Cestná doprava

Stredisko SAD Trnava postupne vymieňa vozidlá

Obnova autobusového parku senického strediska Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Trnava je jednou z jeho najväčších priorít. Počas štyroch rokov vymenili 17 vozidiel a v tomto roku dostanú ešte dva. Z celkového počtu 56 autobusov možno hovoriť o 30 % obnoveného vozového parku, na prímestských linkách až o 38 %.
 

Prečítajte si aj

Spomínaných 56 autobusov jazdí v prímestskej, diaľkovej a senickej MHD a zároveň zabezpečuje zmluvnú dopravu pre firmy. "Senická MHD má na troch linkách stabilne zaradené dva autobusy, hoci v dopravnej špičke je potrebných až šesť vozidiel. Takže vypomáhajú autobusy prímestskej dopravy. Spoločne odvezú ročne asi 240.000 cestujúcich," vysvetlil TASR vedúci senického strediska SAD Jozef Gaža.
Prímestská doprava má 23 liniek a obhospodaruje okres Senica, s prekrývaním do okresov Skalica, Myjava, Malacky, Trnava aj Piešťany. K nim treba prirátať aj dve linky diaľkovej dopravy do Banskej Bystrice a Hodonína.
V rokoch 2004 a 2005 kúpili po tri vozidlá a v roku 2006 dve. "Vtedy sa ukázalo, že je nevyhnutné zvýšiť nákup nových vozidiel a v roku 2007 sme priviezli ďalších šesť. V tomto roku sme už zaradili do prevádzky tri nové autobusy a ešte dva dokúpime," potvrdil Gaža. Tak isto aj v nasledujúcich troch rokoch rátajú pre senické stredisko s 15 vozidlami, po päť v každom roku. Dokopy to bude 34 autobusov.
SAD Trnava sa sústredila na výrobcu SOR Libchavy, u ktorého sa cena pohybuje od 4,5 milióna Sk (148.672 eur) nahor, podľa dĺžky a výbavy vozidla. Pochvaľujú si ich spoľahlivosť aj spotrebu pohonných látok. Druhým významným dodávateľom je bývalá Karosa, dnes spoločnosť IVECO.
Po spomínanej obnove sa stredisku SAD v Senici podarilo dosiahnuť priemerný vek autobusov v prímestskej doprave na 11,3 roka. Pritom ešte v roku 2006 polovica vozového parku presahovala 16 rokov.
V tomto roku sa podľa Gažu podarilo celoročne nasadiť niekoľko spojov na prímestských linkách navyše, pretože obce sa rozhodli priplatiť na ich prevádzku. Ide o Smrdáky, Borský Jur a Kuklov.
V minulosti si priplácala aj Lakšárska Nová Ves, ktorá nemala cez letné prázdniny žiadne priame spojenie s okresným mestom Senica. "Bol to žiacky autobus, ktorý jazdil ráno, na ôsmu hodinu do okresného mesta a v lete nám ho automaticky zrušili," potvrdila starostka obce Oľga Procházková. Dodala, že v súčasnosti je už natrvalo zaradený v grafikone a výkony hradí samosprávny kraj Trnava.

Zdroj: TASR

Prečítajte si aj

Back to top button