Železničná doprava

Nemecká železnica odsunula na odstavné koľaje už 8000 vagónov

Nemeckú železnicu (Deutsche Bahn, DB) zasahuje kríza silnejšie, než jej vedenie pôvodne predpokladalo. Člen správnej rady DB Norbert Bensel v liste pracovníkom podniku nákladnej dopravy Railion Deutschland uviedol, že doteraz sa dostalo na odstavné koľaje už 8000 nákladných vagónov.

Dcéra DB odstavila do zálohy už 8 % svojej kapacity vyčlenenej na prepravu nákladov. Vagóny namiesto zisku budú produkovať stratu, lebo vedenie Railion Deutschland si na ich odstávku muselo prenajať takmer 170 kilometrov koľají. Šéf DB Hartmut Mehdorn nedávno varoval zamestnancov dopravného koncernu, že v decembri a januári môže dôjsť k prudkému poklesu záujmu o prepravu nákladov. Odborári na železnici však tieto informácie označili za hororový scenár, ktorý sa údajne zverejňuje krátko pred mzdovými rokovaniami pre 130.000 zamestnancov DB. V pondelok predložili odborári predstaviteľom Nemeckej železnice svoje požiadavky. Chcú predovšetkým 10-% zvýšenie miezd. DB nedávno uskutočnila prvú skúšobnú jazdu s nákladným vlakov dlhým takmer kilometer. Doteraz bol v Nemecku limit na dĺžku vlaku do 750 metrov. Vlak vyšiel zo stanice Oberhausen a skončil v holandskom prístavnom meste Rotterdam. Na jar išlo z Hamburgu do Dánska niekoľko skúšobných vlakov, ktoré boli dlhé vyše 800 metrov. Vedenie DB predpokladá, že viac dlhých nákladných vlakov zvýši priepustnosť tratí hlavne do morských prístavov a z nich do vnútrozemia. To vytvorí priestor pre ďalšie nákladné vlaky. Vzrastie nielen produktivita železničiarov, ale aj efektívnosť podnikania na koľajach v Nemecku.

zdroj: TASR, foto: internet

Prečítajte si aj

Back to top button