Cestná doprava

Cestuje sa viac, predaj diaľničných známok stúpa

Cestovanie sa rozbieha. Predaj elektronických diaľničných známok medzimesačne stúpol. V máji sa ich v porovnaní s aprílom predalo o takmer 49 % viac. Informovala o tom vedúca oddelenia masmediálnej komunikácie NDS Eva Žgravčáková.
      
Celkový počet predaných elektronických diaľničných známok (eDZ) za máj dosiahol 123.609 kusov. Príjem z úhrady eDZ v piatom mesiaci roka predstavoval 2,54 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). V medzimesačnom porovnaní to znamená nárast tržieb o viac ako 45 %.
      
Májovým štatistikám predaja dominovala 10-dňová známka, predalo sa ich 63.327 kusov. Nasleduje 365-dňová známka s počtom 42.422 kusov a 30-dňová, ktorej sa predalo 16.764 kusov. Záujem je stále aj o ročnú eDZ, ktorá uzatvára poradie s predajom 1096 kusov.

Cestujúca verejnosť môže v informačno-predajných centrách NDS získať základné informácie o Slovensku, cestnej infraštruktúre alebo zakúpiť si diaľničnú e-známku (FOTO: TASR – Miroslava Mlynárová)

Tieto čísla podľa Žgravčákovej jasne ukazujú, ako sa zmenili nákupné preferencie Slovákov po zavedení 365-dňovej známky na tzv. technický rok, ktorá je platná 365 dní od začiatku platnosti. „Kým v máji výnos z predaja ročnej eDZ, teda známky na kalendárny rok, predstavoval len necelé 2 % tržieb, 365-dňová známka sa na májových tržbách podieľala takmer 70 %,“ vyčíslila.
      
Podľa krajiny registrácie si aj v máji zakúpili najviac eDZ po slovenských vodičoch motoristi s českými, poľskými, maďarskými, rakúskymi, nemeckými a ukrajinskými značkami. Motoristi realizujú úhradu eDZ hlavne platobnou kartou. V máji takto zaplatili takmer 56 % známok. V hotovosti bolo uhradených takmer 42 % a na platbu bankovým prevodom pripadalo vyše 2 % známok. „Nákupy na obchodných miestach zostali aj v máji najpreferovanejším predajným kanálom s viac ako 62 % predaných eDZ. Elektronicky bolo zakúpených skoro 38 % známok,“ dodala Žgravčáková.

Zdroj
transport.sk
Editor
TASR

Prečítajte si aj

Back to top button