Motorizmus

Je Volkswagen Transporter hoden svojho mena?

Je Volkswagen Transporter hoden svojho mena? Na slovenský trh práve prichádza už siedma generácia najúspešnejšieho úžitkového vozidla Volkswagen, ktorá je v mnohých ohľadoch iná ako jej predchodca. Transporter T7 ale aj tak dizajnovo zapadá medzi svojich civilnejších súrodencov. V Aténach sme mali možnosť vyskúšať ako nový Volkswagen Transporter, tak aj civilnejší model Caravelle.

Už na prvý pohľad sa dá ľahko rozoznať, že novo navrhnutý model Volkswagen Transporter je priamym nástupcom svojho predchodcu, modelu T6.1, a zároveň neoddeliteľným členom ikonickej rodiny Bulli, ktorá má svoju bohatú históriu a tradíciu siahajúcu až do polovice minulého storočia. Hlavným rozdielom oproti modelu T6.1 je nová platforma, na ktorej je Transporter postavený.

Prečítajte si aj

Zatiaľ čo predchádzajúci model vychádzal z dlhoročnej tradície Volkswagenu vo vývoji vlastných úžitkových vozidiel na špecifických platformách, nový Transporter a jeho civilnejší variant Caravelle sú postavené na základe Fordu Transit Custom. Platforma Transitu Custom je považovaná za jednu z najlepších vo svojom segmente, čo Volkswagenu umožnilo ponúknuť svojim zákazníkom ešte vyššiu úroveň technologických a praktických riešení, než na akú boli doteraz zvyknutí.

Nosnosť Transportera činí až 1,3 tony a utiahne príves s hmotnosťou až 2,8 tony

Staré známe prvky z VW

Akonáhle prvýkrát zasadnete do kabíny, okamžite si všimnete, že je to niečo iné. Interiér modelu T7 jasne nesie podpis Volkswagenu – dominujú mu typické prvky ako volant, usporiadanie štandardne dodávaných digitálnych prístrojov a infotainmentu, design výplní dverí či použité materiály. Zároveň sa ale nezaprú prvky, ktoré odhaľujú blízke príbuzenstvo s Fordom. Jednou z noviniek je umiestnenie voliča automatickej prevodovky pod volant, čo je riešenie známe hlavne od Mercedesu. Osobne mi tento spôsob ovládania vyhovuje a interiéru v porovnaní s predchádzajúcou generáciou dodáva modernejší vzhľad.

Interiér modelu T7 jasne nesie podpis Volkswagenu

Pri testovaní mi však trochu chýbalo viacero úložných priestorov na drobnosti, napríklad na mobilný telefón, pre ktorý sa nenašlo úplne intuitívne miesto. Naopak za volantom oceníte prehľadný 12-palcový digitálny prístrojový štít a 13-palcový dotykový infotainment, ponúkajúci širokú škálu funkcií. Veľkým plusom je aj fyzická lišta pod displejom s otočným ovládačom hlasitosti, ktorá je praktická a ľahko použiteľná. Nadštandardná výbava poteší – nechýbajú napríklad pokročilé matrix LED svetlomety alebo 360° kamerový systém, čo interiér aj celkovú užívateľskú skúsenosť posúva o úroveň vyššie.

Nový Volkswagen Transporter zapadá do ikonickej rodiny Bulli

Je Volkswagen Transporter hoden svojho mena?

Vnútorná praktickosť

Nový Transporter prináša vo svojej triede špičkovú praktickosť. V závislosti na dĺžke rázvoru a výške strechy ponúka nákladový priestor s objemom od 5,8 do 9,0 m3, čo umožňuje prepravu až troch europaliet naraz. Model T7 sa navyše môže pochváliť šírkou väčšou o 128 mm oproti predchádzajúcej generácii T6.1, pričom medzi podbehmi zadných kolies pribudlo dokonca 148 mm.

Transporter zvládne prepraviť viac nákladu – jeho nosnosť je až 1,3 tony, na streche unesie až 170 kg a utiahne príves s hmotnosťou až 2,8 tony. Čo je dôležité, všetky pohonné varianty ponúkajú rovnaký objem nákladového priestoru. Široká paleta verzií zostáva samozrejmosťou – od klasického vanu cez verziu s druhým radom sedačiek až po komfortnejší variant Caravelle s tretím radom sedačiek a bohatšou výbavou.

Široká škála pohonov

Vďaka spolupráci s Fordom získala nová T7 výrazne rozšírenú ponuku pohonných jednotiek. Na výber máte osvedčený dvojlitrový diesel, dostupný v troch výkonových variantoch (81, 110 a 125 kW), ktorý je možné kombinovať s manuálnou alebo automatickou prevodovkou a voliteľným pohonom všetkých kolies. Okrem toho je k dispozícii aj moderný plug-in hybrid, ktorý ponúka kombinovaný výkon 171 kW a čisto elektrický dojazd až 60 km. A pre tých, ktorí hľadajú elektromobilitu bez kompromisov, je tu plne elektrická verzia s výkonom až 210 kW a dojazdom až 357 km.

Je Volkswagen Transporter hoden svojho mena?

Čo na to hovoríme?

Spojenie s Fordom na charaktere Transportera nijako neubralo, skôr naopak – nová T7 sa vďaka tomu môže stať predajným trhákom. Okrem atraktívnej ponuky motorov a výbavy ťaží aj z rozsiahlej servisnej a predajnej siete, čo z nej robí veľmi lákavú voľbu. Áno, niektorí verní fanúšikovia možno budú na túto spoluprácu pozerať s istou skepsou, ale pravda je, že nová T7 z nej jednoznačne profituje. A ruku na srdce – existuje v segmente dodávok niečo viac ikonického ako Transporter a Transit? Myslíme si, že ani nie.

Modely Transporter a Caravelle sú postavené na základe Ford Transitu

Základné informácie o novom Transporteri:

  • Základná cena modelu Transporter skriňa s krátkym rázvorom a motorom 2.0 TDI s výkonom 81 kW začína na 25 990 eur bez DPH.
  • Model Transporter Kombi s krátkym rázvorom a rovnakým motorom 2.0 TDI (81 kW) bude k dispozícii za 29 000 eur bez DPH.
  • Verzia Caravelle s krátkym rázvorom a motorom 2.0 TDI (81 kW) odštartuje na cene 31 500 eur bez DPH.
    V Českej republike je možné objednávať modely Transporter aj Caravelle s pohonnými jednotkami TDI alebo BEV výhradne u autorizovaných predajcov. On-line konfigurátor má byť spustený v priebehu marca. Skriňový variant modelu Transporter dorazí do showroomov už počas marca či apríla, zatiaľ čo oficiálne zahájenie predaja pre slovenský trh je plánované na máj. Volkswagen poskytne na svoje vozidlá predĺženú továrenskú záruku v dĺžke päť rokov alebo do nájazdu 200 000 km.

Zdroj
Foto: VW
Editor
Peter Magerčiak
Back to top button