Motorizmus

Nová elektrická Dacia Spring Electric

Dacia svojimi dostupnými modelmi priniesla do automobilového priemyslu malú revolúciu. Model Logan v roku 2004 sprístupnil kúpu nového vozidla širokej verejnosti, Duster radikálne zmenil segment SUV vozidiel a Sandero sa stalo lídrom v predaji pre súkromných klientov v Európe. Aktuálne značka predstavila 3. generáciu modelov a ukazuje tak, ako vidí novú podobu dostupného a moderného automobilu.

Dacia otvára ďalšiu kapitolu svojej histórie odhalením svojho prvého 100 % elektrického modelu. Nástup na trh elektromobilov do mesta ohlásila v marci predstavením svojho predvádzacieho modelu Dacia Spring Electric.
Teraz sa Dacia Spring Electric objavila vo svojej sériovej podobe a to v troch verziách:

  • Štýlové mestské vozidlo pre každodenný život v meste.
  • Vozidlo primárne určené pre zdieľanú mobilitu.
  • Cargo – vozidlo pre rozvážanie tovaru v centrách miest, kde neprodukuje znečisťujúce emisie.
Rozmery novej elektrickej Dacie sú dĺžka dĺžka 3,73 m, šírka 1,62 (bez spätných zrkadiel) a výška 1,51 m (FOTO: Dacia)

Spring Electric sa má stať najdostupnejším elektromobilom do mesta na trhu. Kombinuje vzhľad v štýle SUV, rekordne veľký priestor pre cestujúcich vo svojej triede a jednoduchý a spoľahlivý elektrický pohon. Objednávky na nový model Dacia Spring budú prijímané na jar 2021, sortiment a obchodné ponuky budú jednoduché: tri vezie, dve úrovne výbavy a batéria, ktorá je zahrnutá už v cene vozidla.

Miesto v interiéri

Cestujúci vpredu majú k dispozícii celkom 23,1 l uloženého priestoru – vo veľkej schránke palubnej dosky, v priestoroch dverí a v priehradke stredovej konzoly. Cestujúci vzadu majú k dispozícii vrecká v operadlách predných sedadiel. Batožinový priestor má najväčší objem vo svojej kategórii: 280 l (aj v prípade voliteľnej rezervnej pneumatiky). Pre väčšiu modularitu sú zadné operadlá sklopené a priestor pre náklad v tejto konfigurácii poskytne približne 600 litrov.

Predná maska Spring Electric je vyplnená 3D reliéfom so znakom Dacia a elegantne zakrýva dvierka dobíjacej zásuvky, ktorá sa otvára z kabíny (FOTO: Dacia)

Sériová výbava zhŕňa riadenie so 100 % elektrickým posilňovačom, diaľkové centrálne zamykanie a štyri elektricky ovládané okná. Aby vodič nemusel zbytočne spúšťať oči z cesty, má na prístrojovej doske prehľadný digitálny display s rozmerom 3,5 palca a jednoduchým stlačením tlačidla na volante môžeme aktivovať hlasové ovládanie pomocou Google alebo Apple. Manuálna klimatizácia, multimediálny systém, elektricky ovládané spätné zrkadielka a plnohodnotná rezervná pneumatika sú taktiež k dispozícii.

Multimediálna výbava Media Nav zahŕňa elegantný dotykový 7 palcový displej, rádio s DAB, kompatibilitu Apple Carplay a Android Auto, Bluetooth a USB port. Hlasové ovládania cez smartphone sa dá aktivovať pomocou tlačidiel na volante (FOTO: Dacia)

Kabína Spring Electric sa vyznačuje modrými dekoráciami na úrovni ventilácie a centrálneho displeja. Namiesto riadiacej páky je tu jednoduché ovládanie cez chrómované koliesko s tromi polohami: D (drive), N (neutral) a R (return). Vďaka malému polomeru otáčania (4,8 m) sa Spring Electric jednoducho pohybuje, má asistenta parkovania – k dispozícii na požiadanie, poskytuje vizuálnu a zvukovú asistenciu vďaka zadným parkovacím senzorom a parkovacej kamere, ktorá premieta obraz na displej multimediálneho systému s dynamickými vodiacimi líniami. Multimediálna výbava Media Nav zahŕňa elegantný dotykový 7 palcový displej, rádio s DAB, kompatibilitu Apple Carplay a Android Auto, Bluetooth a USB port. Hlasové ovládania cez smartphone sa dá aktivovať pomocou tlačidiel na volante.

Sériová výbava zhŕňa riadenie so 100 % elektrickým posilňovačom, diaľkové centrálne zamykanie a štyri elektricky ovládané okná (FOTO: Dacia)

Verná prednostiam značky

Spring Electric sa predáva sa za výhodnú cenu a s dojazdom 225 km (podľa WLTP). 100 % elektrický pohon 33 kW/44 koní je spojený s batériou, ktorá má kapacitu 26,8 kWh. Táto technológia využíva všetky skúsenosti Skupiny Renault s elektromobilitou. Spring Electric ponúka nižšie prevádzkové náklady než ekvivalentný model so spaľovacím motorom, pretože ceny energie a náklady na údržbu sú podstatne nižšie. Pre väčšiu slobodu ponúka výber možnosti dobíjania: z domácej zásuvky 230 V vďaka sériovo dodávanému káblu, zo zásuvky domáceho Wallboxu (kábel k dispozícii na požiadanie) alebo z DC nabíjacej stanice (tiež na požiadanie). Doba nabíjania lítiovo-iónovej batérie:

  • Menej než hodinu na nabitie na 80 % z nabíjacej stanice DC 30 kW.
  • Menej než 5 hodín na nabitie na 100 % zo zásuvky Wallbox 7,4 kW.
  • Menej než 8,5 hodiny na nabitie 100 % zo zásuvky Wallbox 3,7 kW.
  • Menej než 14 hodín na nabitie na 100 % z domácej zásuvky 2,3 kW.

Bezplatná aplikácia MY Dacia umožňuje zistiť cez smartphone v reálnom čase stav batérie, zostávajúci dojazd v kilometroch, vzdialene spustiť klimatizáciu či lokalizovať vozidlo v reálnom čase. Ak je Spring Electric pripojené na dobíjanie, aplikácia môže informovať o stave nabíjania, dokonca ho spustiť či zastaviť. Elektromotor funguje s omnoho menším počtom pohyblivých častíc než spaľovací motor. Je spoľahlivejší a menej nákladný pri údržbe než spaľovací motor. Na Dacia Spring Electric sa poskytuje záruka 3 roky/100 000 km a na batériu záruka 8 rokov/120 000 km.

Zdieľanú a výrazne sa zvyšujúcu mobilitu tvorí 15 000 vozidiel 100 % elektricky jazdiacich v súčasnosti v Európe (FOTO: Dacia)

Úžitková verzia Cargo

Spring Electric Cargo je určená profesionálom a vybavená batožinovým priestorom zväčšeným o miesto pre zadné sedadlá, s plastovým poťahom podlahy a vnútorných podbehov, štyrmi upevňovacími okami a prepážkou, ktorá oddeľuje cestujúcich vpredu od nákladných priestorov. Nákladová dĺžka tejto špecifickej verzie je 1 033 mm pri objeme 800 litrov a užitočným nákladom 325 kg. Spring Electric Cargo je k dispozícii s karosériou v bielej farbe a sériovou výbavou, ktorá zahŕňa manuálnu klimatizáciu, rádio (Bluetooth, USB port a predinštalovaný držiak na telefón), textilný poťah sedadiel, čierne vonkajšie kľuky a spätné zrkadielka, oceľové kolesá a puklice na kolesá.

Dacia Spring Electric Cargo (FOTO: Dacia)

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
Tlačová správa

Prečítajte si aj

Back to top button