Testy osobných vozidiel

Ford Focus Combi – aktívny univerzál

Ford Focus Combi – aktívny univerzál. Ford Focus prešiel modernizáciou a my sme si všetky novinky vyskúšali vo verzii kombi s outdoorovým outfitom Active X, v top forme Vignale, s najvýkonnejšou verziou litrového trojvalca EcoBoost a so sedemstupňovým automatom. Toto auto by si zaslúžilo snáď len veselšiu farbu, sympatickejší zvuk a pohon všetkých kolies.

Ford Focus patrí k stáliciam v segmente nižšej strednej triedy, na trhu je už vo štvrtej generácii. Tá na konci minulého roka prešla dôkladnou modernizáciou, s ktorou sme sa teraz konečne zoznámili.

Niečo veselšie by nebolo?

Ako sa modernizácia odrazila zvonku? Skôr v detailoch, navonok zostáva karoséria Focusu aj naďalej viac konzervatívna. Obzvlášť v modrosivej metalíze toto auto medzi ostatnými ľahko prehliadnete. Farba totiž dokonale zakryje plastový outfit v štýle vozidiel SUV, ktorý verzia Active prináša. Treba ale priznať, že to nie je chyba auta, ale výberu farby.

Active X má svetlú výšku 163 mm, o 29 mm viac ako bežná verzia

Ford Focus Combi – aktívny univerzál

Zmizli tlačidlá? Nevadí!

V poslednej dobe sa modernizácie zameriavajú predovšetkým na digitalizáciu a inštaláciu čoraz väčších dotykových displejov. Inak to nie je ani pri Focuse, ktorý dostal monitor s uhlopriečkou 13,2″ a zároveň prišiel o klasický panel klimatizácie a ďalšie tlačidlá a ovládače. Lenže po chvíli si človek uvedomí, že to vlastne vôbec nevadí. Pár ich totiž zostalo, ako napríklad ovládače audiosystému alebo rýchleho odmrazenia čelného skla.

Navyše, v spodnej časti displeja sú stále k dispozícii virtuálne tlačidlá na ovládanie vyhrievania sedačiek, čelného okna alebo volantu, respektíve ďalších funkcií spojených s klimatizáciou. Vodič tak nemusí robiť žiadne medzikroky. A ak sa mu nechce dať dole ruky z volantu, napríklad aj kvôli jeho vyhrievaniu, ktoré je v zime veľkou výhodou, takmer všetko môže nastaviť a ovládať hlasom prostredníctvom už štvrtej generácie systému Sync. Vďaka nej sa totiž perfektne dorozumiete po slovensky.

V najvyššej výbave má prístrojová doska kožené čalúnenie

Skvelý podvozok

Veľkou pýchou Focusu bol a je jeho podvozok. Už od prvej generácie mal totiž najlepšie jazdné vlastnosti medzi kompaktmi (a to aj v porovnaní s prémiovými modelmi), ktoré neboli nikdy vykúpené prílišnou tvrdosťou perovania. Focus, naopak, vždy určoval, a platí to aj pre súčasnú generáciu, optimálne vyváženie medzi jazdnými vlastnosťami a komfortom. Je to aj vďaka štandardne montovanej viacprvkovej zadnej náprave a skvelej práci inžinierov, ktorí sa starajú o naladenie tlmičov. Veľká škoda, že neexistuje alternatíva v podobe pohonu všetkých kolies a k nej aj väčší benzínový motor.

Kombi ponúka skvelý objem 635 l

Kde sa berie?

V rámci modernizácie totiž Focus prišiel o väčšie benzínové motory (s výnimkou športovej verzie ST), všetko dnes stojí na niekoľkých verziách litrového trojvalca EcoBoost. V našom prípade na tej najvýkonnejšej so 114 kW (155 k) a s 240 Nm. Ak prekonáte prirodzenú nedôveru v trojvalce, budete s jeho dynamikou naozaj spokojní. Solídne zaťahuje v pomerne širokom pásme od 2 000 do 5 000 otáčok, a keď nie je pod veľkým zaťažením, nebráni sa ani pásmu medzi 1 500 a 2 000 min–1.

Skvelý dojem z motora ale narúšajú dve veci. Pri tomto konkrétnom aute bola trojvalcová koncepcia motora veľmi viditeľná, iné Fordy s ním až tak „nevrčali“. A pokiaľ sa necháte uniesť jeho točivou charakteristikou, „odvďačí“ sa vyššou spotrebou. Tá totiž značne závisí od štýlu jazdy. Pri úplnom pokoji sa dá jazdiť za 5,5 l, ostrejším tempom pokojne aj za 8 l. Priemerná spotreba sa ustálila na 6,3 l/100 km.

Namiesto pohonu všetkých kolies má vozidlo špeciálny jazdný režim

Ford Focus Combi – aktívny univerzál

VozidloFord Focus Combi 1.0 EcoBoost mHEV Active X
Motor R3/zážihový preplňovaný
Zdvihový objem999 cm3
Max. výkon 114 kW (155 k)/6 000 min-1
Max. krútiaci moment 240 Nm/2 500 min-1
Max. rýchlosť 202 km/h
Zrýchlenie z 0 na1 00 km/h8,6 s
Prevodovka A7
Kombinovaná spotreba 5,6 l/100 km
Spotreba v teste6,3 l/100 km
Emisie CO2125 g/km
Objem batožinového priestoru 635/1 653 l
Pohotovostná hmotnosť1 376 kg
Celková hmotnosť 2 005 kg
Rozmery (d × š × v) 4 693 × 1 848 × 1 536 mm
Rázvor3 273 mm
Základná cena testovaného vozidla 31 740 eur bez DPH

Zdroj
transport.sk
Editor
MŠ, foto: autor

Prečítajte si aj

Back to top button