Testy osobných vozidiel

Renault Clio E-Tech – o tri kone viac

Renault Clio E-Tech – o tri kone viac. Full hybrid Renault Clio E-Tech dostal v rámci modelového roku 2022 väčší výkon, takže celkovo teraz disponuje 143 k. A ako sa to podpísalo na dynamike a spotrebe?

Piata generácia malého hatchbacku Renault Clio dostala hybridný pohon E-Tech v roku 2020 a svojím pomerne komplikovaným technickým riešením okamžite vzbudil medzi odbornou verejnosťou veľký rozruch. Hlavne keď sa ukázalo, že funguje.

Na zadných miestach je trochu tesno

Viac koní

Hybridný pohon E-Tech sa skladá z atmosférického benzínového motora 1.6, ktorý je novo naladený na 69 kW (94 k), resp. 148 Nm, predtým 67 kW (91 k) a 144 Nm. Aj po posilnení sú to stále hodnoty, ktoré dnes hravo dosahujú litrové turbomotory. Benzínový štvorvalec má však pomocníka v podobe elektromotora s 36 kW (49 k) a 205 Nm. Súčasťou hybridného ústrojenstva je ďalej štartér-generátor s 15 kW (20 k) a 50 Nm. Celkový systémový výkon testovanej verzie vzrástol zo 103 (140 k) na 105 kW (143 k), čo nie je nič dramatického. Avšak zrýchlenie na stovku sa zlepšilo o 0,6 s na 9,3 s, najvyššia rýchlosť zostala rovnakých 180 km/h.

Z Clia stále vyžaruje mladistvý elán

Stále prekvapuje

Ako sme už uviedli, hybridný pohon E-Tech má konštrukciu dosť odlišnú od všetkých dnes známych riešení. Jeho dôležitým prvkom je multimodálna prevodovka, ktorá nemá klasickú spojku a namiesto mechanickej synchronizácie je využitá elektrická, vyrovnávajúca otáčky ozubených kolies. Má dve rýchlosti pre elektromotor a štyri pre spaľovací motor.

Ide o zložitú konštrukciu, ale funguje príkladne. Čisto na elektrinu dokáže ísť Clio E-Tech garantovane rýchlosťou až 75 km/h, mnohokrát sme ale bezemisne uháňali aj tempom blížiacim sa k rýchlosti 120 km/h. Samozrejme, bez batérie by to nebolo možné, Li-ion akumulátor ukrytý pod zadnými sedadlami má kapacitu 1,2 kWh a plne nabitý niekedy vystačil aj na tri kilometre.

Priemerná spotreba do piatich litrov nie je problém

Renault Clio E-Tech – o tri kone viac

Cez tretinu doby

Vodič má možnosť vynútiť si čisto elektrický pohon tlačidlom EV, systém sa snaží spaľovací motor podporovať, ako to len ide. A nie je dôvod neveriť tomu, že v meste dokáže jazdiť až 80 % času práve na elektrinu, pretože po 1 000 km so značným podielom diaľnic a okresných ciest elektromotor podporoval spaľovací motor alebo sám vozidlo poháňal takmer 40 % času.

Aj vďaka tomu vie hybrid Clio zaobchádzať s 39-litrovou nádržou veľmi efektívne. V meste odčerpáva pokojne iba štyri litre, mimo mesta o pol litra viac. Najväčší apetít má na diaľnici, kde je prínos elektromotorov najmenší, to si fantasticky utlmený motor vezme aj sedem litrov. Celkový priemer osciloval medzi 4,8 a 5 l/100 km.

Biela nie je v interiéri tak bežná, ale vyzerá skvele

Najdrahšie

E-Tech celkom logicky predstavuje najdrahšiu položku v cenníku Clia, ktorý začína na 18 250 EUR. Hybrid predávaný výhradne vo výbave Techno vyjde na 22 700 EUR bez DPH. V porovnaní s podobne výkonným 1.3 TCe je o 3000 EUR drahšie.

Renault Clio E-Tech – o tri kone viac

VozidloRenault Clio E-Tech full hybrid 145
Motor R4/zážihový
Zdvihový objem 1 598 cm3
Max. výkon 69 kW (94 k)/5 600 min-1
Max. krútiaci moment 148 Nm/3 200 min-1
Elektromotor 36 kW (49 k)/205 Nm
Max. výkon systému 105 kW (143 k)
Maximálna rýchlosť 180 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 9,3 s
Prevodovka A6
Kombinovaná spotreba 4,3 l/100 km
Spotreba v teste4,9 l/100 km
Emisie CO2 96 g/km
Pohotovostná hmotnosť1 238 kg
Celková hmotnosť 1 758 kg
Objem batožinového priestoru299/1 313 l
Rozmery (d × š × v) 4 050 × 1 798 × 1 440 mm
Rázvor 2 583 mm
Základná cena test. vozidla 22 700 eur bez DPH

V spolupráci
transport.sk
Editor
MŠ, foto: autor

Prečítajte si aj

Back to top button