Testy úžitkových vozidiel

Pohľad z praxe: Opel Combo CrewVan XL

Na redakčný test sa k nám dostal Opel Combo, ktorý však svojou špecifikáciou tak trochu vyčnieva. A preto sme zvolili aj špecifický spôsob jeho testovania. Okrem nás auto hodnotil aj zákazník, ktorý ho týždeň využíval pre svoju prácu.

Bol ním Ivan Hupka, konateľ spoločnosti AT Elektro, s.r.o., ktorá sa zaoberá celou paletou elektroinštalačných prác. A práve na takéto a mnohé ďalšie podobné úlohy je určený model Combo vo verzii CrewVan. Vďaka pohyblivej stene oddeľujúcej nákladový priestor od časti pre pasažierov s ním totiž získavate dva v jednom.

Combo CrewVan je druhou z troch dostupných dĺžok a poskytuje buď možnosť prepravy nákladu a piatich cestujúcich, alebo v prípade potreby väčších prepráv možnosť vybrať sedadlá pre pasažierov, posunúť deliacu stenu resp. mrežu až k predným sedadlám a získať tak v podstate verziu van, s dvoma miestami pre vodiča a spolujazdca a nákladovým priestorom.

FOTO: red

Tu sa však jeho flexibilita stále nekončí. Na strane spolujazdca má deliaca mreža veľký otvor, vďaka ktorému viete predĺžiť užitočnú dĺžku nákladového priestoru a prevážať tak aj dlhé predmety ako sú trubky, tyče ale aj hranoly a pod. „Kvôli prevážaniu náradia a materiálu by som dozadu určite pridal ešte tmavé sklá. Na podlahu by bola ideálna guma alebo nejaký iný menej šmykľavý materiál, aby veci na korbe nelietali hore-dole,“ dodáva Ivan Hupka. Riešením môže byť veci pripevniť pomocou štyroch kotviacich ôk, no stojí to čas navyše. Po vybratí sedadiel naložíte dve europalety.

FOTO: red

Prispôsobený na prácu

Interiér je prispôsobený pracovným úlohám, nájdete v ňom odolné, ľahko čistiteľné materiály aj gumy namiesto koberčekov, pre aute určené hlavne pre prácu je to výborná voľba. Čo vodičovi trochu chýba sú odkladacie priestory hneď v jeho dosahu. Bez stredovej konzoly mu zostávajú na výber dvere, menší priestor pod rádiom alebo odkladacie priestory pred spolujazdcom. Multimediálny systém sa ovláda dotykovo, čo vám v rukaviciach nepôjde, ovládanie klimatizácie a vykurovania je ale riešené tlačidlami.

FOTO: red

Ľahko vyberateľné zadné sedadlá sú primerane pohodlné na krátke a stredné vzdialenosti, pri dlhých už diskomfort trochu cítiť. Ich veľkou výhodou je, že aj keď ich nevyberáte úplne, ich skladanie je navrhnuté veľmi prakticky a umožní vám získať veľký priestor navyše.

Oceľová mreža oddeľujúca priestor pre cestujúcich a korbu neizoluje zvuk, preto je vnútorný priestor hlučnejší. Mohutné úchyty deliacej mreže môžu pri jazde po nerovnostiach rezonovať, je to však prirodzená daň za to, akú veľkú flexibilitu toto auto ponúka. A tá je pre pracovné účely najdôležitejšia.

Solídna jazda

Combo CrewVan sa šoféruje veľmi dobre, má príjemné riadenie a ponúka viacero možnosti motorizácie. Nami testované vozidlo malo motor CDTi s výkonom 130 k a krútiacim momentom 300 Nm. „Má veľmi dobrý ride a celkovo sa šoféruje veľmi dobre,“ hodnotí svoju skúsenosť Ivan Hupka. Mohutnejší A-stĺpik môže spočiatku pôsobiť rušivo, časom si naň ale zvyknete, výhľad z pozície vodiča je dobrý a pomáha aj cúvacia kamera, ktorá je najmä na stavbách a v tesných priestoroch veľkým pomocníkom.

FOTO: red

Combo CrewVan dokáže jazdiť za 6,4 l/100 km. Pre profesionálov je prispôsobená aj ponuka služieb Opel. Opel FlexCare ponúka záruku BASIC na 5 rokov alebo 150 000 km, ktorá zahŕňa 2 roky kompletnej záruky a 3 roky záruku na motor, rozvodovku a prevodovku. Súčasťou Opel FlexCare je aj Opel Assistance – úplná asistenčná služba v akejkoľvek situácii.

VozidloOpel Combo Crew Van L2H1
Motor1.5 CDTI
Druh palivadiesel
Prevodovka6-stupňová manuálna
Zdvihový objem valcov1 499 cm3
Max. výkon96 kW (131 k) pri 3 500 min-1
Max. krútiaci moment300 Nm pri 1 750 min-1
Max. rýchlosť184 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h9,8 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom4,4 – 4,6 l/100 km
Kombinovaná spotreba v teste6,4 l/100 km
Objem nákladového priestoru1,8 / 3,5 / 4 m3
Rozmery (d x š x v)4 753 x 1 921 x 1 860 mm
Rázvor2 975 mm
Pohotovostná hmotnosť1 525 kg
Celková hmotnosť2 360 kg
Cena základného modelu12 680 eur bez DPH
Cena testovaného modelu22 588 eur bez DPH

Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button