Železničná doprava

Medzi Hnúšťou a Tisovcom opäť premávajú vlaky

Na trati Hnúšťa – Tisovec opäť premávajú vlaky. Občania týchto dvoch miest tak po troch mesiacoch nemusia cestovať náhradnou autobusovou dopravou.

Trať Tisovec – Hnúšťa, ktorá bola pre podmytie uzatvorená, sprevádzkovali Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) opäť od 4. marca, preprava vlakom je možná len v rýchlosti 10 kilometrov za hodinu. Podľa hovorkyne ŽSR Martiny Pavlikovej na opravu trate bola použitá sanačná metóda. „Bolo to z dôvodu zvýšenia pasívnych síl na rotačnej zvážnej ploche. Zriadila sa priepustná lavica pod svahom nadväzujúca na vodonosnú vrstvu pôvodného terénu a budoval sa násyp po vrstvách. Pre zlepšenie odvodnenia podložia boli navrhnuté dve rebrá z priepustného materiálu,“ oznámila TASR hovorkyňa.
      
Sanácia zahŕňala postupné rozobratie násypu telesa, zriadenie gravitačných zaťažovacích lavíc, stabilizáciu päty násypu kamennou rovnaninou z lomového kameňa, úplnú výmenu materiálu pri päte násypu a v dolnej polovici násypu, opätovné vybudovanie hornej polovice násypu z pôvodného materiálu. Súčasťou prác bolo vybudovanie dvoch priečnych odvodňovacích rebier, vyplnených koľajovým štrkom a vystlaných geotextíliou. Po stabilizácii zemného telesa bolo zriadené a upravené do predpísaného profilu koľajové lôžko s koľajovým roštom.
      
Práce na trati mali byť ukončené už v januári. Skomplikovali ich však nepriaznivé poveternostné podmienky. V niektorých dňoch dokonca mrzli aj stroje. Problémy ŽSR robil aj ťažko prístupný terén a viacnásobné prekladanie zeminy práce neúmerne predĺžili.
      
„Ďalšie prípadné zosuvy na uvedenej trati je veľmi ťažké predpovedať. Technologický postup a zvolená sanačná metóda boli stanovené tak, aby zabránili poruchám, ktoré sa na tejto trati vyskytli v minulom roku. Zo strany ŽSR sme urobili všetko preto, aby sa zosuvy v tomto úseku už nevyskytli,“ zakončila Pavliková.
 

Prečítajte si aj

Back to top button