASIC na 5 rokov alebo 150 000 km, ktorá zahŕňa 2 roky kompletnej záruky a 3 roky záruku na motor, rozvodovku a prevodovku. Súčasťou Opel FlexCare je aj Opel Assistance – úplná asistenčná služba v akejkoľvek situácii.
Vozidlo | Opel Combo Crew Van L2H1 |
---|---|
Motor | 1.5 CDTI |
Druh paliva | diesel |
Prevodovka | 6-stupňová manuálna |
Zdvihový objem valcov | 1 499 cm3 |
Max. výkon | 96 kW (131 k) pri 3 500 min-1 |
Max. krútiaci moment | 300 Nm pri 1 750 min-1 |
Max. rýchlosť | 184 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | 9,8 s |
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom | 4,4 – 4,6 l/100 km |
Kombinovaná spotreba v teste | 6,4 l/100 km |
Objem nákladového priestoru | 1,8 / 3,5 / 4 m3 |
Rozmery (d x š x v) | 4 753 x 1 921 x 1 860 mm |
Rázvor | 2 975 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 525 kg |
Celková hmotnosť | 2 360 kg |
Cena základného modelu | 12 680 eur bez DPH |
Cena testovaného modelu | 22 588 eur bez DPH |