Cestná doprava

Slováci uhradili v júni viac diaľničných známok ako pred rokom

Celkový počet predaných elektronických diaľničných známok (eDZ) za jún 2020 dosiahol 245 798 kusov. Príjem z úhrady eDZ v šiestom mesiaci roka predstavoval viac ako 4 milióny eur bez DPH. Informovala o tom vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.

NDS v prvom polroku tohto roka predala motoristom 1,9 milióna kusov eDZ. Celkový príjem z úhrady diaľničných známok za dané obdobie dosiahol 52,5 milióna eur.

V júnových štatistikách predaja vedie 10-dňová známka s 152 167 kusmi. Za ňou nasledujú 365-dňová (53 568 kusov), 30-dňová (38 830 kusov) a ročná eDZ, ktorej sa predalo 1233 kusov. Za prvých šesť mesiacov je na tom najlepšie rovnako 10-dňová známka s počtom 677 363 kusov, tesne nasledovaná ročnou eDZ s 675 493 kusmi. Za nimi sú 365-dňová (409 800 kusov) a 30-dňová známka (139 352 kusov).

Júnové pozitívne trendy

Zlepšujúce sa čísla v predaji eDZ diaľničiari v júni zaznamenali najmä u vodičov so slovenskými značkami. V tejto skupine sa medziročne zvýšil počet zakúpených eDZ o 2,57 %, pričom príjmy z predaja vzrástli o 38,45 %.
Vodiči so slovenskými značkami si v prvom polroku najviac kupovali ročnú známku, ide o 602 422 kusov. Druhou najčastejšie kupovanou bola 365-dňová eDZ s počtom 368 045 kusov, treťou 10-dňová s 314 487 kusmi a napokon 30-dňová eDZ v počte 91 325 kusov. Zahraniční vodiči pri kúpe preferovali najmä 10-dňovú známku. S výraznejším odstupom nasledujú ročná, 30-dňová a 365-dňová diaľničná známka.

Česi, Poliaci a Nemci

Podľa krajiny registrácie si v júni najviac eDZ po slovenských vodičoch zakúpili vodiči s českými, nemeckými, poľskými, rakúskymi, maďarskými a ukrajinskými značkami. Polročný predaj eDZ ukázal, že diaľnice v SR sú po slovenských a českých vozidlách najvyužívanejšie vodičmi z Poľska, Nemecka, Rakúska, Maďarska a Ukrajiny.

Motoristi podľa NDS realizujú úhradu eDZ hlavne platobnou kartou. Záujem je však aj o hotovosť a platby bankovým prevodom. Najpreferovanejším predajným kanálom zostávajú nákupy na obchodných miestach .

Zdroj
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button