Juhokórejská automobilka Hyundai Motor v pondelok oznámila, že vytvorí novú značku elektromobilov IONIQ. Do roku 2025 sa chce stať tretím najväčším výrobcom elektromobilov na svete. V reakcii na toto oznámenie vyskočili akcie automobilky o 10,2 % a dostali sa najvyššie od mája 2018. Nová značka IONIQ prevzala meno od modelu IONIQ, ktorý sa vyrába od roku 2016.
Začiatkom roka 2021 ponúkne stredne veľký crossover IONIQ 5, neskôr v roku 2022 sedan IONIQ 6 a začiatkom roka 2024 veľký crossover IONIQ 7. “Značka IONIQ zmení paradigmu toho, ako zákazníci vnímajú elektromobily,“ povedal Wonhong Cho, Executive Vice President a Global Chief Marketing Officer v Hyundai Motor Company. “S novým dôrazom na konektivitu ponúkneme elektrifikované služby integrované do životného štýlu šetrného k životnému prostrediu.“
Hyundai tiež uviedol, že do 5 rokov chce získať podiel 10 % na globálnom trhu elektromobilov. Okrem vozidiel na palivové články (FCEV) chce v roku 2025 predať 560 000 elektrických vozidiel. Predstavenie značky IONIQ dedikovanej elektrickým vozidlám podčiarkuje snahu a záväzok automobilky k čistej mobilite a nadväzuje na jej pokračujúcu transformáciu na poskytovateľa inteligentných služieb mobility s nulovými emisiami (Smart Mobility Solution Provider). Cena jednej akcie automobilky sa v pondelok po ohlásení týchto plánov dostala až na 162.000 KRW (115,56 eura).
Znovuzrodenie značky IONIQ
Názov IONIQ je priaznivcom motorizmu známy. Hyundai ho prvý krát použil v roku 2016, kedy predstavil model s týmto názvom, ponúkajúci tri možnosti pohonu – hybridný elektrický pohon, plug-in hybridný pohon a elektrický pohon – všetky dostupné na jednej karosérii. Názov vznikol spojením slov „ion“ a „unique“. Modely značky IONIQ budú postavené na platforme E-GMP (Electric Global Modular Platform), ktorá im podľa automobilky bude poskytovať rýchle možnosti nabíjania a veľký dojazd.
Elektrická platforma umožňujepretvoriť interiér elektromobilu na „inteligentné miesto pre život“ s vysokoprispôsobiteľným sedením, bezdrôtovou konektivitou a ďalšími unikátnymi riešeniami, ako napríklad šuplíkmi v stredovej konzole. Hyundai oslávil príchod novej značky na londýnskom London, na ktorom sa objavilo veľké písmeno Q, znázornené elektrickými svetlami. Ide o prvú aktivitu v rámci kampane ‘I’m in Charge’, ktorá prezentuje dôležitosť životného prostredia a rozmanitých životných štýlov.