Cestná doprava

Od 1. júla sa mení zoznam úsekov ciest s výberom mýta

Od júla pribudne 21 nových vymedzených úsekov ciest. Nový zoznam týchto úsekov s elektronickým výberom mýta ustanovuje s účinnosťou od 1. júla vyhláška Ministerstva dopravy a výstavby (MDV) SR. Upozornil na to manažér pre komunikačnú stratégiu a PR mýtnej firmy SkyToll Anton Bódis.
      
Po preklasifikovaní rýchlostnej cesty R2 na cestu prvej triedy medzi mestskými časťami Košice-Západ a Košice-Šaca vzniknú z pôvodne jedného vymedzeného úseku štyri nové. Po preklasifikovaní rýchlostnej cesty R4 medzi výjazdom z diaľnice D1 pri obci Budimír a Košicami-Sever na cestu prvej triedy vznikne jeden nový vymedzený úsek. Po jednom novom vymedzenom úseku vznikne na rýchlostnej ceste R3 preklasifikovaním D1 v Martine a medzi Košickými Oľšanmi a Hrašovíkom na rýchlostnej ceste R4. Jeden vymedzený úsek pribudne v intraviláne obce Malužiná.
      
Dva nové vymedzené úseky vzniknú rozdelením pôvodne jedného úseku na ceste prvej triedy medzi Bratislavou a Ivankou pri Dunaji, štyri na ceste prvej triedy medzi Bratislavou a Dunajskou Lužnou. Spolu sedem nových vymedzených úsekov vznikne na cestách druhej triedy medzi Malackami a Rohožníkom, Bratislavou a Trstínom a medzi Bratislavou a Mostom pri Bratislave.
      
Od 1. júla bude mať zároveň podľa Bódisa 40 vymedzených úsekov ciest modifikované rôzne parametre. Spoplatnená dĺžka spolu s inými parametrami sa zmení 30 vymedzeným úsekom, v prípade troch sa zmení názov začiatku alebo konca vymedzeného úseku a siedmim vymedzeným úsekom sa zmení názov začiatku alebo konca križovania.
      
Platnosť sa po 1. júli skončí 12 vymedzeným úsekom ciest, z nich dvom bez náhrady. Bezo zmeny zostane 4086 vymedzených úsekov ciest. „Po všetkých úpravách vrátane tých, ktoré nemajú vplyv na výšku úhrady mýta (úseky spoplatnené nulovou sadzbou), sa počet vymedzených úsekov ciest zvýši o desať na 4148. Dĺžka siete vymedzených úsekov sa skráti o 0,2 km na 17.614,6 km,“ vyčíslil Bódis. Mapu spoplatnených úsekov ciest nájdete na tejto stránke.

Zdroj
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button