Motorizmus

Plug-in hybridný Ford Transit Connect

Plug-in hybridný Ford Transit Connect. Ford Pro predstavuje úplne nový Ford Transit Connect s pohonom PHEV. Završuje tak elektrifikáciu svojej vysoko produktívnej rodiny vozidiel Transit v Európe.

Úplne nová kompaktná dodávka Ford Transit Connect dopĺňa sortiment vysokoproduktívnych elektrifikovaných úžitkových vozidiel Transit novej generácie tejto značky v Európe. Prvý plug-in hybridný Transit Connect ponúka firmám veľkorysý cieľový elektrický dojazd 110 km. Ako aj možnosť rýchleho nabíjania striedavým i jednosmerným prúdom. Pre zákazníkov sú k dispozícii výhody zvýšenej nosnosti a prepravnej kapacity s objemom nákladného priestoru až 3,7 m3, ako aj nová a transformačná koncepcia sedadiel v modeloch kombi.

K ďalším prémiovým prvkom patrí nová možnosť inteligentného pohonu všetkých kolies, prepojený digitálny kokpit a doposiaľ najrozsiahlejší balík pokročilých asistenčných systémov pre vodiča, aké kedy Transit Connect ponúkal. Prevádzkovatelia vozidiel Transit Connect môžu zvýšiť svoju produktivitu prostredníctvom podpory Ford Pro. Jej súčasťou je softvér, servis a flexibilné finančné plány, ako aj špecializované riešenie telematiky pre autoparky.

Ako tretia generácia obľúbenej kompaktnej dodávky Transit Connect značky Ford Pro je tento úplne nový model súčasťou historicky najsilnejšej zostavy kompaktných dodávok z dielne podniku Ford Pro, kam patrí aj úplne nový Transit Courier a pripravovaný elektrický model E-Transit Courier.

Na jar 2024 sa začne vyrábať vznetová dodávka Transit Connect. Jej prvé dodávky zákazníkom sú v rámci plánu postupného uvádzania na trh naplánované na tohtoročné leto. Pred koncom roka pribudne do sortimentu plug-in hybridný model Transit Connect PHEV. Začiatkom roka 2025 zas doplnia ponuku modely s pohonom všetkých kolies a modely kombi.

Plug-in hybridný Ford Transit Connect

Elektrifikovaný modelový rad Transit

Plug-in hybridný model Transit Connect PHEV je posledným elektrifikovaným predstaviteľom rodiny vozidiel Transit značky Ford Pro v Európe. Pred ním bol na trh uvedený vedúci model segmentu E-Transit, predstavený bol elektrický E-Transit Custom – prvá elektrická verzia najpredávanejšej jednotonovej dodávky v Európe – a model E-Transit Courier.

Na čele úplne nového radu pohonných jednotiek pre Transit Connect stojí vôbec prvý pohon PHEV určený pre tento model. Tento systém tvorí 1,5-litrový zážihový motor EcoBoost spojený s vysokonapäťovým akumulátorom a elektromotorom, ktoré dodávajú kombinovaný výkon 150 k a krútiaci moment 350 Nm v spojení so šesťstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Maximálne užitočné zaťaženie je 770 kg a maximálna hmotnosť prívesu je 1 400 kg. Transit Connect PHEV má elektrický dojazd 110 km. V režime elektrického pohonu (EV) dokáže zabezpečiť až 330 Nm krútiaceho momentu.

Zákazníci si môžu v prípade potreby dobiť akumulátor pomocou rýchlonabíjačky na jednosmerný prúd s výkonom 50 kW. Alebo ho plne nabiť medzi pracovnými zmenami pomocou palubnej nabíjačky na striedavý prúd s výkonom 11 kW. K optimalizácii spotreby energie slúžia tri režimy: Režim EV Now – na jazdu iba s elektromotorom, Režim EV Auto – ktorý vyvažuje elektrický pohon a zážihový motor tak, aby čo najlepšie vyhovoval podmienkam jazdy a Režim EV Later – na ušetrenie elektrickej energie na neskôr (užitočné na jazdu po diaľnici pred príchodom do mesta).

Univerzálne využitie

Ford Pro ponúka Transit Connect s možnosťou výberu krátkeho alebo dlhého rázvoru kolies v karosérii dvojmiestnej dodávky alebo päťmiestnej konfigurácie kombi. Nová konštrukcia ložnej plochy panelovej dodávky poskytuje väčší objem nákladového priestoru, a to 3,1 m3 alebo 3,7 m3 v závislosti od zvoleného rázvoru. Maximálne užitočné zaťaženie dosahuje 820 kg. Konkurencieschopná ťažná kapacita 1 500 kg umožňuje zákazníkom ťahať širokú škálu zariadení v rámci podpory ich podnikania.

V modeli Transit Connect Kombi je nová revolučná koncepcia flexibilných sedadiel. Umožňuje zákazníkom požadujúcich dvojaké využitie rýchlo a ľahko premeniť pohodlné päťmiestne vozidlo na zdatnú pracovnú dodávku. Zadné sedadlo sa dá v priebehu niekoľkých sekúnd bez námahy sklopiť dopredu a nahor, čím sa zväčší objem nákladného priestoru na 2,5 m3 (L1) alebo 3,1 m3 (L2), pričom modely L2 majú priestor na dve europalety. V sklopenej polohe vytvárajú zadné sedadlá ochrannú priečku v plnej výške, a zabezpečujú tak cestujúcim na zadných sedadlách bezpečnú jazdu.

Ako alternatívu k novému pohonu PHEV si môžu zákazníci zvoliť 2,0-litrový preplňovaný vznetový motor EcoBlue v dvoch výkonových variantoch. Nový systém pohonu všetkých kolies je v ponuke s motorom s výkonom 122 k v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ten istý motor si môžu zákazníci objednať aj so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou, ktorá zaisťuje rýchle a plynulé preraďovanie bez straty krútiaceho momentu. Variant s výkonom 102 k je vybavený šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a v ponuke je len s pohonom predných kolies. Spoločnosť Ford Pro očakáva, že jeho mimoriadne konkurencieschopná spotreba paliva dosiahne len 4,8 l/100 km a pomôže zákazníkom znížiť náklady na pohonné hmoty.

Zdroj
transport.sk
Editor
Viliam Bujna, zdroj: Ford Pro
Back to top button