Predlžovať električku v Petržalke začnú v horšom prípade až v r. 2022
Výstavba predĺženia električkovej trate v bratislavskej Petržalke v úseku od Bosákovej po Janíkov dvor sa začne v lepšom prípade na jeseň tohto roka, v horšom prípade v januári či vo februári 2022. Vyhlásil to primátor Bratislavy Matúš Vallo v rámci online diskusie o projekte Nové Domino.
„Sme vo fáze veľmi komplikovaného verejného obstarávania,“ priblížil primátor. Predĺženie električkovej trate podľa neho pomôže ďalším lokalitám Petržalky. „O chvíľku predstavíme body, kde budú zastávky, dáme tam infopointy. Budú vizualizácie, ako budú zastávky vyzerať,“ spresnil. Mesto chce predĺženie trate spustiť podľa primátora čím skôr, v čo najlepšej kvalite a s minimálnym obťažovaním obyvateľov.
Viceprimátorka Bratislavy a petržalská miestna poslankyňa Tatiana Kratochvílová avizuje prípravu rekonštrukcie Jantárovej ulice, ktorá bola podľa nej doteraz provizórium. „Vždy sa čakalo, že sa v tomto koridore vybuduje nosný systém MHD. Ako súčasť električky pripravujeme prístupy na zastávky, osvetlenie Chorvátskeho ramena,“ podotkla.
Kompletná stavba predĺženia električkovej trate by podľa doterajších vyjadrení magistrátu mala byť ukončená do konca roka 2023. Predpokladaná hodnota zákazky je 90.567.150 eur bez DPH, pričom väčšina finančných prostriedkov na jej realizáciu bude hlavnému mestu poskytnutá z fondov Európskej únie v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014-2020. Verejné obstarávanie bolo vyhlásené 20. októbra minulého roka.
Budúca električková trať v Petržalke bude nadväzovať na jej prvú etapu Jesenského – Jungmannova, v rámci ktorej sa kompletne rekonštruoval aj Starý most. Trasa je situovaná v koridore pôvodne plánovanej stavby rýchlodráhy v dĺžke zhruba 4,2 kilometra a je navrhovaná na samostatnom telese, z väčšej časti lemovaná zeleným pásom a cyklotrasou.
Súčasťou zákazky sú aj vybudovanie križovatiek s priečnymi komunikáciami, preložky všetkých vedení a konštrukcií, a to najmä preložky inžinierskych sietí a úpravy koryta Chorvátskeho ramena. Trať má navrhnutých sedem zastávok s pracovnými názvami Chorvátske rameno, Gessayova, Zrkadlový háj, Stred, Veľký Draždiak, Lietavská a Janíkov dvor.
Magistrát deklaruje, že kládol maximálny dôraz na to, aby sa nová električková trať stala súčasťou verejného priestoru. Súbežne s električkovou traťou sa vybuduje aj segregovaná cyklotrasa, a tiež pešie i cyklistické prepojenia vrátane lávok pre peších cez Chorvátske rameno. Na tieto bude vyhlásená samostatná súťaž. Trať je navrhnutá ako zelená trať s použitím výsadby rozchodníkov.