Testy osobných vozidiel

Opel Grandland X – Nenápadná raketa

Najvýkonnejší Opel Grandland X Plug-in Hybrid4 ponúka celkový systémový výkon až 300 koní.

Opel Grandland X je najväčšie SUV značky. Plug-in Hybrid4 je označenie pre vozidlo s pohonom všetkých kolies, so zážihovým motorom 1,6 litra prepojeným s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, vysokonapäťovou Li-Ion batériou a pomocnými elektromotormi vpredu a vzadu.

Plug-in hybridné ústrojenstvo

Základom pohonného ústrojenstva je tisícšesťstovka naladená na maximálny výkon 147 kW pri 6 000 otáčkach a krútiaci moment 300 Nm pri 3 000 otáčkach. Do týchto hodnôt zasahujú elektromotory s okamžitým nástupom krútiaceho momentu, dopované vysokonapäťovou Li-Ion batériou s kapacitou 13,2 kWh. Elektromotor integrovaný v prevodovke ponúka 81 kW a elektromotor integrovaný v zadnej náprave 83 kW. Celkový systémový výkon tak dosahuje 221 kW (300 k) a krútiaci moment 520 Nm. S týmito parametrami vozidlo dosahuje rýchlosť až 235 km/h a zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 6,1 s.

S nabitou batériou výrobca udáva kombinovanú spotrebu 1,5 litra. Po spotrebovaní kapacity batérie čisto elektrickou jazdou si vozidlo udržuje vždy nejakú rezervu na hybridný pohon. Reálna spotreba sa v tomto režime ustálila nad 7 litrov. Nabitie batérie trvá z wallboxu asi 2 hodiny a udávaný dojazd je 57 km. Vozidlo spĺňa emisie na získanie „elektrickej“ registračnej značky, ktorá prináša majiteľovi výhody pri parkovaní v mestách.

Štvorkolka by-wire

Rovnako ako u nevlastných súrodencov z PSA (modelov značiek Peugeot, Citroën a DS) je prevodovka Grandlandu X radená pulzným joystickom. Prevodovka spozná, čo od nej vodič chce. Keď pri predbiehaní „kopnete do pedála“, tak podradí z osmičky na štvorku. Keď kopnete menej, podradí len na šestku. Všetky zmeny režimov pohonu prebiehajú ticho, a teda nepozorovane. Vozidlo sa vždy rozbieha na elektrinu a pokiaľ nie je zvolený čisto elektrický režim, pripájajú sa jednotlivé elektromotory podľa potreby.

V čisto elektrickom režime môže ísť vozidlo rýchlosťou až 135 km/h. Batéria vozidla sa dobíja rekuperačným brzdením a je možné nabíjať ju aj jazdou a tiež šetriť energiu v batérii na neskoršie využitie. Okrem toho je možné voliť aj jazdné režimy SPORT a ECO. Menia sa algoritmy radenia, odozva na pedál plynu a tuhosť riadenia. Mód 4WD zapája permanentne oba elektromotory pre lepšiu trakciu na klzkom povrchu.

Ergonomické predné sedadlá s certifikátom AGR

Najvyššia výbava Ultimate

Zvonku najvyššiu výbavu spoznáte podľa čiernej kapoty, strechy a zrkadiel. Okolo okien a na streche sa, naopak, lesknú strieborné lišty. Svetelný podpis tejto výbavy zaisťujú IntelliLux Matrix LED svetlomety. Komfort posádky zvyšujú ergonomické predné sedadlá a o dobré počúvanie sa stará audiosystém Denon s ôsmimi reproduktormi a subwooferom.

Telefóny je možné napojiť prostredníctvom CarPlay a Android Auto. Infotainment Navi 5.0 IntelliLink má uhlopriečku 20,3 cm a zobrazuje 360° obraz kamerového systému. Z asistenčných systémov sme najčastejšie využívali adaptívny tempomat a pri dlhých monotónnych jazdách na okruhu alebo diaľnici sme zapínali aktívne vedenie v pruhu.

VozidloOpel Grandland X 1.6 Turbo Plug-in-Hybrid 4×4
MotorR4/zážihový preplňovaný
Zdvihový objem 1598 cm3
Max. výkon 147 kW (200 k)/6000 min-1
Max. krútiaci moment 300 Nm/3000 min-1
Elektromotory 81 kW (110 k) + 83 kW (114 k)
Max. výkon/točivý moment systému221 kW (300 k)/520 Nm
Maximálna rýchlosť235 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h6,1 s
PrevodovkaA8
Batéria13,2 kWh
Kombinovaná spotreba 1,5 l/100 km
Spotreba v teste7,2 l/100 km
Emisie CO2 32 g/km
Pohotovostná hmotnosť 1 875 kg
Celková hmotnosť 2 350 kg
Objem batožinového priestoru 390/1 528 l
Rozmery (d x š x v) 4 477 x 1 856 x 1 609 mm
Rázvor2 675 mm
Základná cena test. vozidla35 990 eur

Zdroj
transport.sk
Editor
LK

Prečítajte si aj

Back to top button