Schmitz Cargobull a Vion znižujú spotrebu paliva a emisie CO2
Cieľom medzinárodného výrobcu potravín Vion je v nasledujúcich rokoch znížiť spotrebu paliva a emisie CO2 o 8%. Na dosiahnutie tohto cieľa spolupracuje na pilotnom projekte s renomovanými partnermi – Schmitz Cargobull, Mercedes-Benz Trucks a leteckým špecialistom Betterflow. Prvý optimalizovaný náves odovzdali spoločnosti Vion v polovici marca pod heslom „Spoločne za lepšiu budúcnosť“.
Úspora paliva a súvisiace emisie CO2 sú jednou z najväčších výziev v cestnej nákladnej doprave. „Pri realizácii projektu sa spoločnosť Vion vedome rozhodla pre najnovšiu generáciu skriňového návesu Schmitz Cargobull S.KO COOL s chladiacou jednotkou S.CU2 s vysokoúčinným pohonom common rail. Tento koncept návesu znižuje spotrebu paliva a emisie CO2 a je doplnený aerodynamickými komponentmi systému Betterflow pre zvýšenú udržateľnosť v cestnej nákladnej doprave,“ vysvetľuje Frank Reppenhagen, manažér predaja pre západnú Európu v spoločnosti Schmitz Cargobull.
Aby bolo možné náves ešte viac optimalizovať, medzi ďalších partnerov spolupráce spoločnosti Vion patrí startup Betterflow založený v Aachene. Špecialisti na letecký dizajn pochádzajú z leteckého priemyslu a dali si za cieľ optimalizovať odpor vzduchu návesov. Inžinieri z Aachenu pridávajú do návesu tri komponenty: membránu podvozka (LowFLOW), spojler (HighFLOW) a systém zadných krídel (RearFLOW), ktorý sa automaticky otvára pri rýchlosti 60 km/h a je schválený v EÚ od minulého roku. Aby bola kompletná cestná súprava čo najefektívnejšia, používa Vion palivovo efektívny ťahač Mercedes-Benz Actros 1848 LS 4×2.
„Týmto pilotným testom pre potravinovú logistiku orientovanú na budúcnosť budeme teraz zhromažďovať skúsenosti s cieľom postupného dovybavovania našej kompletnej flotily na prepravu v logistike mäsa,“ tvrdí Sven Janßen, riaditeľ logistiky spoločnosti Vion. S približne 300 prívesmi v Nemecku a Holandsku, z ktorých každý má ročný priemerný kilometrový výkon 100 000 km, by mal Vion spotrebovať oveľa viac ako o pol milióna litrov nafty menej, a tak znížiť emisie CO2 asi o 1 500 ton. „Ktokoľvek – rovnako ako my vo Vione – kto chce prevziať zodpovednosť za udržateľné vytváranie hodnôt v celom svojom dodávateľskom reťazci, nemôže ignorovať tému mobility a logistiky,“ vysvetľuje riaditeľ logistiky. „Ako priekopník v mäsovom priemysle robíme ďalší logický krok v dodávkach potravín zameraných na budúcnosť.“