Testy úžitkových vozidiel

Opel Movano Electric – Cesta do Nemecka

Opel Movano Electric – Cesta do Nemecka. Rozhodnutie ísť do továrne Opel v Rüsselsheime s týmto elektromobilom bolo motivované nielen úlohou od importéra pre našu pražskú redakciu vrátiť vozidlo do továrne, ale aj príležitosťou otestovať jeho schopnosti na dlhé vzdialenosti.

Cesta s dĺžkou 600 km bola ideálnym testom na overenie, či splní očakávania v reálnej prevádzke. Snažili sme sa naplánovať si vopred zastávky na dobíjanie. Stiahli sme si kvôli tomu štyri aplikácie, ale bolo to také zložité a vo výsledku nepresné, že sme si povedali, že vhodnú nabíjaciu stanicu budeme hľadať až po ceste, keď budeme mať dojazd okolo 100 km.

Nastavenie pred cestou

Prvé, čo nás zaujímalo, keď sme auto preberali, bol dojazd. Na displeji svietilo 96 percent batérie a dojazd 440 km. To nás trochu upokojilo, aj keď sme predpokladali, že na diaľnici pôjde rýchlo dole. Potom sme boli zvedaví na sedačky a pozíciu za volantom. Z optimálnej pozície za volantom, ktorú sme našli rýchlo, pozeráme na celý rad noviniek. Napokon je kam odložiť telefón a dokonca má priehradka indukčné dobíjanie. Desaťpalcový displej tiež poteší, zvlášť ostrým obrazom cúvacej kamery. Digitálne spätné zrkadlo poskytuje pohľad do diaľky a do šírky, ktorá eliminuje mŕtve uhly. Pripájame bezdrôtovo CarPlay a vyrážame.

Batéria pod podlahou zvyšuje stabilitu pri jazde

Opel Movano Electric – Cesta do Nemecka

Neskáče, ale nesie

Prázdna dodávka obvykle z človeka vytrasie dušu, najmä na D5 pred hranicami. Prázdny electric oproti dieselovej verzii honosne pláva. Batéria v podlahe niečo váži, takže uberie z užitočnej hmotnosti dieselovej verzie 1435 kg celú polovicu až na 710 kg vrátane vodiča. Na rozdiel od dieselu tiež riadne akceleruje krútiacim momentom 410 Nm (proti 350 Nm dieselu) a výkonom 200 kW (270 k) oproti dieselu 103 kW (140 k), ktorého sme nafasovali na cestu späť. Nič proti dieselu, je to pracant, ale táto rozmaznaná elektrická princezná sa v mnohom podobá osobáku. Diesel si občas v pruhu ide kam chce, ale electric sedí ako pribitý a drží presnejšie stopu.

Otočné koliesko na stredovom paneli predstavuje radenie

Vychytávky z osobákov

Adaptívny tempomat (vznešene automatická jazda 2. stupňa), štyri stupne rekuperácie nastaviteľné páčkami pod volantom, tri jazdné režimy, rýchle nabíjanie výkonom až 150 kW, bezkľúčový vstup a štart, zadné kamery, indukčné dobíjanie, vyklápací stolík na jedlo a prácu… To všetko spríjemňuje život za volantom. Uvedomíte si to najlepšie, keď preskočíte do holej dodávky s manuálnou prevodovkou.

Luxusný pohľad cúvacej kamery

Opel Movano Electric – Cesta do Nemecka

Čas na dobíjanie

Ako si tak ideme 90 km/h na tempomat (viac nastaviť nejde), vidíme na ceduľu pred pumpou logo operátora, ktorý akceptuje čip na kľúčoch v mojom vrecku. Sme 60 km pred Norimbergom, ktorý leží na polovici cesty do Frankfurtu a k našej radosti tam čaká nabíjačka s výkonom 300 kW. Nabila batériu s kapacitou 110 kW zo štyridsiatich percent na osemdesiat za 33 minút.

Ako sme sa obávali ťažkostí, nakoniec to bolo jediné nabíjanie po ceste Praha – Frankfurt (Rüsselsheim). Ďalej sme to už nemohli tak „hnať“, väčšinou sme sa tempomatom zavesili za nejaký kamión a sledovali, ako rastie dojazd. Do cieľa sme dorazili s rezervou dojazdu 70 km. Celá cesta bola síce trochu pomalšia, zato viac pohodlná ako tá s dieselom späť. Takže milý importér značky Opel, nabudúce jedine elektrinou tam a späť!

Široký záber kamery spätného zrkadla

Opel Movano Electric – Cesta do Nemecka

Technické dáta

Názov:Opel Movano Electric Van L3H2 110 kWh
Motor: elektrický
Max. výkon: 200 kW (270 k)
Max. krútiaci moment: 410 Nm
Maximálna rýchlosť: 130 km/h
Zrýchlenie 0 – 100 km/h: výrobca neudáva
Prevodovka: A1
Kombinovaná spotreba: 29,4 kWh/100 km
Spotreba v teste: 28,9 kWh/100 km
Pohotovostná hmotnosť: 2790 kg
Celková hmotnosť: 3500 kg
Objem nákl. priestoru: 13 m3
Rozmery nákl. priestoru d × š × v: 3705 × 1870 × 1932 mm
Rozmery d × š × v:5998 × 2050 × 2612 mm
Rázvor: 4034 mm
Základná cena test. vozidla: 49 700 EUR bez DPH
Editor
Peter Magerčiak
Back to top button