Testy osobných vozidiel

Škoda Kodiaq – podarená modernizácia

Škoda Kodiaq – podarená modernizácia. Testovali sme Škodu Kodiaq s motorom 2.0 TDI s výkonom 147 kW, pohonom všetkých kolies, automatickou prevodovkou – a to všetko v luxusnej výbave Laurin & Klement.

Kodiaq je na trhu už päť rokov. Až do modernizácie v minulom roku bolo vyrobených viac ako 600 000 kusov. Podľa reakcií okolia sa dá súdiť, že ešte stále nepatrí k opozeraným autám. Doma aj v cudzine sme niekoľkokrát na auto počas krátkej doby zažili pochvalu od okoloidúcich. To sa väčšinou stáva len pri úplných novinkách. Je to dôkaz, že sa modernizácia podarila.

Prečítajte si aj

Najpredávanejšia konfigurácia

Z piatich ponúkaných výbav bola tou najpredávanejšou s 34% Style. Na porovnanie, Laurin & Klement si z koláča odhryzol 6%. Z tovární vyšlo 57 % vozidiel s naftovými motormi a 92 % vozidiel s automatickou prevodovkou. Najpredávanejšia čierna farba mala podiel 20%, ďalšie dve najpredávanejšie boli šedá a biela.

Kodiaq je možné objednať aj ako sedemmiestny

Škála motorov po modernizácii

Základný motor 1.5 TSI 110 kW (150 k) je vybavený pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou. Výkonnejšie motory sú štandardne vybavené pohonom všetkých kolies a sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Kodiaq RS jazdí novo výhradne s motorom 2.0 TSI 180 kW (245 k). Do novej generácie Evo koncernu Volkswagen patrí aj motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k), rovnako ako naftové štvorvalce 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) a 147 kW (200 k).

Pohodlie výbavy Laurin & Klement

Top výbava Laurin & Klement obsahuje maximum prvkov, aby ste pre pocit luxusu nemuseli nič ďalšie objednávať. Na dlhých cestách sa prejaví kvalita odvetrávaných a vyhrievaných kožených sedačiek. Vďaka funkcii Travel Assist môže na diaľniciach relaxovať aj pravá noha. Auto vie v kolóne automaticky spomaliť až do zastavenia a rovnako tak sa samo rozbehnúť. Nové automatické matrix LED svetlá precízne tieňujú všetky autá pred vozidlom a okolie zostáva osvietené. Pochvalu si zaslúži vylepšený prémiový soundsystém Canton a najvyššia verzia infotainmentu s navigáciou.

Nízka spotreba

Na lepšiu spotrebu silnejšieho turbodieselu má vplyv množstvo technických zmien, okrem iného hliníkové piesty alebo turbodúchadlo chladené vodou. Pre cestu k moru po diaľniciach sme volili režim Comfort a taktiku splývania s prevádzkou v ľavom pruhu pomocou systému Travel Assist. Napriek tomu, že to nie je príliš defenzívny štýl, celková spotreba po návrate z Chorvátska bola príjemná – 6,8 litra nafty na 100 km.

VozidloŠkoda Kodiaq 2.0 TDI Evo 147 kW L&K
MotorR4/vznetový preplňovaný
Zdvihový objem1968 cm3
Max. výkon147 kW (200 k)/3600–4100 min–1
Max. krútiaci moment400 Nm/1750–3500 min–1
Max. rýchlosť215 km/h
Zrýchlenie 0–100 km/h9,1 s
PrevodovkaA7
Kombinovaná spotreba7,0 l/100 km
Spotreba v teste6,8/100 km
Emisie CO2183 g/km
Objem batožinového priestoru 835/2065 l
Pohotovostná hmotnosť1807 kg
Celková hmotnosť2510 kg
Rozmery d × š × v4697 × 1882 × 1661 mm
Rázvor2790 mm
Základná cena testovaného vozidla42 010 EUR bez DPH

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
LK

Prečítajte si aj

Back to top button