Testy osobných vozidiel

Právom najpopulárnejší model

Právom najpopulárnejší model. Model Duster patrí medzi ťahúňov predaja značky Dacia. Dodať môžeme iba jediné – Duster je hviezdou právom.

V rámci svojej poslednej modernizácie dostal tento SUV model malé vylepšenia exteriéru, napríklad svetlá s novým svetelným podpisom v tvare písmena Y alebo chrómové prvky na prednej maske. Iné sú aj svetlá vzadu. Nejde o nijaké revolučné zmeny, no tie ani neboli v pláne. Veď predsa načo meniť niečo, čo je obľúbené a dobre sa to predáva. Malé vylepšenia úplne postačili.

Modernejší interiér

Zmeny vo vnútri sú už teda o niečo nápadnejšie. Začnime veľmi dobrým posedom za volantom, vďaka ktorému sa nielen cítite pohodlne, no zároveň máte výbornú viditeľnosť z miesta vodiča, ktorú dopĺňa veľmi dobré umiestnenie spätných zrkadiel. Kožený volant je na dotyk veľmi príjemný, má nové tlačidlá ovládania, ktoré sú podstatne krajšie ako v prípade predchodcu. Prístrojová doska s analógovými budíkmi je doplnená TFT displejom, ktorý sa nachádza v strede medzi otáčkomerom a tachometrom. Poskytuje všetky základné údaje. Menej spokojný sme boli s nočným svietením. Pri prepnutí zo stretávacích svetiel na diaľkové svetlá je zmena minimálna. Halogénové svetlá majú svoje limity.

Sedadlá sú pohodlné a interiéru nechýba praktickosť, napríklad v podobe posuvnej lakťovej opierky medzi prednými sedadlami. Fyzické ovládanie klimatizácie má štýlové chrómové prvky, prebraté z modelov Renault. Tlačidlami ovládate aj niekoľko ďalších vecí, ako napríklad aktiváciu jazdného režimu Eco alebo vypínanie systému start-stop. Multimediálny systém využíva 8-palcový dotykový displej, no najmä dostal rýchlejší softvér s lepšou odozvou na dotyky. Ikonky sú veľké a teda celé ovládanie je jednoduché a intuitívne. Ani v Dusteri nechýba funkcia Apple CarPlay alebo Android Auto.

Dynamickejší, než očakávate

Motor dostal veľmi slušný jazdný výkon. Akcelerácia vás prekvapí, a to nielen pri štartoch z miesta, ale aj pri jazde po diaľnici. Najsilnejší motor ale dostanete iba spolu s najvyššou výbavou. Pričom z výborného pocitu trochu uberá radenie automatickej dvojspojkovej prevodovky EDC, ktorá občas váha s radením a pri razantnom, prudkom zošliapnutí plynového pedála ju šokujete natoľko, že doslova váha, čo zaradiť. Pri pokojnej, predvídavej jazde teda zvláda svoju prácu omnoho lepšie. Zaujímavosťou je, že ak by ste mali záujem o verziu 4×4, bude vám musieť stačiť manuálna 6-stupňová prevodovka.

Pozitívom je aj kvalitné odhlučnenie, motor ani pri vysokých otáčkach zásadne neprehlušuje dianie v kabíne. Prekážať vám bude skôr aerodynamický hluk a hluk od kolies. Napríklad veľkým plusovým bodom tohto auta je vyladenie podvozka. Ten je ale na deravé slovenské cesty ideálny. Základná cena nami testovanej verzie (1.3 TCe 110 kW 4×2 vo výbave Prestige) štartuje na sume 19 390 eur, čo je pomerne dosť, no Duster vám za tieto peniaze ponúka stále veľmi veľa. Mimochodom, aj nový Duster je možné objednať si so vstavaným pohonom na LPG už z výroby.

Právom najpopulárnejší model – Dacia Duster

VozidloDacia Duster
MotorTCe 150
Druh palivabenzín
Prevodovka6-stupňová automatická EDC
Zdvihový objem valcov1 332 cm3
Max. výkon110 kW (150 k) pri 5 250 – 6 000 min-1
Max. krútiaci moment 250 Nm 1 700 – 3 250 min-1
Max. rýchlosť 199 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 9,7 s
Kombinovaná spotreba udávaná výrobcom6,2 l/100 km
Kombinovaná spotreba v teste 7,6 l/100 km
Objem batožinového priestoru478/1 478 l
Rozmery (d x š x v)4 341 x 1 804 x 1 693 mm
Rázvor 2 673 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 338 kg
Celková hmotnosť 1 778 kg
Cena základného modelu od 13 490 eur
Základná cena testovanej verzie (Prestige)19 590 eur

Zdroj
transport.sk
Editor
MM

Prečítajte si aj

Back to top button