Železničná doprava

Výrazne vzrástol predaj lístkov na vlak cez internet

Výrazne vzrástol predaj lístkov na vlak cez internet. Počas prvého polroka 2022 výrazne vzrástol predaj lístkov cez internet.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) dosiahla v prvom polroku 2022 historicky najvyšší podiel internetového predaja cestovných dokladov. Podiel tržieb za lístky predané prostredníctvom internetového obchodu alebo mobilnej aplikácie Ideme vlakom v prvej polovici tohto roku dosiahol 30,6 %. Informoval o tom hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Výrazný nárast v online predaji ZSSK zaznamenal už od novembra 2018, keď bol spustený inovovaný responzívny e-shop a rovnako aj mobilná aplikácia Ideme vlakom. Aplikácia sa podľa hovorcu kontinuálne vylepšuje aj na základe pripomienok cestujúcich. Začiatkom tohto roka tak ZSSK prostredníctvom aplikácie umožnila nákup traťových cestovných lístkov, lôžok a ležadiel. Od 27. júla spustili ďalšie novinky, ako napríklad upozornenie na začiatok a vypršanie platnosti lístka vo forme push notifikácií či predaj cestovných lístkov a rezervácií na batožiny a bicykel alebo predaj cestovných lístkov pre psa.

Výrazne vzrástol predaj lístkov na vlak cez internet

Tieto internetové doklady si zákazníci môžu kúpiť na všetky vnútroštátne vlaky, ale aj na vnútroštátny úsek vybraných medzinárodných vlakov. Konkrétne tých, ktoré sú v rezervačnej databáze ZSSK. V priebehu tohto roka ZSSK plánuje aj spustenie predaja medzinárodných cestovných lístkov (Europa Expres) v mobilnej aplikácii.

Pri jednotlivých formách predaja podľa Kováča vidíme, že tie „neosobné“ sú čoraz obľúbenejšie. „Za prvý polrok sa tak zvýšil podiel predaja cez aplikáciu Ideme vlakom (4,3 %) a e-shop (26,3 %) oproti predošlým rokom. Za prvý polrok 2022 tiež pozorujeme pokles predaja cestovných lístkov prostredníctvom kamenných predajní (61,6 %) oproti predošlým obdobiam,“ priblížil. V druhom štvrťroku 2022 zároveň ZSSK eviduje najviac stiahnutí aplikácie v histórii spoločnosti. Urobilo tak 31 161 zákazníkov.

Zdroj
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button