Správy | Aktuality | Témy

Fair play v Jarame

Fair play v Jarame. Pretekárska sezóna FIA Goodyear European Truck Racing Championship 2024 sa skončila pretekmi v prvý októbrový víkend v Jarame. Tímy sa vracajú do svojich táborov…

So siedmimi pretekmi bol kalendár Európskeho šampionátu ťahačov 2024 kratší ako zvyčajne, čo bolo spôsobené zrušením termínu v Poľsku. O šampiónoch bolo rozhodnuté už po pretekoch v Le Mans a ani na nasledujúcich miestach sa toho veľa neudialo. Tretie miesto v celkovom hodnotení úspešne obhájil Sascha Lenz (MAN), druhý skončil Jochen Hahn (IVECO) a šampiónom sa suverénne stal Maďar Norbert Kiss (MAN). Symbolická zemiaková medaila pripadla na Antonia Albaceteho. V tomto ročníku jasne prevládali značky MAN a IVECO. Záujem zo strany fanúšikov je stále veľký, no podpora od výrobcov automobilov je z roka na rok zložitejšia.

K nádejám do ďalších ročníkov určite patrí Lukas Hahn, syn Jochena Hahna, ktorý v konečnej tabuľke skončil na deviatom mieste. Pred ním skončila skvelá pretekárka Steffi Halm na 5. mieste, ktorá sa z roka na rok zlepšuje a v ďalšom ročníku môže zabojovať o umiestnenie v prvej trojke. Na okruhu v španielskom meste Jaramo je vždy „plný dom”, fanúšikovia opäť vytvorili skvelú atmosféru a tlieskali nielen svojim miestnym hrdinom. V Jarame je dobrou tradíciou tlieskať úspešným predbiehacím manévrom alebo driftujúcim výkonom jazdcov, ktorí aj tak nemajú nádej dostať sa na najvyššie priečky. Fanúškovia sa tu vedia pretekmi baviť…

Pretekárska sezóna 2024 sa skončila pretekárskym víkendom v Jarame. Na stupni víťazov sa podľa očakávania umiestnili Jochen Hahn (2), Norbert Kiss (1) a Sascha Lenz (3)

Fair play v Jarame

Fenomén Kiss

K Maďarovi Norbertovi Kissovi sme v minulosti pristupovali dosť kriticky a vyslúžil si to vďaka agresívnym jazdám, často aj za hranicou fair play. Vypracoval sa však na skvelého pretekára, ktorý v konečnej tabuľke získal náskok 98 bodov pred Jochenom Hahnom. Kiss dosiahol celkovo 397 bodov. S Norbertom máme v našej redakcii aj osobnú skúsenosť, na prezentácii v Brne nás tento majster volantu povozil na svojom race trucku a bol to neuveriteľný adrenalínový zážitok.

Stavovská súdržnosť

Medzi pekné prejavy súdržnosti tímov vo FIA Európskom šampionáte ťahačov v Jarame patrila reakcia tímov po ťažkej havárii Heckera na Scanii, ktorý po kolízii narazil do zvodidiel a vážne poškodil svoj ťahač. Vyzeralo to pre neho už beznádejne, ale na pomoc mu prišli ostatné tímy a aj keď sa štart ďalších pretekov trochu posunul, dokázali jeho truck spojazdniť a mohol pokračovať v pretekoch. Duch fair play zvíťazil nad konkurenčnou rivalitou a ľudsky to bolo veľmi pekné posolstvo pretekov v Jarame.

Jochen Hahn vo svojom komentári k tomuto ročníku dal jasne najavo, že by chcel v budúcom roku zmeniť nerozhodný pomer medzi ním a Norbim Kissom – obaja už získali šesť individuálnych titulov a budúci ročník 2025 bude zaujímavý aj z pohľadu súboja týchto dvoch rivalov o to, kto bude lepší a stane sa kráľom Race truckov. Hahn, ktorý v nedeľu odjazdil svoje 850. majstrovské preteky, sľúbil, že on a jeho tím urobia všetko pre to, aby v budúcej sezóne radšej porazili Kissa ako potvrdili Hahna ako šampióna. Jochen Hahn má už toho veľa za sebou a je obdivuhodné ako mu stále chutí bojovať o titul. V osobnej kronike Španiel Antonio Albacete pôsobí v tejto súťaži truckov ešte o tri roky viac ako Hahn.

Fair play v Jarame

A čo budúcnosť?

Súčasný model FIA European Truck Racing Championship je finančne stále náročnejší a vidieť to aj na pošte tímov, ktorých účasť sa oproti minulosti preriedila. Dočkáme sa aj pretekov e-Truckov? Značky IVECO, MAN, Mercedes, Renault, Scania aj Volvo už elektrické trucky majú a ponúkajú v Európe. A súťaž e-truckov by Majstrovstvá Európy ťahačov mohla oživiť, či nabrať druhý dych.

IVECO S-Way e-Truck ukázal budúcnosť súťažných ťahačov
Zdroj
Foto: archív
Editor
Peter Magerčiak
Back to top button