Motorizmus

Mercedes-Benz predstavil sériovú podobu elektrického modelu eActros

Mercedes-Benz Trucks dnes vo svetovej premiére uviedol svoje prvé batériové elektrické vozidlo – model eActros pre ťažkú distirbučnú dopravu. „Musíme si priznať, že transport je súčasťou problému, keď ide o klimatické zmeny. Zároveň máme možnosť a budeme súčasťou riešenia. Začíname našim eActrosom, ktorý najazdil viac ako pol milióna kilometrov po verejných cestách,“ povedala pri slávnostnej premiére Karin Rådström, členka predstavenstva Daimler Truck AG zodpovedná za nákladné vozidlá Mercedes-Benz Trucks. Ako dodala, je presvedčená, že koncept a potenciál nového elektrického modelu je obrovský: „eActros a jeho súvisiace služby sú veľkým krokom v ústrety CO2-neutrálnej doprave pre Mercedes-Benz Trucks aj pre našich zákazníkov.”

Značka po prvý krát predstavila koncept ťažkého distribučného nákaldného vozidla v roku 2016, na veľtrhu IAA. Praktické testy desiatich prototypov modelu eActros sa v spolupráci so zákazníkmi začali v Nemecku a ďalších európskych krajinách v roku 2018. Cieľom flotily „eActros Innovation Fleet“ bolo dosiahnuť začatie sériovej výroby modelu v roku 2021. „Vývoj modelu eActros sa sśutredil na partnerstvo s našimi zákazníkmi. Všetko, čo sme sa naučili z flotily Innovation Fleet sa teraz dostáva do sériovej výroby. V porovnaní s prototypmi sa niektoré veci, ako napríklad dojazd, jazdný výkon a bezpečnosť, v sériovom ťahači zásadne vylepšili,“ vysvetľuje Andreas von Wallfeld, riaditeľ marketingu, predaja a služieb v Mercedes-Benz Trucks. 

Elektrické technológie

Technologickým srdcom nového elektrického nákladného vozidla eActros je pohonná jednotka s dvoma integrovanými elektrickými motormi a dvojrýchlostnou prevodovkou. Značka vyzdvihuje, že oba motory poskytujú veľký jazdný komfort a dynamiku. Sú veľmi tiché a neprodukujú žiadne emisie, takže môžu byť využívané aj pre nočné rozvozy a distribúciu v centrách miest. V závislosti od verzie bude mať eActros tri alebo štyri sety batérií – každý s kapacitou približne 105 kWh. Pri maximálnej kapacite 420 kWh má reálny dojazd dotsiahnuť 400 kilometrov. Nový eActros môže byť nabíjaný výkonom až 160 kW: pripojený ku klasickej 400A DC nabíjacej stanici nabije tri sety batérií za niečo vyše hodinu z 20 na 80 %. „eActros je vynikajúco vybavený pre každodennú prevádzku v distribučnej doprave, s ohľadom na dostupnosť a výkon,“ vysvetľuje Andreas von Wallfeld. 

Sériová podoba modelu Mercedes-Benz eActros (FOTO: Mercedes-Benz Trucks)

Eletktromobilitu podporia aj špeciálni konzultanti, ktorí zákazníkom pomôžu vyhodniť dáta z prevádzky ich vozového parku a nastaviť všetky kľúčové aspekty, ktoré sú pre udržateľný a ekonomický prechod na elektromobilitu potrebné. Poradentsvo zahŕňa ja riešenia nabíjacej infraštruktúry, digitalizácie a konektivity. Elektrické vozidlá budú podobne ako konvenčné nákladné vozidlá vybavené prvkami špičkovej aktívnej bezpečnosti. Už v štandarde sú zahrnuté systémy ako MirrorCam, odbočovací asistent Sideguard Assist S1R alebo piata generácia automatického brzdového systému Active Brake Assist, ktorý rozponáva aj chodcov.

Výroba elektrického modelu začne 1. októbra 2021vo výrobnom závode v meste Wörth am Rhein. Všetko potrebné pre jej spustenie sa prirpavovalo posledných niekoľko mesiacov, vznikla tu celá nová výrobná linka. V úvodnej fáze bude eActros dostupný na trhoch v Nemecku, Rakúsku, Taliansku, Španielsku, Francúzsku, Holandsku, Belgicku, Veľkej Británii, Dánsku, Nórsku a Švédsku. Ďalšie trhy budú nasledovať. Aj keď sa o konkrétnej cene vozidla počas odhlaenia nehovorilo, odznela informácia, že eActros by mal stáť približne tri krát toľko, ako porovnateľné konvenčné nákladné vozidlo. Neskôr v tomto roku chce značka predstaviť aj elektrickú verziu modelu Econic.

Zdroj
transport.sk
Editor
TS

Prečítajte si aj

Back to top button