Cestná doprava

Minister nevyužil svoju kompetenciu skontrolovať súťaž na R2, tvrdí ÚVO

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) nepožiadala Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO), aby pred vyhlásením skontroloval, či sa súťaž na rýchlostnú cestu R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany nastavila správne. Uviedla to hovorkyňa úradu Jana Zvončeková.

ÚVO za to preto nemôže prevziať zodpovednosť a po politických slovách ministra dopravy a výstavby Andreja Doležala (nominant Sme rodina) je podľa úradu otázne, prečo minister nevyužil svoju kompetenciu skontrolovať a zasiahnuť do práce svojich podriadených a prečo namiesto toho zasahuje do rozhodnutia nezávislého kontrolného orgánu. Minister v utorok (21. 12.) kritizoval, že ÚVO zrušilo túto súťaž pre dve chýbajúce slová „alebo ekvivalent“.

Zvončeková pripomenula, že rozhodnutie úradu o zrušení ešte nie je právoplatné, preto o ňom ÚVO nemôže detailne a slobodne hovoriť. „Úrad môže potvrdiť, že ministerstvu dopravy podriadené organizácie vrátane NDS mali v minulosti súťaže, ktoré boli v súlade s rozhodovacou praxou úradu, napríklad zákazka NDS – D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela Višňové. Teda s praxou, proti ktorej pán minister teraz spustil ofenzívu, pričom ho podriadení zrejme neinformovali, že v minulosti sa touto rozhodovacou praxou úradu v niektorých súťažiach riadili,“ dodala hovorkyňa.

Na záver úrad upozornil, že politici by sa nemali stavať nad zákon ani ho zľahčovať a hovoriť o ňom ako o „dvoch slovíčkach“. „To totiž môže naznačovať snahu ovplyvňovať rozhodnutia kontrolného orgánu, aby nerozhodoval spravodlivo, ale v prospech vybraných ľudí vo vybraných súťažiach,“ uzavrela hovorkyňa ÚVO. Minister v utorok vyhlásil, že rozhodnutie úradu o nariadení zrušenia súťaže na R2 považuje za bezprecedentné, neodborné a mimo aplikačnej praxe. „NDS nemôže uzavrieť zmluvu, Košice nebudú mať najbližšie dva – tri roky časť svojho obchvatu, my nedokážeme vyčerpať takmer 140 miliónov eur z operačného programu Integrovaná infraštruktúra,“ vymenoval dôsledky minister.

V spolupráci
transport.sk
Zdroj
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button