Opel Movano Electric – Cesta do Nemecka
Opel Movano Electric – Cesta do Nemecka. Rozhodnutie ísť do továrne Opel v Rüsselsheime s týmto elektromobilom bolo motivované nielen úlohou od importéra pre našu pražskú redakciu vrátiť vozidlo do továrne, ale aj príležitosťou otestovať jeho schopnosti na dlhé vzdialenosti.
Cesta s dĺžkou 600 km bola ideálnym testom na overenie, či splní očakávania v reálnej prevádzke. Snažili sme sa naplánovať si vopred zastávky na dobíjanie. Stiahli sme si kvôli tomu štyri aplikácie, ale bolo to také zložité a vo výsledku nepresné, že sme si povedali, že vhodnú nabíjaciu stanicu budeme hľadať až po ceste, keď budeme mať dojazd okolo 100 km.
Nastavenie pred cestou
Prvé, čo nás zaujímalo, keď sme auto preberali, bol dojazd. Na displeji svietilo 96 percent batérie a dojazd 440 km. To nás trochu upokojilo, aj keď sme predpokladali, že na diaľnici pôjde rýchlo dole. Potom sme boli zvedaví na sedačky a pozíciu za volantom. Z optimálnej pozície za volantom, ktorú sme našli rýchlo, pozeráme na celý rad noviniek. Napokon je kam odložiť telefón a dokonca má priehradka indukčné dobíjanie. Desaťpalcový displej tiež poteší, zvlášť ostrým obrazom cúvacej kamery. Digitálne spätné zrkadlo poskytuje pohľad do diaľky a do šírky, ktorá eliminuje mŕtve uhly. Pripájame bezdrôtovo CarPlay a vyrážame.
Opel Movano Electric – Cesta do Nemecka
Neskáče, ale nesie
Prázdna dodávka obvykle z človeka vytrasie dušu, najmä na D5 pred hranicami. Prázdny electric oproti dieselovej verzii honosne pláva. Batéria v podlahe niečo váži, takže uberie z užitočnej hmotnosti dieselovej verzie 1435 kg celú polovicu až na 710 kg vrátane vodiča. Na rozdiel od dieselu tiež riadne akceleruje krútiacim momentom 410 Nm (proti 350 Nm dieselu) a výkonom 200 kW (270 k) oproti dieselu 103 kW (140 k), ktorého sme nafasovali na cestu späť. Nič proti dieselu, je to pracant, ale táto rozmaznaná elektrická princezná sa v mnohom podobá osobáku. Diesel si občas v pruhu ide kam chce, ale electric sedí ako pribitý a drží presnejšie stopu.
Vychytávky z osobákov
Adaptívny tempomat (vznešene automatická jazda 2. stupňa), štyri stupne rekuperácie nastaviteľné páčkami pod volantom, tri jazdné režimy, rýchle nabíjanie výkonom až 150 kW, bezkľúčový vstup a štart, zadné kamery, indukčné dobíjanie, vyklápací stolík na jedlo a prácu… To všetko spríjemňuje život za volantom. Uvedomíte si to najlepšie, keď preskočíte do holej dodávky s manuálnou prevodovkou.
Opel Movano Electric – Cesta do Nemecka
Čas na dobíjanie
Ako si tak ideme 90 km/h na tempomat (viac nastaviť nejde), vidíme na ceduľu pred pumpou logo operátora, ktorý akceptuje čip na kľúčoch v mojom vrecku. Sme 60 km pred Norimbergom, ktorý leží na polovici cesty do Frankfurtu a k našej radosti tam čaká nabíjačka s výkonom 300 kW. Nabila batériu s kapacitou 110 kW zo štyridsiatich percent na osemdesiat za 33 minút.
Ako sme sa obávali ťažkostí, nakoniec to bolo jediné nabíjanie po ceste Praha – Frankfurt (Rüsselsheim). Ďalej sme to už nemohli tak „hnať“, väčšinou sme sa tempomatom zavesili za nejaký kamión a sledovali, ako rastie dojazd. Do cieľa sme dorazili s rezervou dojazdu 70 km. Celá cesta bola síce trochu pomalšia, zato viac pohodlná ako tá s dieselom späť. Takže milý importér značky Opel, nabudúce jedine elektrinou tam a späť!
Opel Movano Electric – Cesta do Nemecka
Technické dáta
Názov: | Opel Movano Electric Van L3H2 110 kWh |
Motor: | elektrický |
Max. výkon: | 200 kW (270 k) |
Max. krútiaci moment: | 410 Nm |
Maximálna rýchlosť: | 130 km/h |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: | výrobca neudáva |
Prevodovka: | A1 |
Kombinovaná spotreba: | 29,4 kWh/100 km |
Spotreba v teste: | 28,9 kWh/100 km |
Pohotovostná hmotnosť: | 2790 kg |
Celková hmotnosť: | 3500 kg |
Objem nákl. priestoru: | 13 m3 |
Rozmery nákl. priestoru d × š × v: | 3705 × 1870 × 1932 mm |
Rozmery d × š × v: | 5998 × 2050 × 2612 mm |
Rázvor: | 4034 mm |
Základná cena test. vozidla: | 49 700 EUR bez DPH |