Testy osobných vozidiel

Opel Grandland – nečakaný výkon

Opel Grandland – nečakaný výkon. Vlajkové SUV Opel Grandland síce prišlo v rámci modernizácie o písmeno X v názve, oveľa viac toho ale dostalo. Vyskúšali sme najvýkonnejšie prevedenie s plug-in hybridným pohonom všetkých kolies a top výbavou Ultimate.

Opel Grandland je najväčším SUV nemeckej značky patriacej do koncernu Stellantis, ktoré už vzniklo úplne pod jeho taktovkou. Hlavnou viditeľnou zmenou modernizácie je nový predok v dizajne Opel Vizor, ktorého základným prvkom je lesklo čierna maska chladiča bez štruktúrovanej výplne a na ňu plynule nadväzujúce minimalistické svetlomety. K novému štýlu patrí aj nápis Grandland vyznačený veľkými písmenami na zadnej časti vozidla.

Pohon všetkých kolies zaisťujú dva elektromotory, existuje aj čistá predokolka

Opel Grandland – nečakaný výkon

Hlavne vidieť

Jednou z technických noviniek modernizácie je nová generácia maticových LED svetlometov označených IntelliLux LED Pixel, ktorá využíva 84 diódových segmentov. Pomocou nich elektronika na základe dát z čelnej kamery zostaví svetelný lúč tak, aby nikoho neoslňoval. A znovu musíme potvrdiť, že fungujú naozaj skvele, pretože za celý čas na nás nikto neblikol kvôli oslneniu.

Ďalšiu inováciu predstavuje systém nočného videnia pracujúci s infračervenou kamerou, ktorá za zhoršenej viditeľnosti dokáže nájsť chodcov či zver na vzdialenosť až 100 m. Vodiča na prekážku vizuálne aj zvukovo upozorní. V meste sme systém ale radšej vypínali, pretože po chodníkoch v blízkosti cesty sa pohybuje naozaj veľa ľudí a systém takmer neprestajne signalizoval ich prítomnosť.

Vľavo od voliča osemstupňového automatu je prepínač jazdných režimov

Prerobená prístrojovka

Vlastný názov má aj dizajnový štýl prístrojovej dosky (Pure Panel), ktorá používa dva veľké digitálne monitory v jednoliatom paneli. Hlavný prístrojový monitor má veľkosť uhlopriečky 12″ a ponúka niekoľko možností zmeny grafiky, druhý monitor má 10″ a slúži ako prístup do infotainment systému. Pod ním ostali tlačidlá v pôvodnom dizajne Opela a samostatný panel klimatizácie.

Pochvalu od nás výrobca dostáva aj za tlačidlá okolo voliča prevodovky pre často používané funkcie. Skutočnosť, že má Opel skvelé sedadlá s ortopedickou certifikáciou, je veľmi dobre známa. Zatiaľ čo priestor čisto pre posádku je úplne dostačujúci, batožinový priestor ponúka skôr podpriemerných 390 l, časť kapacity totiž zabrali batérie PHEV pohonu.

Oba displeje sú namontované v jednom paneli

Nenápadný divoch

Tie majú celkovú kapacitu 13,2 kWh, resp. využiteľnú kapacitu 10,4 kWh a optimálne by mali zaistiť čisto elektrický dojazd až 59 km. Aj po opakovanom dobití sme sa na konci leta ale dostali na maximum do 50 km. Súčasťou plug-in hybridného pohonu testovanej verzie sú celkovo tri motory. Spaľovací motor 1.6 Turbo s výkonom 200 k dopĺňajú dva elektromotory s výkonom 110 a 114 k, obstarávajúce prednú a zadnú nápravu. Ich spoluprácu v snahe zaistiť optimálnu spotrebu riadi elektronika, a to veľmi citlivo. Pokiaľ budete doma či v práci pravidelne dobíjať batériu a denná porcia kilometrov bude okolo 100 km, dostanete sa na

2 l/100 km. Na dlhšej trase, kde väčšinu práce obstará spaľovací motor za podpory elektromotorov (po vybití batérií jazdí ako klasický hybrid), môžete jazdiť medzi 5 a 6 l. Keď ale budete „tlačiť na pílu“, spotreba sa môže pokojne pohybovať aj okolo 8 l. Aj keď na to Grandland nevyzerá, na kolesá dokáže preniesť až 300 k, čo je maximálny systémový výkon pohonu. Vďaka nim dokáže toto nenápadné rodinné auto na rovinke vyškoliť aj športovejšie modely.

Predovšetkým v režime Sport neuveriteľne ochotne reaguje na akékoľvek pridanie plynu. Rýdzi športovec to ale nie je, pre vyššiu hmotnosť vozidla musíte do zákrut vchádzať opatrne. Hodnoty 221 kW a 520 Nm zvyšujú najmä bezpečnosť pri predbiehaní. A sú aj určitým ospravedlnením čiastky necelých 40-tisíc eur, ktorú za top prevedenie musíte zaplatiť.

Predné sedadlá majú ortopedickú certifikáciu

Opel Grandland – nečakaný výkon

VozidloOpel Grandland Plug-in Hybrid4 Ultimate
Motor R4/zážihový + elektromotor
Zdvihový objem valcov1 598 cm3
Max. výkon147 kW (200 k)/6 000 min-1
Max. krútiaci moment 300 Nm/3 000 min-1
Elektromotor 181 kW (110 k)/320 Nm
Elektromotor 283 kW (114 k)/166 Nm
Max. výkon systému 221 kW (300 k)/520 Nm
Maximálna rýchlosť 235/135 km/h
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h 6,1 s
Prevodovka A8
Kombinovaná spotreba 1,3 l/100 km
Spotreba v teste 5,9 l/100 km
Emisie CO229 – 31 g/km
Pohotovostná hmotnosť 1 876 kg
Celková hmotnosť 2 370 kg
Objem batožinového priestoru 390/1 598 l
Rozmery (d x š x v)4 477 x 1 906 x 1 630 mm
Rázvor2 675 mm
Základná cena test. vozidla38 990 eur bez DPH

Zdroj
transport.sk
Editor

Prečítajte si aj

Back to top button