Motorizmus

Volkswagen vraj v Európe štartuje cenovú vojnu

Najväčší európsky výrobca áut Volkswagen tlačí automobilky, ako sú PSA Peugeot Citroën, Renault a Fiat, ktoré závisia predovšetkým na európskom trhu, do cenovej vojny. To ohrozuje ich plány na zvýšenie ziskov.

Fiat ponúka francúzskym zákazníkom zľavu 4000 eur z ceny 17.000 eur športovo-úžitkového vozidla Sedici a Renault v Británii znížil cenu modelu Clio o 22 % na 9995 GBP (11.648 eur). Nový Passat od Volkswagenu, ktorý bol uvedený na trh v novembri 2010, je o 675 eur lacnejší než predchádzajúca verzia.
Volkswagen „znižuje ceny z pozície sily,“ myslí si londýnsky analytik Sanford C. Bernstein Max Warburton. Ceny klesli počas recesie, ale ani oživenie ekonomiky ich nezvýšilo.

Očakáva sa, že európsky automobilový trh tento rok klesne už štvrtý rok za sebou. Počas recesie podporilo v mnohých krajinách predaj šrotovné. Programy podpory sa však už skončili. Renault vlani predal 63 % svojich áut v Európe, Peugeot 61 % a Fiat 46 %.

Volkswagen vlani predal celkovo 7,14 milióna áut, z toho 3,31 milióna alebo 46 % vozidiel v Európe. Nemecký koncern zaznamenal čistý zisk vo výške 6,84 miliardy eur, čo bolo najviac v rámci automobilového priemyslu. Európsky automobilový trh počas posledných troch rokov klesol. Vlani sa počet predaných áut znížil o 14 % na 13,8 milióna. Pre porovnanie ešte v roku 2007 sa v Európe predalo 16 miliónov áut.
 

Prečítajte si aj

Back to top button