Motorizmus

Hitom tohto leta sú kombi a SUV

Kombíky vyhľadáva 26% záujemcov o jazdené vozidlo, SUV si vyberá 22 %, dopyt po dlhodobo najobľúbenejšej verzii hatchback sa znižuje.

Počas tohto leta veľké množstvo Slovákov cestuje v rámci poznávania Slovenska alebo uprednostňujú dovolenku na chatách či chalupách. Aj preto stúpa záujem o vozidlá kombi a SUV, ktoré majú pre takýto typ dovolenky vhodné parametre. Dopyt po niektorých modeloch sa takmer strojnásobil. Najväčším „skokanom“ leta je VW Tiguan, no výrazne stúpol aj záujem o Hondu CRV. Vyplynulo to z analýzy najväčšieho predajcu ojazdených automobilov, spoločnosti AAA AUTO.

Tohtoročné letné prázdniny prinútili množstvo Slovákov k zmene svojich tradičných zvykov aj trávenia dovoleniek, pričom sa mnohí z nich rozhodli investovať do auta. Výrazne stúpol záujem o verzie kombi a SUV. „Podiel predaných kombíkov sa za posledný mesiac vyšplhal na 26 percent, čo sa výrazne približuje k dlhodobo najobľúbenejšej karosérii typu hatchback. Očakávame, že kombi na Slovensku dobehne v obľúbenosti menšie vozidlá rovnako, ako je to dnes už v Českej republike. Záujem o SUV sa pohybuje na úrovni 22 percent. Slováci si jednoducho vyberajú priestrannejšie vozidlá, ktoré pri obmedzení leteckých zájazdov do zahraničia kvôli pandémii poskytujú pri dovolenke v tuzemsku alebo pri cestách na chaty a chalupy, väčší komfort,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva skupiny AURES Holdings, prevádzkovateľa siete autocentier AAA AUTO.

„Ľudia pri cestovaní do zahraničia uprednostňujú väčšie automobily, ako sú napríklad MPV. Pretože je momentálne cestovanie autom do cudziny značne obmedzené, pozorujeme oproti minulému letu znížený záujem o vozidlá MPV, a to aj napriek tomu, že ešte v zime ich predaje naopak dlhodobo rástli,“ doplnila Topolová.

Aj keď v rebríčku obľúbenosti verzií kombi a SUV vedie stále Škoda Octavia, do popredia sa začínajú dostávať aj donedávna o niečo menej obľúbené modely. Napríklad záujem o VW Tiguan sa za posledný mesiac takmer strojnásobil. Predaje tohto SUV v najbližšej dobe zrejme prekonajú doteraz najobľúbenejšiu Kiu Sportage. O viac než dvojnásobok vzrástol dopyt aj po ďalších SUV ako Honda CRV alebo Ford Kuga.

„Pandémia a zmena cestovateľských zvyklostí Slovákov ovplyvňujú aj nároky na výbavu automobilov. Aj keď komfortné prvky sú stále na vzostupe, momentálne tu pozorujeme výraznejší skok. Napríklad automatickú prevodovku si volí u väčších automobilov už tretina zákazníkov, čo je najviac v našej histórii. Auto bez klimatizácie už prakticky nikto nechce,“ upozornila Karolína Topolová. Oproti minulému roku vzrástol aj záujem o benzínové varianty veľkopriestorových vozidiel, ktoré sú v letných mesiacoch praktickejšie a pri aktuálnych cenách palív výhodnejšie.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
Tlačová správa

Prečítajte si aj

Back to top button