Železničná doprava

Zdroje na dofinancovanie ZSSK

Zdroje na dofinancovanie ZSSK. Dofinancovanie Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) bolo vykryté z iných zdrojov kapitoly Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR. Najväčšia časť, 20 miliónov eur, išla z financií určených na „covidovú“ pomoc cestovnému ruchu.

Vo videu na sociálnej sieti to uviedol minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Zároveň ubezpečil podnikateľov v gastre a cestovnom ruchu, že na túto pomoc je tam ešte dosť zdrojov.
„Aj tie najpesimistickejšie prognózy hovoria o tom, že by sme tieto zdroje nevyčerpali, čiže mohli sme si dovoliť 20 miliónov eur navrhnúť realokovať do ZSSK,“ uistil Doležal. Dodal, že v prípade pomoci cestovnému ruchu rezort dopravy pracuje ešte na otvorení mesiacov január a február. Upozornil tiež, že tzv. veľká schéma sa končí 30. júna, schéma „de minimis“ do 200 000 eur však bude pokračovať.

Zdroje na dofinancovanie ZSSK

Zdôraznil, že vzhľadom na dofinancovanie sa nebude rušiť avizovaná tretina vlakov. V prípade dopravných výkonov je tak podľa Doležala nateraz kríza „zažehnaná“. Momentálne plánuje na rokovaniach s Ministerstvom financií (MF) SR otvárať tému dofinancovania Železníc Slovenskej republiky (ŽSR). ZSSK má v tomto roku realizovať dopravné výkony za 354 miliónov eur, ale dostala na to pôvodne len 330 miliónov eur. MF im odporučilo, aby hľadali úspory.

Šéf ZSSK Roman Koreň 31. mája na sociálnej sieti uviedol, že v súvislosti s tým neexistuje iná alternatíva, ako rušenie tretiny vlakov. Následne sa však rezorty financií a dopravy dohodli na dofinancovaní vlakov na rok 2022. Chýbajúcich 24 miliónov eur na prevádzku vlakov bude vykrytých z kapitoly MDV. Doležal zároveň poznamenal, že keď boli nároky tento rok 354 miliónov eur, budúci rok to nebude menej.

Zdroj
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button