Motorizmus

C3 Picasso – najnovší výtvor značky Citroën

Citroën opäť raz rúca predstavením nového konceptu C3 Picasso všetky zažité predstavy v segmente B2 a chce udávať tón medzi malými vanmi. Výsledok kreatívnych nápadov pri tvorbe nového modelu Citroën C3 Picasso sa prejavil v odvážnom dizajne, prevratnej architektúre a dôvtipnom spracovaní. Je to viac než len nová interpretácia klasických vlastností vanov ako sú výška posedu, nadnášajúca vzdušnosť interiéru, všestranná schopnosť jednoducho vytvárať potrebný priestor a tým zjednodušovať posádke život. Pridali sa aj agilné a komunikatívne jazdné vlastnosti, ktoré oslovia klientelu, hľadajúcu zábavu a potešenie z jazdy. Tvar nového člena rodiny C3 sa predstaví na autosalóne v Paríži a do predaja sa dostane v prvom štvrťroku roku 2009.

Prečítajte si aj
Čertovsky okúzľujúci
 
Obliny aj hrany, sila aj jemnosť, moderné prvky v spojení s retro šarmom, objem a ladnosť: C3 Picasso spája protiklady a vytvára vozidlo, ktorého dizajn je z jedného pohľadu príťažlivý, ale zároveň z druhého aj jemne drzý.
Čistý a funkčný tvar karosérie vyjadruje prvotnú snahu Citroënu C3 Picasso ponúknuť budúcim majiteľom dostatok priestoru a pohodlia a sprevádzať ich vo všetkých chvíľach života.
 
 
Veľký zvnútra, malý navonok
 
Citroën C3 Picasso vďaka svojej novátorskej konštrukcii spája kompaktné rozmery a bohatú priestorovú ponuku. Dĺžka 4,08 metra, šírka 1,73 metra a výška 1,62 metra vytvárajú predpoklady na mimoriadne kompaktnú prednú časť a vertikálne zadné línie. Nevšedné usporiadanie proporcií zaručí každému pasažierovi dostatočný priestorový komfort. Za cestujúcimi nezaostáva ani batožina. V konfigurácii s piatimi sedadlami má po hranu krytu batožinového priestoru podľa merania metódou VDA k dispozícii 500 litrov objemu.
 
Zjednodušovanie života
 
Citroën C3 Picasso prináša prepracovaný systém jednoduchej a intuitívnej modularity priestoru, s ktorou sa dá interiér prestavovať a prispôsobovať konkrétnym požiadavkám v rekordne krátkom čase. Zadné delené sedadlá možno posúvať o 150 mm, aby vytvorili dostatok miesta pre každý druh nákladu. Pomocou mechanizmu na vrchnej časti operadiel sa dajú sedadlá pohybom ruky sklopiť do rovnej plochy až za sedadlá prvého radu. Plochu úložného priestoru môže predĺžiť aj sklopné operadlo predného spolujazdca.
 
Panoramatický výhľad
 
Vodičove miesto poskytuje bezkonkurenčný výhľad do všetkých strán cez trojrozmerné čelné sklo, priehľadne stĺpiky a vyššie uchytenie sedadla, s ktorým má vodič pocit nadvlády nad cestou. Vnútro pripomína skleník a posádka sa kúpe vo svetle. Spolu s panoramatickou strechou predstavuje plocha presklenia 4,52 m2, čo radí C3 Picasso na špičku v segmente.
 
Nielen van, ale ozajstné „auto pre radosť“
 
Potešenie z jazdy nadobúda za volantom C3 Picasso nový rozmer a vozidlo chce udávať tón vo svojom segmente. Auto je vďaka kompaktným rozmerom a minimalizovanému polomeru otáčania veľmi obratné a s prípadnými komplikáciami si ľahko poradí. Tuhosť karosérie na úrovni sedanov dovolí pokojnú jazdu a bez problémov sa s ním vydáte na cesty. Aby sa C3 Picasso v premávke nestratilo, dostalo pod kapotu dva výkonné a striedme benzínové motory VTi 95 a VTi 120, ktoré doplnia osvedčené naftové agregáty HDi 90 a HDi 110 FAP.
 
Zdroj: TS

Prečítajte si aj

Back to top button