Cestná doprava

Výstavba D1 s tunelom Višňové pokračuje

Výstavba D1 s tunelom Višňové pokračuje. Výstavba na úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala pokračuje. Špecialisti na mostné konštrukcie aktuálne ukladajú nosníky. Spolu s ťažkou mechanikou tak pracujú na výstavbe mostných objektov.

Správnosť uloženia nosníkov kontrolujú geodeti. Montáž nosníkov na mostoch prebieha vo výške najviac 40 metrov. Informovala o tom hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková. Mostné polia majú dĺžku 40 metrov. Jeden nosník váži 72 ton pričom celkovo ich je už na stavbe 54 kusov a vo výrobni ďalších 51.

Jeden nosník je zložený z troch častí vyrobených ako železobetónové prefabrikáty s dĺžkou zhruba 13 metrov. NDS ďalej priblížila, že po dovezení na stavbu ich mostári uložia čelami k sebe a spoja ich predpínacími lanami do výsledného tvaru. Následne ich dvíhajú dvomi žeriavmi s nosnosťou 400 a 500 ton, pričom rýchlosť zdvihu je približne 10 metrov za minútu.

Výstavba D1 s tunelom Višňové pokračuje

Cestné a mostné objekty na tejto stavbe tvorí osem mostov, desať oporných múrov, dve protihlukové steny a jedna mimoúrovňová križovatka. Trasu dopĺňa dvojrúrový, 7,5 kilometrov dlhý tunel Višňové. Celkovo stavbu tvorí 118 objektov. Dĺžka celej stavby je viac než 13,5 kilometra.

Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala spolu s úsekom D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, ktorý bol odovzdaný na začiatku roka 2021, ponúknu mestu Žilina plnohodnotný diaľničný obchvat. V súčinnosti s úsekom diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno sa zabezpečí odklon celej tranzitnej nákladnej dopravy mimo Žiliny v každom smere, čo by malo prispieť k zníženiu environmentálnej záťaže v tomto meste. Motoristom má tento obchvat usporiť orientačne 15 – 23 minút jazdy.

Zdroj: ww-w.ndsas.sk

Zdroj
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button