Mercedes-Benz predstavil novú Triedu T
Rodiny a ľudia s aktívnym životným štýlom. To je cieľová skupina, na ktorú sa zameria nový značky Mercedes-Benz. Trieda T. Prináša veľa miesta, praktické riešenia a moderné technológie.
Ak sa vám Trieda T zdá povedomá, môže ti byť tým, že po cestách už jazdia prvé kusy druhej generácie modelu Citan. Trieda T však ide v oblasti pohodlia a komofrtu ešte ďalej a pre rodiny a ľudí s aktívnym životným štýlom chce byť partnerom pre každodenný život. Päťmiestna verzia Triedy T je dlhá 4 498 mm, široká 1 859 mm a vysoká 1 811 mm, čo sú rozmery poskytujúce veľký vnútorný priestor. V ponuke navyše bude aj 7-miestna verzia. Trieda T má nízku nakladaciu hranu (561 mm), aby bola pri každodenných činnostiach čo najpraktickejšia. Po oboch stranách sú 614 mm široké posuvné dvere, čo mnohí oceňujú najmä ak v aute vozia deti. Vystupovanie a nastupovanie je vďaka posuvným dverám omnoho jednoduchšie. Zadná lavica na sedenie je sériovo sklopná a po jej sklopení vzniká takmer rovná ložná plocha.
Bohatá štandardná výbava
Novinka si dala za cieľ priniesť novú úroveň kvality interiéru v segmente malých vanov. Už v základe preto ponúka napríklad multimediálny systém MBUX so 7-palcovým dotykovým displejom a zrkadlením smartfónu, multifunkčný volant s dotykovým ovládaním, funkciu štartovania bez kľúča, združený prístroj s 5,5-palcovým farebným displejom, či tašky na operadlách predných sedadiel. Interiér osvetľujú svetelné diódy a v závislosti od výbavy aj náladové osvetlenie, ktoré obsahuje až osem farebných odtieňov.
Zameranie na kvalitu a prémiovosť podčiarkujú použité materiály. Stredová lakťová opierka je sériovo potiahnutá imitáciou čiernej kože, lakťové opierky na dverách a stredové diely obloženia dverí majú jemnú štruktúru prevzatú z plnoelektrických modelov Mercedes-EQ. Na prístrojovej doske sa vždy nachádza ozdobný prvok vo vysokolesklej čiernej farbe. Interiér a nakladací priestor sú potiahnuté kobercom. Pre najnáročnejších budú v ponuke výbavy Style a Progressive, ktoré sú doplnené ďalšie exkluzívne prvky.
Digitálne možnosti a vysoká bezpečnosť
Trieda T bude už z výroby pripravená na použitie množstva digitálnych služieb Mercedes me connect. Patria sem napríklad služby ovládania na diaľku, vďaka ktorým môžu majitelia vozidla kedykoľvek aj z pohodlia domova kontrolovať najdôležitejšie údaje o vozidle. Navigácia disponuje aktuálnymi informáciami o premávke, takže vodičovi pomôže vyhnúť sa dopravným zápcham a obmedzeniam.
Z pohľadu bezpečnosti je vozidlo sériovo vybavené okrem monitorovania tlaku v pneumatikách a systému núdzového volania Mercedes-Benz aj množstvom asistenčných systémov. Na želanie poskytne aktívny asistent parkovania so systémom PARKTRONIC a cúvacou kamerou a v kombinácii s ťažným zariadením je na želanie je Trieda T vybavená tiež asistentom stabilizácie prívesu.
Cestujúcich chráni celkom sedem sériovo zabudovaných airbagov, na zadných sedadlách a sedalde spolujazdca sú samozrejmosťou úchytky detskej sedačky podľa štandardu iSize s ukotveniami ISOFIX a TopTether. Vo vozidle je nainštalované automatické rozpoznávanie detskej sedačky, vďaka ktorému sa z bezpečnostných dôvodov odpojí airbag spolujazdca, keď na tomto sedadle sedia deti. Podložka integrovaná v sedacej ploche na základe rozloženia hmotnosti zistí, či je namontovaná detská sedačka. Špeciálne detské sedačky s transpondermi nie sú potrebné. Pre štvrté dieťa je možné na strednom sedadle zadnej lavice upevniť podsedák.
Ponuka motorov
V čase uvedenia na trh sú pre dieselový aj benzínový motor k dispozícii dva výkonové varianty. Dieselový model s výkonom 85 kW ponúka funkciu zvýšenia výkonu a krútiaceho momentu, ktorá na krátky čas aktivuje výkon až na 89 kW a krútiaci moment na 295 Nm. Všetky motory sú kombinované s funkciou ECO štart-stop. Okrem šesťstupňovej manuálnej prevodovky je pre oba dieselové modely a pre výkonnejší benzínový model k dispozícii tiež sedemstupňová dvojspojková prevodovka (DCT).
Platforma Triedy T je navrhnutá s flexibilnými možnosťami pohonu a okrem použitia spaľovacích motorov umožňuje aj elektrický pohon s akumulátormi. Spolu s budúcim modelom EQT, ktorý je zatiaľ v štádiu vývoja, tak bude značka ponúkať elektrickú alternatívu vo všetkých kategóriách vanov, od malých až po veľké.
Model | T 160 d | T 180 d | T 160 | T 180 | |
Valce | Usporiadanie/počet | R4 | R4 | R4 | R4 |
Zdvihový objem | cm³ | 1 461 | 1 461 | 1 332 | 1 332 |
Výkon | kW/k | 70/95 | 85/116 | 75/102 | 96/131 |
pri | 1/min | 3 750 | 3 750 | 4 500 | 5 000 |
Max. krútiaci moment | Nm | 260 | 270 | 200 | 240 |
pri | 1/min | 1 750 | 1 750 | 1 500 | 1 600 |
Spotreba paliva kombinovaná WLTP[6] | l/100 km | 5,3 – 5,9 | 5,5 – 5,9 | 6,7 – 7,2 | 6,6 – 7,3 |
Kombinované emisie WLTP[6] | g/km | 138 – 154 | 144 – 154 | 153 – 162 | 150 – 165 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 15,1 – 15,3 | 13,2 – 13,6 | 14.7 | 11,6-12,85 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 164-165 | 175-177 | 168 | 183-184 |